Ik kan er niets over vinden en onthoudt me daarom van commentaar.
Ik kan er niets over vinden en onthoudt me daarom van commentaar.
Precies.Wel vreemd dat zowel de initi?le ziekelijke zaak als de arrestatie weinig mainstream media aandacht krijgt. We hebben minder moeite om dergelijke zaken uit de Rooms Katholieke kerk groots te brengen.
Dat de media er niet over mag berichten is natuurlijk belachelijk. Er wordt altijd bericht over de inhoud van zaken, of lopen er daar geen Saskia Bellemans rond die van verschillende rechtszittingen een live verslag via twitter doen? Dit is toch ook 1 van die zaken waarbij er sprake is geweest van jarenlang misbruik waarvan de politie weigerde aangiftes op te nemen en waar de mainstreammedia ook nooit over bericht heeft? Of zijn dat weer andere zaken?Mwah, zo bizar is het niet. Hij is veroordeeld voor "contempt of court", oftewel het belemmeren van de rechtsgang. Hij verspreidde beelden m.b.t. een zaak die nog onder de rechter zit. Dat is in Nederland ook gewoon een strafbaar feit en verkleint juist de kans op een veroordeling. Als je dan bovendien voor exact hetzelfde al een voorwaardelijke veroordeling hebt staan en je doet het weer, ben je gewoon dom bezig.
De pers mag er daarom ook niet over berichten zolang de zaak waar het over gaat bij de rechter ligt, om niet nog meer be?nvloeding te krijgen.
Dat de media er niet over mag berichten is natuurlijk belachelijk. Er wordt altijd bericht over de inhoud van zaken, of lopen er daar geen Saskia Bellemans rond die van verschillende rechtszittingen een live verslag via twitter doen? Dit is toch ook 1 van die zaken waarbij er sprake is geweest van jarenlang misbruik waarvan de politie weigerde aangiftes op te nemen en waar de mainstreammedia ook nooit over bericht heeft? Of zijn dat weer andere zaken?
De regels in Engeland zijn enorm streng over wat er rond rechtszaken naar buiten gebracht mag worden. Er zijn zaken geweest in het verleden waarbij een veroordeling aanzienlijk bemoeilijkt werd of een verdachte zelfs met een lagere/geen straf ervan af kwam omdat er mensen/media waren die dingen over die zaken naar buiten brachten. Advocaten smullen ervan hun tanden in zoiets te zetten voor hun cli?nt. Daarom worden die regels zo streng gehandhaafd.
Natuurlijk is er wat voor te zeggen dat die regels te streng zijn, maar ze zijn er en dan moet je er vooral voor zorgen dat in een serieuze verkrachtingszaak als deze de veroordeling niet in gevaar gebracht wordt. Overigens zijn die regels er mede doordat vroeger de boulevardpers wel erg ver ging met het naar buiten brengen van informatie over rechtzaken en daarmee regelmatig veroordelingen in gevaar bracht.
Qua privacy niet nee, maar qua 'naam' natuurlijk ontzettend veel.Bij de mensen die jij noemt is er weinig te verliezen qua privacy, dat zijn al publieke figuren.
Vreemd, ik dacht altijd dat rechtzaken in principe openbaar waren. Wel zo belangrijk lijkt me.
De Russische miljardair Abramovitsj
is nu Isra?lisch staatsburger.Media in
Isra?l melden dat de immigratiepapieren
rond zijn en dat de eigenaar van
voetbalclub Chelsea al in Tel Aviv is.
Abramovitsj woonde 15 jaar in Londen,
maar zijn visum werd vorige maand niet
opnieuw verlengd.Dat wordt in verband
gebracht met de vergiftiging van de
oud-dubbelspion Skripal in Engeland.Die
zaak leidde tot Britse sancties tegen
Rusland en Russische zakenmensen.