Buitenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

zwammy

Well-known member
IQ ontwikkeld daar natuurlijk veel moeilijker dan hier in Nederland. Hier krijgt iedereen de kans om onderwijs te krijgen en hun IQ omhoog te schroeven. Er zitten genoeg bij die wel willen werken en al vrijwillig dingen ondernemen met behulp van organisaties. Ook geschoolde Syri?rs zitten er wel tussen, maar dit is inderdaad wel een klein percentage.

Dus is het gelul dat ze hoog opgeleid zijn en een zegen voor de maatschappij zullen worden. 600.000 werkelozen hebben we op dit moment zonder vluchtelingen. Zo'n meneer van het COA moet gewoon zeggen dat het goed voor zn portomonee is
 

Wigboldus

Well-known member
Dus is het gelul dat ze hoog opgeleid zijn en een zegen voor de maatschappij zullen worden. 600.000 werkelozen hebben we op dit moment zonder vluchtelingen. Zo'n meneer van het COA moet gewoon zeggen dat het goed voor zn portomonee is

Ik zeg een klein percentage, die zijn er zeker en mochten ze echt gemotiveerd zijn dan moeten er organisaties zijn die ze kunnen helpen. De doorzetters die hier voor hun kansen willen gaan zijn van mij welkom. De rest mag van mij over enkele jaren weer terug naar huis mocht het daar vrede zijn. Diegene die niet uit oorlogslanden komen moeten al bij de grens van Europa terug gestuurd worden. Daar is iedereen het wel over eens. Iedereen die zich misdraagt ook.
 

zwammy

Well-known member
Ik zeg een klein percentage, die zijn er zeker en mochten ze echt gemotiveerd zijn dan moeten er organisaties zijn die ze kunnen helpen. De doorzetters die hier voor hun kansen willen gaan zijn van mij welkom. De rest mag van mij over enkele jaren weer terug naar huis mocht het daar vrede zijn. Diegene die niet uit oorlogslanden komen moeten al bij de grens van Europa terug gestuurd worden. Daar is iedereen het wel over eens. Iedereen die zich misdraagt ook.

Tuurlijk zijn die er zeker, zo'n 5% van wat binnenkomt. Probleem is dat die 95% ook blijft zitten.
 

Ska P 187

Well-known member
Bedankt, ik vroeg me oprecht af of dit niet iets was dat zijn eigen leven was gaan leiden en inderdaad.
Misschien had hij zelfs op d?t moment wel gelijk.
Voor de rest is het natuurlijk ook zo dat wat je binnenhaalt, op wat voor manier ook, zo snel mogelijk aan het werk zet. Anders heb je er niets aan en breek je se geest van ik denk toch wel het meerendeel goedwillenden ook nog eens.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Het is eigenlijk heel simpel en humaan op te lossen. Iedere asielzoeker krijgt een tijdelijke verblijfsvergunning. Vind je binnen een bepaalde periode, laten we zeggen een jaar, werk dan mag je langer blijven. Lukt dat niet, vertrek je weer. Tenzij je kunt aantonen dat het in het land van herkomst te onveilig is. Dan verblijf je onder restricties in een opvangkamp en ga je terug als je land weer veilig is.

Oh ja, bij de eerste de beste criminele activiteit ook gelijk weer terug.

Dit alles natuurlijk wel netjes communiceren als de mensen binnen komen. En ook zorgen dat je in de opvangkampen goeie faciliteiten hebt en dat je de mensen de kans geeft om op Nederlandse les te gaan en dat de kinderen naar school kunnen, dat soort dingen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Zwitsers model dus, als je iets kan toevoegen aan Zwitserland mag je blijven

Ik weet niet in hoeverre Zwitserland de asielzoekers faciliteert in het vinden van werk, het leren van de taal en het aanwennen van de gewoonten. Maar als ze dat ook doen, dan ja. Het Zwitserse model.
 

erka

Well-known member
Het is maar de vraag of dat werkt. Want wanneer voeg je iets toe? Straks hebben we in Nederland niemand meer die asperges wil plukken, de vuilnis wil ophalen of de straat wil vegen. Werkloze Nederlanders voelen zich daar te goed voor. Dus dan zou je maar wat blij moeten zijn met ongeschoolde vluchtelingen. In Nederland zijn te veel hoogopgeleiden voor onze arbeidsmarkt, dus die voegen maar weinig toe. Kun je ook zeggen. Ik ben daar niet zo voor dus.

