Dat weet ik zo niet. Een paar maand geleden?
Is de belegering van dat stadje in Turkije eigenlijk al voorbij?
Er is vanavond een aanslag gepleegd in Ankara met tientallen doden tot gevolg. Waarschijnlijk het werk van Koerden. Dat geeft Erdogan nog meer munitie om die oorlog op te schalen.
Nu de Koerden & Co progressie maken in het noord oosten van Syri?, kan een reactie bijna niet meer uitblijven.Ik ben benieuwd of de Turken Syri? echt binnen durven gaan. Vervolgens ben ik benieuwd wat de Russen durven.
Ik ben benieuwd of de Turken Syri? echt binnen durven gaan. Vervolgens ben ik benieuwd wat de Russen durven.
Massale vechtpartij in Belgisch azc
LEOPOLDSBURG -
In de noodopvang voor vluchtelingen in het Belgische Leopoldsburg is vrijdag een honderdtal asielzoekers slaags geraakt met elkaar. De aanleiding voor de massale vechtpartij was dat een Syrische vrouw weigerde een hoofddoek te dragen.
De vrouw werd volgens de Vlaamse krant De Morgen aangesproken door enkele Afghanen over haar onbedekte hoofd. Enkele Syri?rs en Irakezen namen het vervolgens voor de vrouw op. Vervolgens raakten de twee groepen slaags met elkaar.
Bij de vechtpartij raakten zeven mensen gewond, van wie er eentje naar het ziekenhuis moest. Elf vechtersbazen zijn opgepakt. Vier van hen zijn inmiddels naar een gesloten instelling overgebracht; de zeven anderen worden in andere azc’s ondergebracht.
Naar aanleiding van de vechtpartij stelt burgemeester Wouter Beke van Leopoldsburg voor om vluchtelingen met verschillende nationaliteiten apart van elkaar op te vangen. Dat ziet staatssecretaris Asiel & Migratie Theo Francken echter niet zitten, zo liet hij via Twitter weten.
Berlijn is bang dat hierdoor veel migranten rechtstreeks naar Duitsland gaan, schrijft de Duitse Local. Het land kampt al met grote spanningen door de meer dan ??n miljoen vluchtelingen van het afgelopen jaar. Ook Merkels 'open-deur beleid' gaat hier de gevolgen van ondervinden.
"Het gaat niet werken als sommige landen extra gewicht uitoefenen op Duitsland", aldus de Maizi?re. Ondanks het hevige verzet van de Europese Unie, heeft Vienna vrijdag een daglimiet van tachtig vluchtelingen opgesteld. Dit terwijl er dagelijks zo’n 3.200 vluchtelingen de doorreis proberen te maken.
http://nos.nl/artikel/2088532-auto-rijdt-kilometers-door-brusselse-tramtunnel.html
Dat kan alleen in Belgi?....