Buitenlands nieuws

Makanaky

Well-known member
Een nieuwe kijk op trucker-down economy dus.

Trickle down fucking autocorrect.
 
Laatst bewerkt:

ElSimao

Active member
Ongelooflijk h??? Idem in Rotherham...

Het lastige met dit soort verhalen is dat je aan de ene kant inderdaad bias van verslaggevers hebt om te "deugen" en dit soort dingen niet te rapporteren of te bagetelliseren. Aan de andere kant heb je mensen die een verhaal willen scoren en zulke verhaal nogal opblazen. Hoe het werkelijk zit? Geen idee.
 

JMD

Well-known member
Het lastige met dit soort verhalen is dat je aan de ene kant inderdaad bias van verslaggevers hebt om te "deugen" en dit soort dingen niet te rapporteren of te bagetelliseren. Aan de andere kant heb je mensen die een verhaal willen scoren en zulke verhaal nogal opblazen. Hoe het werkelijk zit? Geen idee.

Klopt inderdaad.

Maar door het niet te melden gaan juist de mensen die dit soort dingen willen opblazen hiermee aan de haal... En dan krijg je juist de verkeerde reacties.
Aan dit soort zaken valt weinig te bagatelliseren... Meld dit in het nieuws, maak een 'niet opgeblazen' reportage en je neemt extreemrechtse groeperingen alle wind uit de zeilen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Als je op dit soort praktijken stuit is het je journalistieke plicht om erover te berichten.
 

JMD

Well-known member
Als je op dit soort praktijken stuit is het je journalistieke plicht om erover te berichten.

Dan ontbreekt die plicht dus bij bv de BBC, die zo ongeveer vooraan stonden in de #metoo discussie om te laten zien hoe ze deugden, maar jarenlang niet berichtte over deze berichten.
 

JMD

Well-known member
Maar ook niet of veel te laat bij schandalen van bv Jimmy Savile en de kerken.
En Cliff Richard...

Vwb die kerken is dat een ander verhaal, dat was gewoon totaal niet bekend volgens mij... Dus dat kan je de BBC (of welke omroep) niet kwalijk nemen.
 

zwammy

Well-known member
Mwah, verschrikkelijk is wel wat anders dan 10 mensen die uit een stoeltjeslift moeten springen.
 

ALenstra

Well-known member
Ik dacht even dat er veel doden gevallen waren met die skilift. Zeker gezien de tekst 'verschrikkelijk dit'. Maar het blijkt om 10 licht gewonden te gaan.
 

DeMaster

Active member
Wat zijn er hier toch een stelletje debielen, zo luchtig er hier sommige over doen, hadden jullie ook zo'n stoere praat als je zelf of bekenden van jullie daar in gezeten zouden hebben? Vast niet.
Het valt wel mee en SanMark, of ik wel spoor? Spoort zelf niet man!
Wat je post is natuurlijk verschrikkelijk
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik vind dat die beelden toch best heftig en als je die 2 mensen ziet liggen onder die stapel liften dan ziet het er best ernstig uit maar goed, kindertjes in de 3e wereld hebben het veel erger. Misschien forum maar opheffen want voetbal in natuurlijk maar bijzaak.
 
Bovenaan