Buitenlands nieuws

BlauwVinger

Well-known member
Het zit als hardnekkig dna in de Arabische (sub)cultuur verweven om bij eigen falen anderen de schuld te geven en óok om (andermans) succes als een eigen verdienste te claimen. De moeder van de wereld bijt van zich af qua 'damage control':

The Egyptian Information Authority called on Reuters news agency to correct a story published on Monday afternoon, in which it claimed that the stranded EVER GIVEN ship had swung back and was swept away by more wind, blocking the Suez canal again. The Egyptian Information Authority said that this false news came at a time when Egypt had just fully refloated the ship.

Journalist Diaa Rashwan, President of the Authority, said, “The authority contacted Reuters agency officials in Cairo to correct this fatal professional mistake, which came at the precise time, as the world was holding its breath and watching the tremendous Egyptian efforts to end the crisis and reopen the canal. This untrue news (caused) moral and material damage to the image of the Egyptian efforts.


Het leest als een koekje van eigen deeg.

Denial is a river in Egypt...
 

BlauwVinger

Well-known member
Jaarlijks domineert in de maanden Maart en April een prominent 'lokale wind' in Egypte. Het verschijnsel heet de 'chamzeen'. Dat betekent 'vijftig' en het staat volgens de overlevering voor het aantal dagen dat de wind waait alvorens het in Mei haar rustplaats heeft gevonden.

'Authorities blamed the cause of the accident on strong winds that reached up to 40 knots, which were also the culprit behind massive sandstorms across Egypt'.

Hiermee zijn de Egyptische loodsen vrijgesproken...
 

erka

Well-known member
Allemaal zelfde oorsprong. Pasen wordt ook nagenoeg gelijk gevierd met Joods Pesach (omdat Jezus tijdens Pesach is gekruisigd) en 50 dagen na Pesach is het Joodse Shavoet.
 

zwammy

Well-known member
Ik weet niet of er mensen Erik Mouthaam volgen op Twitter maar hij heeft gisteren het leven van een zwarte Amerikaan gered, wat een held is het toch!
 

SanMark.

Well-known member
Ik volg hem niet , maar soms word het geretweet of op gereageerd, dus ik had het verhaal van deze stoere rugridder gelezen.
 

SanMark.

Well-known member
Helft van de corona hulp aan Italië, circa 35 miljard is in de zakken van de maffia terecht gekomen.

Succes story.
 

U.G.

Well-known member
Er is nog geen cent beschikbaar gesteld van dat herstelfonds. Of het zou moeten gaan om het geld dat Italië zelf uittrok om de corona-crisis te bestrijden, een bedrag dat uiteindelijk vast ook onderdeel gaat uitmaken van dat fonds, maar dat ging om een bedrag van in totaal 30 miljard.

Plus ik geloof niet dat Italië, laat staan de Europese Commissie, in staat is vast te stellen hoeveel geld er doorvloeit naar Nrangheta e.d.

Dat de Mafia, overal, geld verdient aan corona is geen nieuws.
 

JMD

Well-known member
De rechtzaak tegen Derek Chauvin is gisteren ten einde gekomen. Hij is verantwoordelijk voor de dood van George Floyd. De jury ging zich beraden. Zojuist is bekend geworden dat zij hun verdict klaar hebben (die moest unaniem zijn). Het verdict wordt het komende uur bekend gemaakt.
Elk ander verdict dan 'schuldig' zal denk ik tot grote rellen leiden...
 

zwammy

Well-known member
Iran gaat de commissie voor de vrouwenrechten leiden, prima idee, die vrouwen kregen toch al teveel praatjes.
 

erka

Well-known member
Er is een grote heidebrand bij Brecht, in de buurt van Antwerpen, ontstaan door een legeroefening. Nou hadden de gevolgen nog mee kunnen vallen want normaal heeft het leger een eigen brandweerwagen bij die oefeningen paraat. De wagen was echter in onderhoud. En er was ook geen personeel voor, want die zijn al vijf jaar met pensioen.

:ROFLMAO: dat Belgische leger is al net zo'n zootje als dat van ons.
 
Bovenaan