Buitenlands nieuws

Ska P 187

Well-known member
Nu heb ik de cijfers niet zo bij de hand, maar het lijkt te blijken dat er vroeger, die goeie ouwe tijd, dus eigenlijk veel meer gebeurde.
 

U.G.

Well-known member
Nu heb ik de cijfers niet zo bij de hand, maar het lijkt te blijken dat er vroeger, die goeie ouwe tijd, dus eigenlijk veel meer gebeurde.

Ik denk dat het 'probleem' zich door de jaren heeft verplaatst of verspreid, het lik-op- stukbeleid en later de gentrificatie in R'dam heeft veel ge?xporteerd zeg maar naar de omringende gemeenten, en ver daarbuiten.

In de drugspanden-tijdperk in de 90's was de milinxbuurt, om wat te noemen, gewoon een serieuze een no go area. Vanwege de dope ook veel meer straatroven destijds, daar heb ik echt geen cijfers voor nodig. Heel veel dealers en entourage zijn door het beleid uit R'dam vertrokken, van Dordt tot aan Limburg toe.

Nu is de sfeer in sommige wijken her en der nog steeds wel gespannen, maar laat mensen me niet vertellen dat de kogels je hier om de oren vliegen of dat het ?rger wordt.
 

Ska P 187

Well-known member
Ik heb ook wel eens een schietpartij meegemaakt, wat een tegenvaller was dat. Niemand geraakt ook nog eens. En dat was in Apeldoorn of all places.
 

erka

Well-known member
Ik woon schuin boven een aantal winkels, daar is ooit een schietpartij geweest voor ??n van die winkels, ik was gewoon thuis maar heb niks gemerkt totdat de politieauto's kwamen. Maar niks gehoord. Nog steeds bizar.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Paar jaar terug werden wat Fransen met een Noord-Afrikaans uiterlijk om de hoek klemgereden door de politie. Eentje probeerde te vluchten en die is door de politie vlak onder mijn raam neergeknald. Ik dacht tot ik schreeuwende politie hoorde dat het om vuurwerk ging. Binnen no time stonden er een stuk of twintig politiewagens in de straat. Die figuren hadden vier kilometer verderop bij een heterdaadje op de politie geschoten. Dan komen schijnbaar alle politiewagens ik de buurt elkaar helpen. Zijn er dan toch behoorlijk veel.
 

erka

Well-known member
Ja dat was bij mij ook zo, in no time een hele zooi politieauto's uit alle hoeken en gaten. Let wel, Groningen h?, toch niet de meest criminele stad van t land.
 

De Wolf

Well-known member
Ja dat was bij mij ook zo, in no time een hele zooi politieauto's uit alle hoeken en gaten. Let wel, Groningen h?, toch niet de meest criminele stad van t land.

Meestal staan ze in de ranglijst van het AD net buiten de top 10. Toch aardig crimineel
 

U.G.

Well-known member
Afgehakte hoofden ook.

Niet om lullig te doen, maar ook die mag je afvinken. Het hoofd van een louche entrepreneur werd in R'dam-West ooit aangetroffen op z'n kantoor op z'n bureau tijdens inlooptijd. Buenos dias ! Moet in '91 of '92 zijn geweest. Een nieuw dieptepunt wel is dat die mocroboy in A'dam het besloot naar buiten te dragen, dus beeldmateriaal, want overal hangen camera's tegenwoordig.
 

zwammy

Well-known member
In de middeleeuwen was het ook schering en inslag. Dus resum? kunnen we zeggen dat we in die 500 jaar bar weinig opgeschoten zijn.
 

U.G.

Well-known member
Ja, dat mag je best zo stellen ja. Tel daar nog bij dat iedereen overal constant een camera bij zich heeft dan is het nu eigenlijk gewoon zelfs veel erger idd.
 

De Wolf

Well-known member
Een nieuwe MH17?

MOSKOU - Een Russisch militair vliegtuig is bij of boven Syri? door het Syrisch leger uit de lucht gehaald. Dat heeft het Russische ministerie van Defensie laten weten. Syri? is een bondgenoot van Moskou. Alle vijftien inzittenden van het toestel kwamen om.

Het Russische vliegtuig was van de radar verdwenen op het moment dat een raketaanval plaatshad op de Syrische kuststad Latakia. Volgens Moskou was die aanval uitgevoerd door Isra?l en Frankrijk. Het Russische ministerie van Defensie liet weten dat Isra?lische militaire vliegtuigen met hun aanval met opzet een ,,gevaarlijke situatie bij Latakia'' hadden gecre?erd. Latakia ligt in de buurt van de basis waar de neergehaalde IL-20 had moeten landen.
 
Bovenaan