Buitenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

gevegt

Well-known member
Weet je wat zo krom is maar misschien kun jij daar duidelijkheid over geven.

Het CMO spreekt zich uit tegen de aanslagen en vinden dat in de Islam geen moord gepleegd mag worden. Maar die zitten ook in de Moskee?n waar meerdere malen per jaar er haatimans uit allerlei landen worden ingevlogen die daar gaan verkondigen dat homo's van gebouwen af gegooid moeten worden, je niet naar ongelovigen moet luisteren en christenen honden zijn.

Hoe krom is dit en wat zou je dan moeten geloven? Zou je het niet gek vinden dat Nederlanders juist alle moslims daarop aankijken als zelfs 'de leiders' niet te vertrouwen is. Een rector van de universiteit die een aanslag goedkeurt en het goedkeurt dat Koerden uitgemoord worden. Daar luisteren ze naar en accepteren ze.

Wat ik weet is dat er binnen het geloof minimaal net zoveel stromingen zijn als bij de christenen. De rechtlijnigen zullen veel strenger in de leer zijn en zo'n hufter imam uitnodigen. Toch is dat gelukkig een splintergroepering binnen het moslimgeloof en die groep wordt zeer nauwlettend in de gaten gehouden.
Vergelijk het met de overkoepelende kerkelijke organisatie. Daar zitten zowel de biblebelt als de vrijdenkers bij.
 

Max

Administrator
Forumleiding
IS wil dat toch ook? Wij houden dat juist tegen.

Ik lees trouwens dat verschillende moslimgroeperingen zich nu wel uitspreken tegen het geweld en oproepen voor een veilig en democratisch westen.

Probleem is dat IS niet alle soorten Moslims schijnt te willen. Verder lijken ze ook nog de ambitie hebben om de heilige oorlog in Europa te voeren en Europa te Islamiseren.

Leuk dat men zich uitspreekt tegen het geweld. Nu eens afstand nemen van de Jihad als onderdeel van de Islam en alle andere gekkigheid die JMD of zwammy ook al aanhaalt.
 

inhethoekje

Active member
Disneyland is vandaag gesloten, Frankrijk is in shock en dan vrolijk melden dat je toch naar Disneyland afreist, want reis is betaald en de oogkleppen hebben we bij de hand.

Soms wens je mensen met zoveel na?viteit het geheugen van een goudvis.
 

zwammy

Well-known member
Wat ik weet is dat er binnen het geloof minimaal net zoveel stromingen zijn als bij de christenen. De rechtlijnigen zullen veel strenger in de leer zijn en zo'n hufter imam uitnodigen. Toch is dat gelukkig een splintergroepering binnen het moslimgeloof en die groep wordt zeer nauwlettend in de gaten gehouden.
Vergelijk het met de overkoepelende kerkelijke organisatie. Daar zitten zowel de biblebelt als de vrijdenkers bij.

In de gaten houden valt wel mee, want het wordt pas veranderd na ophef. Zo werkt dat hier in Nederland. En een rector, dus het hoogste orgaan van een universiteit die koerden honden noemt en aanslagplegers helden moet niet alleen worden opgepakt maar ook worden uitgezet. Maar dat gebeurt hier niet dus gaan de studenten ook dit geloven. Geen wonder dat dictator erdogan hier zoveel volgens heeft. het is een hele grote massa gevegt, zit niets minimaals bij.

En dan gaan ze hier lopen blaten over een 'aanslag' wanneer mensen het niet eens zijn met een AZC en er eieren gegooid worden. Hou toch op met dat struisvogelgedrag denk ik dan.
 

JMD

Well-known member
Disneyland is vandaag gesloten, Frankrijk is in shock en dan vrolijk melden dat je toch naar Disneyland afreist, want reis is betaald en de oogkleppen hebben we bij de hand.

Soms wens je mensen met zoveel na?viteit het geheugen van een goudvis.

