Buitenlands nieuws

Eef de Kip

Well-known member
Ik vind het vooral grandioos naief van het westen en een enorm dikke faal van de verschillende overheden (niet alleen Nederlandse, ook landen om ons heen).
Nou ja, dit hebben ze een paar jaar geleden heus wel al aan zien komen dus het was gewoon wachten op een exit strategie waarbij je het minst schade op loopt.
Een manier om daar weg te gaan met pais en vree kun je gewoon vergeten, het blijft gewoon een teringzooi daar, ik zie het nog eerder vrede worden tussen Israël en de Palestijnen.
 

zwammy

Well-known member
Had het of in 2001 helemaal weg moeten vegen of met rust moeten laten. En wij als Nederland hadden er sowieso niets te zoeken.
 

Eef de Kip

Well-known member
Had het of in 2001 helemaal weg moeten vegen of met rust moeten laten. En wij als Nederland hadden er sowieso niets te zoeken.
Er valt niets "weg te vegen", daar leent dat land zich niet voor, met rust laten was na 9-11 natuurlijk geen optie meer.
 

zwammy

Well-known member
Wat hebben ze nu gedaan dan? Bij laden vermoord en toen zijn er 30 nieuwe opgestaan. Ook geen slimme keuze dan.
 

Eef de Kip

Well-known member
Achteraf niet nee maar ze hadden de ijdele hoop dat de Taliban verjagen en een coalitie maken van de strijdende oppositiepartijen een mogelijkheid was.
 

zwammy

Well-known member
Ja, heel dom om te denken. Het is niet een bijster hoog niveau wat daar rondloopt en ze houden zich vooral bezig met een bepaald boekje.
 

gevegt

Well-known member
Ja, heel dom om te denken. Het is niet een bijster hoog niveau wat daar rondloopt en ze houden zich vooral bezig met een bepaald boekje.
Met dat boekje heb je gelijk.
De leiders hebben bijna allemaal de beste opleiding die het westen heeft, met goed gevolg afgesloten.
 

gevegt

Well-known member
Ik vind het vooral grandioos naief van het westen en een enorm dikke faal van de verschillende overheden (niet alleen Nederlandse, ook landen om ons heen).
En voor de rest heb ik redelijk hetzelfde als Kip. Zoek het maar uit met je schijtland.
Je hebt je niet verdiept wat daar de laatste honderd jaar heeft plaatsgevonden?
 

zwammy

Well-known member
Wat dan weer wel bijzonder is dat er nog vrij veel vluchtelingen vastzitten. Dus mensen die gevlucht zijn uit Afghanistan, toen weer terug gingen op vakantie en dan nu klagen dat ze vastzitten. Dan krijg ik toch een beetje het zoek het maar uit gevoel van en hier hoeven we geen acties voor uit te zetten.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Wat dan weer wel bijzonder is dat er nog vrij veel vluchtelingen vastzitten. Dus mensen die gevlucht zijn uit Afghanistan, toen weer terug gingen op vakantie en dan nu klagen dat ze vastzitten. Dan krijg ik toch een beetje het zoek het maar uit gevoel van en hier hoeven we geen acties voor uit te zetten.
Heb je hier een bron van? Want die mensen hoeven we inderdaad totaal niet meer naar om te kijken.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Hopeloos naïef, die mensen. Daarvan zal een deel wel geëvacueerd zijn, terwijl Afghanen die jarenlang voor ons hebben gewerkt nu in de steek worden gelaten omdat er niet genoeg tijd en plek was voor evacuatie. Schrijnend.
 

Ska P 187

Well-known member
Biden is niet bepaalde mijn type, maar voorlopig doet hij het enige juiste door zich terug te trekken. Even door de zure appel heen bijten.
Benieuwd waar het volgende front geopend wordt, want de wapenindustrie zal hier toch niet zo heel blij mee zijn. Beetje rebellen voeden is toch niet hetzelfde als er zelf vol ingaan.
 
Bovenaan