Buitenlands nieuws

zwammy

Well-known member
Dus tijd voor sharia rechtbanken. Hoeven wij als autochtonen ons ook niet meer bezig te houden met eerwraak en scheelt ons een (hartaanval)
 

Max

Administrator
Forumleiding
Laat ze anders maar verhuizen naar landen waar ze die shariarechtbanken hebben. Het is anders verwarrend twee rechtstelsels naast elkaar.
 

zwammy

Well-known member
Ja maar daar is geen gratis geld.

En afghaan heeft 7 mensen neergestoken in Parijs, de politie heeft geen aanleiding gevonden voor terreur. Gelukkig maar.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Voor mensen die geloof boven alles plaatsen, zou dat gratis geld geen factor mogen zijn.
 

Ska P 187

Well-known member
Ach, wat stoere jochies die voor de camera met pistolen zwaaien.

Sinds 2001 (?) zijn er meer mensen in Chicago vermoord als dat er Amerikanen omgekomen zijn in Irak en Afghanistan gezamenlijk in diezelfde periode.
Ik vond dat wel indrukwekkende statistiek eigenlijk.
Misschien dat het de laatste jaren iets rustiger is voor de Amerikanen aldaar, maar dan nog.
 
Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
Chicago, paar jaar geleden geweest. In tegenstelling tot New York (waar je overal veilig kan rondlopen tegenwoordig) zijn er in Chicago echte no-go areas. Ik dacht, dat valt wel mee, dus Erka met de "L" naar zo'n wijk. Nou, ik wist niet hoe snel je daar weer weg moet komen. Ben misschien 1 minuut er geweest. Daar hangt echt een onveilige sfeer. Dus dan zal dat wel kloppen ook.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Buitenlands nieuws

Sinds 2001 (?) zijn er meer mensen in Chicago vermoord als dat er Amerikanen omgekomen zijn in Irak en Afghanistan gezamenlijk in diezelfde periode.
Ik vond dat wel indrukwekkende statistiek eigenlijk.
Misschien dat het de laatste jaren iets rustiger is voor de Amerikanen aldaar, maar dan nog.

In Amerika blijven waarschijnlijk degene met de mooiste wapens vaker overeind. In die zin kun je beter de Irakezen en Afghanistaners tellen.

Gaat in Nederland overigens ook lekker. Zaterdag schijnbaar een schietpartij in Zoetermeer en vannacht in Amsterdam. Gelukkig nog geen Amerikaanse praktijken, maar het aantal schietpartijen neemt gevoelsmatig wel toe.
 
Laatst bewerkt:

Ska P 187

Well-known member
Dat noem ik het internet effect, elk wissewasje hoor je 10x en daarmee zitten jullie elkaar enorm op te naaien.
Ik ben de relaxedheid zelve uiteraard.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zoetermeer heb ik nergens op internet gelezen. Maar de kans dat je er mee te maken krijgt is nog steeds vrij klein. Het meeste speelt zich in de nachtelijke uren af en is vrij gericht.
 

Atreides

Well-known member
Bizar. Volgens het CBS word het steeds veiliger hier.

Grappig genoeg hoeft het ??n het ander niet uit te sluiten. Sowieso als een paar criminele mocro's elkaar kapot knallen heeft de rest van NL daar weinig last van (tenzij rondvliegende kogels).
 

Batigoal

Well-known member
Grappig genoeg hoeft het ??n het ander niet uit te sluiten. Sowieso als een paar criminele mocro's elkaar kapot knallen heeft de rest van NL daar weinig last van (tenzij rondvliegende kogels).

Nee man! Je kunt in de steden niet meer veilig over straat!!!1!1
 

Max

Administrator
Forumleiding
Grappig genoeg hoeft het ??n het ander niet uit te sluiten. Sowieso als een paar criminele mocro's elkaar kapot knallen heeft de rest van NL daar weinig last van (tenzij rondvliegende kogels).

Wat ik zeg. Meeste is gericht en ?s nachts in achteraf straatjes. Het is echter ook wel voorgekomen op drukke punten ik de avond met een tram op de achtergrond. Daar hadden een hoop onschuldige slachtoffers kunnen vallen.
 

U.G.

Well-known member
Nee man! Je kunt in de steden niet meer veilig over straat!!!1!1

Dit is inderdaad wel wat veel mensen denken. Over andere steden kan ik niet praten, maar in Rotterdam kan ik nog begrijpen dat je als vrouw zijnde bijvoorbeeld 's avonds liever niet over de West-Kruiskade/Middelland en zo'n beetje heel Zuid loopt. Maar in een agglomeratie van meer dan een miljoen ga je het echt niet veel veiliger meer kunnen krijgen.
 
Bovenaan