Dat hebben ze waarschijnlijk al, anders ga je op zo'n dag niet naar Disneyland Parijs.
 

JMD

Well-known member
In de gaten houden valt wel mee, want het wordt pas veranderd na ophef. Zo werkt dat hier in Nederland. En een rector, dus het hoogste orgaan van een universiteit die koerden honden noemt en aanslagplegers helden moet niet alleen worden opgepakt maar ook worden uitgezet. Maar dat gebeurt hier niet dus gaan de studenten ook dit geloven. Geen wonder dat dictator erdogan hier zoveel volgens heeft. het is een hele grote massa gevegt, zit niets minimaals bij.

En dan gaan ze hier lopen blaten over een 'aanslag' wanneer mensen het niet eens zijn met een AZC en er eieren gegooid worden. Hou toch op met dat struisvogelgedrag denk ik dan.
Maar dat snap je toch: als er 20 eieren naar een AZC gegooid worden is het een aanslag van extreemrechts mede mogelijk gemaakt door de PVV. Als er 180 mensen worden doodgeschoten zijn het zeven lone wolves die niet representatief zijn voor de islam.

Struisvogelpolitiek inderdaad. Tot het zometeen te laat is, en al die knuffelaars als eerste aan de hoogste boom hangen.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Wat ik weet is dat er binnen het geloof minimaal net zoveel stromingen zijn als bij de christenen. De rechtlijnigen zullen veel strenger in de leer zijn en zo'n hufter imam uitnodigen. Toch is dat gelukkig een splintergroepering binnen het moslimgeloof en die groep wordt zeer nauwlettend in de gaten gehouden.
Vergelijk het met de overkoepelende kerkelijke organisatie. Daar zitten zowel de biblebelt als de vrijdenkers bij.

Help me even. Wanneer heeft de kerk een aanslag gepleegd de laatste jaren? Oke, Noord Ierland, maar dat is nu 17 jaar voorbij, en dat was redelijk (op enkele klappers na) geconcentreerd in Ierland/Engeland. Maar dat ging niet met het doel de rest van Europa te veroveren.

EN ik geloof inmiddels niet meer dat het een splintergroepering is. Wel degenen die aanslagen plegen, maar niet de mensen die dit goedkeuren. Dat zijn er (helaas) veel te veel. Van die mensen die alles aan het westen verketteren, maar er wel wonen en gebruik maken van alle verworvenheden van het vrije Westen. Als je het zo erg vindt hier, donder dan een eind op naar een land waar je het beter denkt te hebben
 

Max

Administrator
Forumleiding

Dat lijkt mij inderdaad wel duidelijk. Het enige wat je kunt doen als Westerse samenleving is in hun bek pissen en je niet laten leiden door angst. Verder moeten de veiligheidsdiensten zoveel mogelijk proberen aanslagen te voorkomen en de impact van aanslagen te beperken.
 

gevegt

Well-known member
Help me even. Wanneer heeft de kerk een aanslag gepleegd de laatste jaren? Oke, Noord Ierland, maar dat is nu 17 jaar voorbij, en dat was redelijk (op enkele klappers na) geconcentreerd in Ierland/Engeland. Maar dat ging niet met het doel de rest van Europa te veroveren.
Wat bazel je nu allemaal weer. Ik vergelijk de stromingen alleen om te verduidelijken.
 

gevegt

Well-known member
Dat lijkt mij inderdaad wel duidelijk. Het enige wat je kunt doen als Westerse samenleving is in hun bek pissen en je niet laten leiden door angst. Verder moeten de veiligheidsdiensten zoveel mogelijk proberen aanslagen te voorkomen en de impact van aanslagen te beperken.
Inderdaad.
Hoewel het inzicht gelukkig beperkt is, heb ik niet de indruk dat de diensten achteroverleunend met de voeten op tafel zitten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Inderdaad.
Hoewel het inzicht gelukkig beperkt is, heb ik niet de indruk dat de diensten achteroverleunend met de voeten op tafel zitten.

