Buitenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

JFK

Well-known member
Zweden is een heerlijk land, alleen te ver afgegleden. Als jij als westers land op de 2e plek staat in de wereld met het aantal verkrachtingen is er iets goed mis.

Ik zag net een reportage over asielzoekers in Zweden bij Nieuwsuur. Wel interessant moet ik zeggen.
 

JFK

Well-known member
Ook interessant om terug te kijken morgen?

Nou ik wist echt helemaal niets over Zweden totdat er over begon. Vandaar dat ik ging kijken. Zo spectaculair was het ook weer niet. Maar terug kijken voor die 10 minuten zou ik gewoon doen.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Gisteren was "Holocaust memorial day", een dag die in Engeland aangegrepen wordt om alle genocides van deze en de vorige eeuw te herdenken en er zijn in diverse steden herdenkingen. Ik was bij de herdenking hier in Derby, die goed georganiseerd was en heel gepast. Een van de genocides waar bij stilgestaan werd was de Armeense genocide.

Gisteravond is ons verteld dat omdat een toespraak over de Armeense genocide op het programma stond, de Turkse regering zich officieel beklaagd heeft bij de Britse regering over deze herdenking en de ambassadeur heeft zich persoonlijk bij de burgemeester van Derby beklaagd hierover. En dat voor een herdenking in een klein theater in een kleine stad in midden-Engeland waar grofweg 400 man op af kwam en totaal geen media-aandacht voor was...

Gelukkig had dit geen effect, want de toespraak is doorgegaan (en was erg goed trouwens) en de burgemeester van Derby was er zelf bij om zijn steun te betuigen.
 

zwammy

Well-known member
Een burgemeester met ballen, zie je niet vaak meer. In dezelfde categorie voor de Fransen een lof. Waar eerder de Italianen alle beelden afdekten voor Iran heet Frankrijk non gezegd toen de president eiste dat de wijn van tafel gehaald werd voor het diner. Het diner is dus niet doorgegaan.
 

zwammy

Well-known member
In Stockholm hebben 100 gemaskerde mannen, waarschijnlijk hooligans van AIK of Djurgarden migranten aangevallen. Doordat de politie en de politiek niets doet nemen we het heft in eigen hand hebben ze gezegd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan