Buitenlands nieuws

JMD

Well-known member

En deze plaag zie je ook steeds groter worden in Nederland.
Jep. Maar in Frankrijk gaat het echt mis. Dat zit er al jaren in. In 2005 liep het land in het najaar al op de rand van een 'burgeroorlog' en die gaat er echt binnen 1 generatie van komen. Het punt is (en dat zie je in NL ook ja) dat de mensen die het hardst de radicale Islam verdedigen ook bv het homohuwelijk, gelijke rechten voor vrouwen, transgenders enz verdedigen. En ze hebben niet door dat dat onverenigbaar is. Je kan nog discussiëren of dat bij de gematigde Islam verenigbaar is, met de radicale Islam is het zeker onverenigbaar. Zodra de radicale Islam voet aan de grond krijgt wordt op die plekken het onleefbaar voor de hele LGBTenz community en verdwijnen vrouwen uit elke hoge positie waar dan ook en in het ongunstigste geval wordt hun enige recht weer het aanrecht.

Overigens is die radicalisatie in Frankrijk natuurlijk ook een gevolg van de erbarmelijke omstandigheden in de banlieues...
 

erka

Well-known member
Nog niemand over Israel? Gaat weer eens goed mis daar. Zoals zovaak is het een actie-reactie iets, zonder duidelijke veroorzaker. Maar dat Israel continu de rechten van Palestijnen inperkt als tweederangs burgers helpt niet bepaald.

Dat luchtafweergeschut van Israel is trouwens wel indrukwekkend. Soort Star Wars systeem.
 

zwammy

Well-known member
Ach, dat hamas raketten koopt ipv voedsel werkt ook niet echt mee.

Verder heb ik er geen mening over, ik heb er te weinig verstand van.
 

zwammy

Well-known member
Als trouwens Rusland, China of de VS zo waren aangevallen als Israel was de Gaza strook allang de zee in geschoven, maar dat terzijde.
 

gevegt

Well-known member
Nog niemand over Israel? Gaat weer eens goed mis daar. Zoals zovaak is het een actie-reactie iets, zonder duidelijke veroorzaker. Maar dat Israel continu de rechten van Palestijnen inperkt als tweederangs burgers helpt niet bepaald.

Dat luchtafweergeschut van Israel is trouwens wel indrukwekkend. Soort Star Wars systeem.
De lont in het kruitvat is deze keer de onteigening van Palestijnse woningen die plaats moeten maken voor kolonisten.

De stand is overigens 35 - 5.
 

Batigoal

Well-known member
Dat luchtafweergeschut van Israel is trouwens wel indrukwekkend. Soort Star Wars systeem.

Dat waren wel indrukwekkende beelden inderdaad.

Wat ik trouwens mis in de berichtgeving over Israël is het feit dat de topper in de Israëlische competitie tussen het Maccabi Tel-Aviv van trainer Patrick van Leeuwen tegen koploper Maccabi Haifa eindigde in een 2-2 gelijkspel, waar Tjaronn Chery scoorde. Met al die Nederlanders toch niet onbelangrijk.
 

Kielse Rat

Well-known member
Wat ik trouwens mis in de berichtgeving over Israël is het feit dat de topper in de Israëlische competitie tussen het Maccabi Tel-Aviv van trainer Patrick van Leeuwen tegen koploper Maccabi Haifa eindigde in een 2-2 gelijkspel, waar Tjaronn Chery scoorde. Met al die Nederlanders toch niet onbelangrijk.

Hoeveel Palestijnen speelden mee?
 

gevegt

Well-known member

Benzine in plastic zakken... Mijn hemel, het blijft dom volk.
Zullen wel rednecks zijn.
 
Bovenaan