Buitenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik vind het prachtig dat Jamel en Wigboldus nog niet zo verdorven zijn als de rest hier (mijn persoontje inbegrepen).

07-minister.jpg


Gewoon lekker thee drinken, liefde schenken en begrip tonen :eek:mg: Dat zal ze leren!
 

zwammy

Well-known member
Ik weet niet wat ze geplaatst hebben maar het is knap om de goedheid van mensen nog in te zien. Na al de ellende van de laatste tijd ben ik daar wel klaar mee.
 

Max

Administrator
Forumleiding
07-minister.jpg


Gewoon lekker thee drinken, liefde schenken en begrip tonen :eek:mg: Dat zal ze leren!

Net zoals Jamel nooit zou pochen dat hij nog niet verdorven is of jou belachelijk zou maken dat jij wel verdorven bent, zou jij het denk ik ook gewoon moeten laten.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
07-minister.jpg


Gewoon lekker thee drinken, liefde schenken en begrip tonen :eek:mg: Dat zal ze leren!

Je slaat door. Ik heb gisteren uit emotie een oproep gedaan om vooral niet in de reflex te schieten dat alle grenzen nu maar dicht moeten. Maar dat we juist ook in tijd van rouw niet moeten vergeten dat de meeste mensen op deze aardbol geen geweldpredikers zijn. Dus ook de meeste mensen in de opvangcentra. Die mensen (niet iedereen, maar de meeste), zijn juist gevlucht voor gebeurtenissen zoals afgelopen nacht in Parijs. Die mensen wil ik niet uitsluiten. Want wat geeft ons meer recht op leven dan die mensen?
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Die mensen wil ik niet uitsluiten

Wilders krijgt vaak de kritiek dat hij alleen met statements komt en niet met oplossingen. Dan aan jou dus nu de vraag: Hoe ga je dat doen?

Ik heb geen enkel probleem met de (niet zo heel) grote meerderheid die echt vlucht voor de ellende. Ik heb wel problemen met de hufters die de boel verzieken. Dan heb ik liever dat ze allemaal maar wegblijven, dan dat ik straks een zoon, dochter, vrouw of familielid mis. Ego?stisch? Liever dat dan na?ef geloven dat het allemaal wel goed komt met liefde en begrip.

Echt waar, er zijn dus nog altijd mensen die menen dat vrede nog bestaat. Ja, in boeken en films. Maar niet in het echt.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ben je het er wel mee eens dat er beter gescreend gaat worden?

Ja.

@ Satyr: ik ben net zo min een politiek deskundige als alle mensen die de oplossing zien in het preventief hermetisch afsluiten van de grenzen. Met andere woorden, ik heb geen oplossing.
 

erka

Well-known member
Dat idee heb ik ook niet. Al zag ik gisteren wel een ooggetuigenverslag bij CNN voorbij komen dat de politie eenheden nog niet ter plaatse waren vijftien minuten na de eerste schoten in dat theater. Als dat klopt, dan vind ik dat niet goed genoeg.

In Nederland kijken we erg neer op onze politie, maar ik zag gisteren uit alle hoeken een stuk of twintig voertuigen aan komen zetten om drie of vier man die een auto inbraak hadden gepleegd klem te rijden. Onze politie is minder zichtbaar dan in het buitenland, maar ze zijn er wel degelijk. Hoe goed onze inlichtingendiensten zijn valt moeilijk te beoordelen. Aanslagen die voorkomen worden halen over het algemeen het nieuws niet. We schijnen in ieder geval de beste afluisterdichtheid ter wereld te hebben.

Yup....niet zichtbaar maar er is een heleboel. Ik heb nu een paar keer meegemaakt vanuit mijn werk hoe goed de beveiliging is bij spannende bijeenkomsten (oa over over noodopvang vluchtelingen) en dat is best indrukwekkend hoor. Neem maar van mij aan dat er veel meer politie in burger in Nederland is dan je zou denken, overal. En laatst was hier in de buurt een best wel grote knokpartij en binnen 5 minuten was de hele mikmak er al.

Ik heb de politie in Nederland best wel hoog zitten, ondanks die mol-kwestie, en ben het ook helemaal eens met die acties van hun.
Probleem in Nederland is vooral de rechtspraak en het OM. We pakken mensen wel op maar sturen ze dan weer naar huis ivm wachtlijsten en bezuinigingen. Ja en dan verdwijnen die gasten in de anonimiteit/illegaliteit.
 

gevegt

Well-known member
Wilders krijgt vaak de kritiek dat hij alleen met statements komt en niet met oplossingen. Dan aan jou dus nu de vraag: Hoe ga je dat doen?
Ik permiteer me een wedervraag. Wat wil je, een vrije democratische rechtsstaat of een politiestaat?
Als je antwoord geeft, zal ik de oplossing geven.
 

inhethoekje

Active member
De toespraken van Europese leiders die hun afschuw uiten heb ik nu wel gezien, waar blijven de toespraken uit de Moslim landen?

Het enige wat ik kan vinden is een statement van Iran.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik permiteer me een wedervraag. Wat wil je, een vrije democratische rechtsstaat of een politiestaat?

Ja, er is ook geen tussenweg natuurlijk.

Ik zou het liefst zien dat de VS en Europa/Rusland 'gewoon' samen kunnen werken. Dan heb je IS (of Boko Harem/etc) in no-time gedecimeerd en kunnen de vluchtelingen naar land van herkomst. Ik weet ook wel dat bijna deze hele zin een utopie is, zowel de samenwerking, als de vluchtelingen die terug gaan zal niet gebeuren. Maar IS kun je wel degelijk aanpakken.
 

Maasveld

Well-known member
Ik zou het liefst zien dat de VS en Europa/Rusland 'gewoon' samen kunnen werken. Dan heb je IS (of Boko Harem/etc) in no-time gedecimeerd en kunnen de vluchtelingen naar land van herkomst.

Zouden ze inmiddels al in de gaten hebben dat het oorlog is?
 

gevegt

Well-known member
Ja, er is ook geen tussenweg natuurlijk.
Ik zou niet weten welke middenweg er is.
Niet dat het zo belangrijk is, want de kans op een aanslag is in beide systemen aanwezig met een kleine voorsprong voor een democratische rechtsstaat.
 

gevegt

Well-known member
De nieuwe Poolse regering voelt zich na de aanslagen niet meer gebonden aan de afspraak die is gemaakt over de opvang van vluchtelingen binnen Europa.
Mochten ze deze grootspraak nakomen, hoop ik dat ze uit de unie geflikkerd worden.
 

zwammy

Well-known member
Polen gaf al aan alleen maar Christelijke vluchtelingen op te nemen dus zoveel veranderd er niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan