Buitenlands nieuws

zwammy

Well-known member
Volgens mij laat de meneer van X alle beelden zien die gemaakt worden en vind de man van de krant dat niet fijn, daar ging de discussie om. En de premier van Engeland roept bepaalde dingen terwijl op X het tegendeel te zien is. Dat is natuurlijk erg vervelend.
 

JMD

Well-known member
Inderdaad, erg vervelend, net zo vervelend als van de week bij Sky dat de verslaggeefster van dienst zo duidelijk aan het zeggen was dat alle rellen door extreem rechtse witte mannen kwam en er vervolgens een flinke groep nou niet bepaald blanke mannen met messen en machetes door het beeld liep. En die deden dat niet bepaald rustig.

Erdogan zette van de week Instagram uit in Turkije, want daar werden beelden/berichten gedeeld die hem niet bevielen. Mag hopen dat Starmer niet hetzelfde gaat doen met X in het VK anders doet hij precies hetzelfde als die dictator in Turkije.
 
Laatst bewerkt:

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Het overgrote deel van de rellen komt natuurlijk ook van extreem-rechts. Nee, niet alles, maar heel veel wel. Musk stookt op Twitter dan nog eens het vuurtje door zijn onzin over een burgeroorlog en desinformatie van extreme, debiele, relnichten zoals Tommy Robinson extra aandacht te geven.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Het overgrote deel van de rellen komt natuurlijk ook van extreem-rechts. Nee, niet alles, maar heel veel wel. Musk stookt op Twitter dan nog eens het vuurtje door zijn onzin over een burgeroorlog en desinformatie van extreme, debiele, relnichten zoals Tommy Robinson extra aandacht te geven.
Klopt helemaal. Maar ipv te zeggen dat het overgrote deel van extreem rechts komt (wat klopt) wordt er gezegd dat alle rellen van extreem rechts komt en bepaalde beelden genegeerd. Dat is alleen maar olie op het vuur gooien mbt het idee dat bepaalde groepen overal mee wegkomen.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
De media die ik volg hier is vrij consequent in zeggen dat het overgrote deel, maar dus niet alles, van extreem-rechts komt. Dat extremen aan de ene kant die aan de andere kant uitlokken is natuurlijk niks nieuws, of je het nu over links, rechts, Moslims of wat voor een groep dan ook hebt. Dus ik herken niet de opmerking dat de andere kant niet belicht zou worden.

Overigens merk ik zelf niks van de rellen want ze zijn niet in Schotland bezig. Ik zit ongeveer net zo ver van die rellen als jullie.
 

JMD

Well-known member
De media die ik volg hier is vrij consequent in zeggen dat het overgrote deel, maar dus niet alles, van extreem-rechts komt.
Starmer zei dat letterlijk. Dat heeft nog meer invloed dan wat de media zegt.
Overigens heb ik op de bbc (die ik vrij regelmatig volg) alleen nog maar wel 'extreem rechts doet dit' gezien/gehoord.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Starmer zei dat letterlijk. Dat heeft nog meer invloed dan wat de media zegt.
Overigens heb ik op de bbc (die ik vrij regelmatig volg) alleen nog maar wel 'extreem rechts doet dit' gezien/gehoord.
Starmer noemde ook andere extremen. Wellicht heeft niet alle media al zijn woorden overgenomen.

Overigens kijk ik momenteel geen nieuws op TV, als ik de TV aan heb, staat die standaard op de OS. Ik haal mijn nieuws momenteel vooral van het lezen van de krant The Guardian op mijn tablet en wat podcasts die ik volg (vooral van de BBC, maar een compleet ander team dan waar TV nieuws vandaan komt met meer journalistieke vrijheid dus die geven wel vaker een ander beeld dan het TV nieuws).

Edit: terwijl ik dit typte zat ik naar één van die podcasts te luisteren en ik had dit bericht net geplaatst en ze noemden dat de minister van binnenlandse zaken Yvette Cooper een bericht naar buiten bracht juist gericht tegen die andere extreme groepen. Benadrukkend dat ook van hun kant rellen onacceptabel zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

zwammy

Well-known member
Starmer was vooral lachwekkend toen ze deze rellen en de blm langs elkaar hadden gezet met zijn reactie erbij.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Haha die Puigdemont. Komt even 1 minuut een toespraak geven in Barcelona en weet te 'ontsnappen' en zou nu weer in België zijn. Men heeft gisteren een complete klopjacht gehouden, roadblocks neergezet en toch weg...
 
Bovenaan