Buitenlands nieuws

zwammy

Well-known member
Ze zijn weer eens boos op ons. Als we opgeblazen worden ligt het aan Wilders. Die wil tekeningen van een bepaald sprookjesfiguur ophangen.
 

Mario

Well-known member
Vandaag is de 5e jongen uit de grot gehaald. Als ik het filmpje ziet waar ze doorheen moeten krijg ik spontaan claustrofobie.
 

JMD

Well-known member
Heel mooi!
Het klinkt misschien raar, maar ik ben blij dat die Musk niet nodig was.

Want?

Hij heeft dat apparaat (waarvan achteraf dus bleek dat het niet nodig was) trouwens achtergelaten in de grot, voor het geval dat ooit wel nodig is.
 

gevegt

Well-known member
Want?

Hij heeft dat apparaat (waarvan achteraf dus bleek dat het niet nodig was) trouwens achtergelaten in de grot, voor het geval dat ooit wel nodig is.

Omdat hij wel heel nadrukkelijk de media zocht. Daar hou ik niet zo van in dit soort situaties.
 

Janssen

Well-known member
Frankrijk is het beste voorbeeld van hoe het allemaal niet moet.

Toch doet men hier behoorlijk hun best erop te lijken.
 

ElSimao

Active member
Frankrijk is het beste voorbeeld van hoe het allemaal niet moet.

Toch doet men hier behoorlijk hun best erop te lijken.

Naar mijn mening moeten we toe naar een immigratiebeleid zoals bijvoorbeeld Japan, waar bijna niemand inkomt. Tokyo is bijvoorbeeld een van de veiligste steden van de wereld. Dat kun je van Parijs niet zeggen zeg maar.
 

Janssen

Well-known member
Naar mijn mening moeten we toe naar een immigratiebeleid zoals bijvoorbeeld Japan, waar bijna niemand inkomt. Tokyo is bijvoorbeeld een van de veiligste steden van de wereld. Dat kun je van Parijs niet zeggen zeg maar.

Polen, Tsjechie en Hongarije schijnen het iets dichterbij huis ook niet slecht te doen.
 

Atreides

Well-known member
En een jaar of 8 oorlogvoering met Algerije daarbovenop.

Ja, dat was een extra bonus van haar koloniale verleden. Maar inderdaad een zeer belangrijk factor.

Ik begreep van Geert Mak in zijn serie 'in Europa' dat met name Algarije eigenlijk als een stuk Frankrijk werd gezien, maar dan aan de andere kant van de middellandse zee en dat Frankrijk daardoor nog meer moeite had om Algerije dit los te laten.
 

ElSimao

Active member
Ja, dat was een extra bonus van haar koloniale verleden. Maar inderdaad een zeer belangrijk factor.

Ik begreep van Geert Mak in zijn serie 'in Europa' dat met name Algarije eigenlijk als een stuk Frankrijk werd gezien, maar dan aan de andere kant van de middellandse zee en dat Frankrijk daardoor nog meer moeite had om Algerije dit los te laten.

Dat stuk specifiek is reeds gebeurd. Je kunt niet mensen met een bepaalde afkomst nu nog uit het land gooien en dat zou vrijwel niemand wenselijk vinden op wat hele extreme types na.

Je kunt echter wel de huidige instroom beperken dan wel geheel stopzetten. Echter gezien hoe Europa omgaat met de vluchtelingencrisis heb ik niet het idee dat er veel geleerd is. Als je ziet dat Duitsland een miljoen van die mensen opgenomen heeft, is het duidelijk dat men simpelweg solliciteert naar problemen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Als er ergens oorlog is, dan ligt het voor de hand dat men vlucht naar het cultureel en geografisch meest dichtbij zijnde land waar geen oorlog is. Het is wellicht wat sneu, maar wij kunnen niet voor de wereld zorgen en men past hier cultureel gezien vaak ook niet.
 

Makanaky

Well-known member
Ik begreep van Geert Mak in zijn serie 'in Europa' dat met name Algarije eigenlijk als een stuk Frankrijk werd gezien, maar dan aan de andere kant van de middellandse zee en dat Frankrijk daardoor nog meer moeite had om Algerije dit los te laten.

Klopt, de Frans-Algerijnse 'pieds noirs' werden als op-en-top Frans beschouwd, 3 miljoen sterk waarvan velen de Middellandse Zee overstaken gedurende de oorlog. De (culturele) invloed zat zeer diep verankerd.
 
Bovenaan