Buitenlands nieuws

JMD

Well-known member
Starmer is vandaag (terecht) erg boos geworden op de relschoppers in Southport, vraag me alleen af waar hij was met zijn opmerkingen toen vorige week er ook flinke rellen (misschien nog wel erger) waren in Leeds...
 

zwammy

Well-known member
Het gekut tegenwoordig met de ongebreidelde immigratie laat zelfs de protestantsen en katholieken samenwerken in Ierland. Dan weet je dat je het aan het verneuken bent qua regering zeg.
 

JMD

Well-known member
Nou kan je dit natuurlijk niet direct aan de huidige regering wijten. Dit is meer het gevolg van 20-30 jaar wegkijken (zowel met migranten als met extreem rechts). Het enige probleem van Starmer is weg dat hij vorige week minstens net zulke erge rellen in Leeds tegen de politie negeerde en nu extreem rechtse sukkels het doen ineens gaat dreigen met zware maatregelen.

Zag ook al beelden langskomen van Engelse steden waar het smerige tuig van Extreem rechts met messen en hamers was aangevallen door net zulk smerig tuig van de Muslim Defence League. Dit gaat echt fout lopen als er niet aan beide kanten flink wordt ingegrepen. Ik heb geen zin om dat extreem rechts de dienst gaat uitmaken, maar ook niet dat extreem religieuze fanatici dat gaan doen.
 
Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
Ook vandaag gaat het weer flink mis. Vooral in armere steden die je ook vaak hoorde bij hooliganism. Rotherham, Bury, Blackpool, Bolton
 

zwammy

Well-known member
Nou ja Rotherham heeft natuurlijk wel een flinke geschiedenis met immigratie en het wegkijken van de politiek en vooral niet benoemen wat er gebeurt is. Dus niet vreemd dat het daar los zou gaan.
 

erka

Well-known member
Nou ja Rotherham heeft natuurlijk wel een flinke geschiedenis met immigratie en het wegkijken van de politiek en vooral niet benoemen wat er gebeurt is. Dus niet vreemd dat het daar los zou gaan.

Was daar ook niet die enorme kindermisbruik zaak?
 

JMD

Well-known member
Was daar ook niet die enorme kindermisbruik zaak?
Klopt. Jarenlang onder de pet gehouden door de politie dat groepen moslims kinderen misbruikten. Men deed daar niks mee, want dat zou alleen maar raciale spanningen geven... Ze snapten niet dat juist dat onder de pet houden die spanning doet toenemen. Autoriteiten (en ook sommige media) snappen echt niet dat het geen 1980 meer is, maar dat in 2024 iedereen een eigen camera bij zich heeft en dat ook snel kan streamen, dus je niet zo makkelijk voor jou onwelvallige onder de pet kan houden...
 
Laatst bewerkt:

zwammy

Well-known member
Ik denk in ieder geval dat de Engelsen klaar zijn met politiek, politie en media. Het vat is los, kijken hoe dit zich verder gaat ontwikkelen.
 

JMD

Well-known member
Ik denk in ieder geval dat de Engelsen klaar zijn met politiek, politie en media. Het vat is los, kijken hoe dit zich verder gaat ontwikkelen.
Ik was van plan misschien naar Engeland te gaan na de Spelen, maar ben op dit moment blij dat ik over een dag of 10 richting het meer van Geneve ga, want de geest lijkt idd uit de fles.
 

erka

Well-known member
Ik denk in ieder geval dat de Engelsen klaar zijn met politiek, politie en media. Het vat is los, kijken hoe dit zich verder gaat ontwikkelen.

Voorlopig zijn het kleine maar agressieve groepen, geen massaprotesten. Dus "de Engelsen" is wat overdreven nog.
 

JMD

Well-known member
Ik weet het nog niet zo net
Het hangt er vooral van af wie er aangepakt gaan worden. Als het alleen dat extreemrechtste tuig is (en ze weigeren dat Muslim Defence League tuig aan te pakken omdat ze anders 'racisme' te horen krijgen) dan krijg je echt megaproblemen. Starmer's eerste opmerkingen stellen me niet gerust.

Gewoon beide kanten opsluiten, water en brood gedurende een paar jaren. Bestaan die cellencomplexen nog waar ze IRA-leden opsloten?
 

gevegt

Well-known member
Het schijnt dat die meneer van X de ultra rechtse rellen stimuleert op zijn platform.
Klopt dat?
 
Bovenaan