Ik vind het enige criterium dat voor vluchtelingen moet gelden veiligheid is. Is het veilig in je land(sdeel), dan moet je direct terug. Is het niet veilig, dan mag je voorlopig blijven. Is het dan weer afgelopen: ook terug. Niet of je wat toevoegt aan Nederland.

Wat Buma zegt met zijn pleidooi voor ontheemdenstatus.
 

zwammy

Well-known member
De uitkeringen verlagen en al die gekke vangnetten afsluiten zal al een goed begin zijn. Wanneer jou uitkering 200 minder is dan je loon blijf je in je bed liggen. en met allerlei sociale ontvangsten hebben ze nog meer. Pak dat eerst maar eens aan. In Denemarken hebben ze de uitkeringen met zoveel % verlaagd dat het niet meer loont om op je reet te blijven zitten.
 

Ska P 187

Well-known member
65% van de asielzoekers die 15 jaar geleden kwamen zijn nog steeds werkeloos, waarom zou het bij deze groep wel gaan werken?

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/01/lol_nooit_gedacht_dat_leo_zon_racist_zou_zijn.html
Wanneer jij de eerste zoveel jaar van je verblijf hier niet MAG werken, dan ben je misschien wel verpest. Zaak dus om die gasten zo snel mogelijk aan het werk te zetten en als dat asperge plukken is dan is dat asperge plukken.
Om op Erka terug te komen, als je werkt en geen uitkering vreet, dan voeg je wat toe, maakt niet uit wat voor werk dat is.
Punt.
Okay misschien voor sommigen geen punt, maar mijn respect heb je in ieder geval al een heel eind.
 

zwammy

Well-known member
Ook niet heel vreemd natuurlijk. Want 90 van de 100 keer is Jan ook gemotiveerder. De allochtonen die echt willen komen echt wel op hun plaats in Nederland. Want Nederland het land van de 300 kansen.
 

zwammy

Well-known member
Bomaanslag op het Sultanahmetplein in Istanbul :( 3 jaar geleden nog rondgelopen. Zo'n mooie stad. Jammer dat die nu ook onder terreur lijkt te bezwijken.
 

Fenerium

Member
Bomaanslag op het Sultanahmetplein in Istanbul :( 3 jaar geleden nog rondgelopen. Zo'n mooie stad. Jammer dat die nu ook onder terreur lijkt te bezwijken.

Na Suruc en Ankara is Istanboel aan de beurt. Het moge duidelijk zijn dat Erdogan en co hierachter zitten. Het publicatieverbod valt op geen andere manier te verklaren. Als de PKK erachter zou zitten zou dat publicatieverbod nooit gepraktiseerd worden.
 

Fenerium

Member
Turkije kan een mooi land zijn maar ik adviseer jullie om er niet heen te gaan. Het toerisme zal flink afnemen de komende tijd maar het is niet anders.
 

Wigboldus

Well-known member
De uitkeringen verlagen en al die gekke vangnetten afsluiten zal al een goed begin zijn. Wanneer jou uitkering 200 minder is dan je loon blijf je in je bed liggen. en met allerlei sociale ontvangsten hebben ze nog meer. Pak dat eerst maar eens aan. In Denemarken hebben ze de uitkeringen met zoveel % verlaagd dat het niet meer loont om op je reet te blijven zitten.

Uitkeringen in algemene zin? Dus ook van alle werklozen, ongeacht de nationaliteit?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan