Buitenlands nieuws

Batigoal

Well-known member
Engeland verhoogd het dreigingsniveau naar kritiek. Dan lijkt het erop dat ze nog iets verwachten.
 

Fenerium

Member
Noord Korea heeft vannacht gewoon even een waterstofbom getest.... Waar gaat dit eindigen zeg....?

Ben absoluut geen fan van die gek maar als je je bedenkt dat Noord-Korea denkt van als de VS het mag doen dan kan ik het ook doen dan kan je ze niet geheel ongelijk geven. Hetzelfde als met Japan destijds, die hadden ook gewoon lak aan de opgelegde olie embargo.
 
Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
Eerlijk gezegd wordt het een keer hoog tijd dat China gewoon Noord-Korea binnenvalt en die zooi opruimt. Dat zouden alle landen wel accepteren denk ik, inclusief de VS en Zuid-Korea.
 

Fenerium

Member
Of China Noord-Korea binnenvalt betwist ik, dat waren ooit bondgenoten van elkaar. China heb ik nooit volledig vertrouwd. Ik acht eerder Taiwan als een poort naar beschaving ten opzichte van China.
 

Mario

Well-known member
Of China Noord-Korea binnenvalt betwist ik, dat waren ooit bondgenoten van elkaar. China heb ik nooit volledig vertrouwd. Ik acht eerder Taiwan als een poort naar beschaving ten opzichte van China.

Taiwan is China ... en ze zijn nog steeds bondgenoten, de enige die Noord Korea nog heeft.

China gaat Noord Korea dan ook niet binnenvallen. Het enige dat ik mij kan voorstellen is China NK te "hulp" schiet en dmv supervisie vanuit Beijing controle zal proberen te houden op de situatie.


Eerlijk gezegd wordt het een keer hoog tijd dat China gewoon Noord-Korea binnenvalt en die zooi opruimt. Dat zouden alle landen wel accepteren denk ik, inclusief de VS en Zuid-Korea.

Wellicht dat Canada dat bij de VS kan doen? :D
 

De Wolf

Well-known member
Eerlijk gezegd wordt het een keer hoog tijd dat China gewoon Noord-Korea binnenvalt en die zooi opruimt. Dat zouden alle landen wel accepteren denk ik, inclusief de VS en Zuid-Korea.

China begint er niet aan. Die weten dat Kim dan wel een raket naar Peking schiet
 

Batigoal

Well-known member
In Noord-Korea is een aardbeving gemeten van 3.4 op de Schaal van Richter, volgens de Chinese autoriteiten als het gevolg van een explosie. Niet toevallig is dat de grootte van een aardbeving bij een explosie van een klein kernwapen.
 

JMD

Well-known member
De Spaanse politie heeft het gezag
over de Catalaanse politie overgenomen.
Eerder werden een paar duizend agenten
naar de regio gestuurd om te voorkomen
dat de Catalanen op 1 oktober een
referendum over onafhankelijkheid
houden.Die agenten zouden de lokale
politie 'bijstaan',maar inmiddels zijn
de Catalanen ondergeschikt gemaakt.

Een dergelijke situatie is niet eerder
voorgekomen.De Spaanse regering is fel
tegen het referendum en het is verboden
door het Constitutioneel Hof.

Deze week deed de politie invallen in
kantoren van het regiobestuur.Meerdere
bestuurders werden opgepakt.

Gaat lekker daar in Spanje...
 

Mario

Well-known member
De Spaanse politie heeft het gezag
over de Catalaanse politie overgenomen.
Eerder werden een paar duizend agenten
naar de regio gestuurd om te voorkomen
dat de Catalanen op 1 oktober een
referendum over onafhankelijkheid
houden.Die agenten zouden de lokale
politie 'bijstaan',maar inmiddels zijn
de Catalanen ondergeschikt gemaakt.

Een dergelijke situatie is niet eerder
voorgekomen.De Spaanse regering is fel
tegen het referendum en het is verboden
door het Constitutioneel Hof.

Deze week deed de politie invallen in
kantoren van het regiobestuur.Meerdere
bestuurders werden opgepakt.

Gaat lekker daar in Spanje...

Het lijkt dat oude tijden daar gaan herleven ...
 
Bovenaan