Dat idee heb ik ook niet. Al zag ik gisteren wel een ooggetuigenverslag bij CNN voorbij komen dat de politie eenheden nog niet ter plaatse waren vijftien minuten na de eerste schoten in dat theater. Als dat klopt, dan vind ik dat niet goed genoeg.

In Nederland kijken we erg neer op onze politie, maar ik zag gisteren uit alle hoeken een stuk of twintig voertuigen aan komen zetten om drie of vier man die een auto inbraak hadden gepleegd klem te rijden. Onze politie is minder zichtbaar dan in het buitenland, maar ze zijn er wel degelijk. Hoe goed onze inlichtingendiensten zijn valt moeilijk te beoordelen. Aanslagen die voorkomen worden halen over het algemeen het nieuws niet. We schijnen in ieder geval de beste afluisterdichtheid ter wereld te hebben.
 

Pascallovic

Well-known member
Dat idee heb ik ook niet. Al zag ik gisteren wel een ooggetuigenverslag bij CNN voorbij komen dat de politie eenheden nog niet ter plaatse waren vijftien minuten na de eerste schoten in dat theater. Als dat klopt, dan vind ik dat niet goed genoeg.

In Nederland kijken we erg neer op onze politie, maar ik zag gisteren uit alle hoeken een stuk of twintig voertuigen aan komen zetten om drie of vier man die een auto inbraak hadden gepleegd klem te rijden. Onze politie is minder zichtbaar dan in het buitenland, maar ze zijn er wel degelijk. Hoe goed onze inlichtingendiensten zijn valt moeilijk te beoordelen. Aanslagen die voorkomen worden halen over het algemeen het nieuws niet. We schijnen in ieder geval de beste afluisterdichtheid ter wereld te hebben.
Het is inderdaad niet goed genoeg als dat waar is. Echter zat je op dat moment al met schietpartijen en explosies op 2 andere locaties met doden en zwaar gewonden. Tel daar die voetbalwedstrijd bij op, dan zit je organisatorisch gewoon klem. Het is niet goed genoeg, maar moet nog zien als we in Amsterdam op 3 locaties dit soort incidenten hebben dat wij het beter voor elkaar gaan krijgen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het is inderdaad niet goed genoeg als dat waar is. Echter zat je op dat moment al met schietpartijen en explosies op 2 andere locaties met doden en zwaar gewonden. Tel daar die voetbalwedstrijd bij op, dan zit je organisatorisch gewoon klem. Het is niet goed genoeg, maar moet nog zien als we in Amsterdam op 3 locaties dit soort incidenten hebben dat wij het beter voor elkaar gaan krijgen.

Reken maar dat in ieder Westers land men meekijkt hoe men het in Frankrijk heeft aangepakt en wat goed was en beter moet. Men leert van deze situaties.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Voor elke aanslag kun je a la Rusland een vergelding doen. Nou ja, in de praktijk betekend dat na 982x overleggen, en dan met 51 voor en 50 tegen, drie bommen op het verkeerde dorpje in een woestijn gooien.

Ik vind vooral de mening van Jamel en iets later Wigboldus (op Facebook gisteren) angstaanjagend. Dat moet Jamel zelf maar plaatsen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Voor elke aanslag kun je a la Rusland een vergelding doen. Nou ja, in de praktijk betekend dat na 982x overleggen, en dan met 51 voor en 50 tegen, drie bommen op het verkeerde dorpje in een woestijn gooien.

Poetin reageerde anders ook een stuk terughoudender dan de Westerse wereld had gedacht. Na MH17 had men een hoop commentaar op Rutte, maar ook Poetin ging niet direct om zich heen slaan.

Ik vind vooral de mening van Jamel en iets later Wigboldus (op Facebook gisteren) angstaanjagend. Dat moet Jamel zelf maar plaatsen.

Ik vind het prachtig dat Jamel en Wigboldus nog niet zo verdorven zijn als de rest hier (mijn persoontje inbegrepen).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan