Buitenlands nieuws

Batigoal

Well-known member
ECcyKmvXoAAVHE-.jpg


Bizarre foto's uit grote steden in Brazili? (zoals hier S?o Paulo) waar het overdag donker is vanwege de rookontwikkeling nu de Amazone al drie weken lang in de fik wordt gestoken ten behoeve van de landbouw. En uiteraard (zeg ik cynisch) niemand die daartegen iets doet.
 

SanMark.

Well-known member
En de meeste Soja die daar weer word verbouwd word gekocht door Nederlandse bedrijven.

En de nieuwe havens die daar worden aangelegd en waar indianen worden vermoord en gemarteld hebben banden met de Rotterdamse haven/ gemeente.

Ja we doen het zowel in Nederland als in het buitenland uitstekend.
 

Atreides

Well-known member
Is dat een verzachtende omstandigheid?

Zet het wat mij betreft wel in een ander daglicht. We hebben met onze 80-jarige oorlog, 30-jarige oorlog en nog een groot aantal andere christelijke oorlogen in Europa natuurlijk ook niet een geheel smetloos blazoen.
 

JMD

Well-known member
Hoeveel slachtoffers zijn zelf moslim?
Maakt dat dan uit?

Want als dat zo is, dan is het aantal slachtoffers van de burgeroorlog in Noord Ierland, de 80-jarige oorlog en weet ik wat voor oorlogen er in naam van welke religie dan ook gevoerd zijn een flink stuk minder.

Alsof een gelovige het niet erg vindt om slachtoffer te worden van een godsdienstwaanzinnige van zijn eigen geloof...
 

Atreides

Well-known member
Maakt dat dan uit?

Want als dat zo is, dan is het aantal slachtoffers van de burgeroorlog in Noord Ierland, de 80-jarige oorlog en weet ik wat voor oorlogen er in naam van welke religie dan ook gevoerd zijn een flink stuk minder.

Alsof een gelovige het niet erg vindt om slachtoffer te worden van een godsdienstwaanzinnige van zijn eigen geloof...

Ik schreef eerder richting SanMark

Zet het wat mij betreft wel in een ander daglicht. We hebben met onze 80-jarige oorlog, 30-jarige oorlog en nog een groot aantal andere christelijke oorlogen in Europa natuurlijk ook niet een geheel smetloos blazoen.

Wat mij betreft zit in de kern van de zaak een stukje terrorisme of niet in de essentie van de vraag van Wigboldus.

Dat godsdiensten in het algemeen. En op dit moment vooral de Islam in het bijzonder een groot probleem opleveren qua gewelddadig interpretatie mag geen verassing heten. Pluspunt is wel dat JFK toch wat stiller is geworden over dit onderwerp.
 

Pascallovic

Well-known member
de gemiddelde; die ik in het dagelijks leven tegenkom.

En dat is? Ik kom dagelijks moslims tegen waarbij de vrouwen geen hoofddoek dragen en anderen wel. De 1 gaat wel iedere vrijdag naar het vrijdaggebed en de ander niet. Prima mensen allemaal. De een is wat strikter in het volgen dan de ander. Maar wie ik dan als 'normaal' zou moeten zien? Geen idee.
 

Wigboldus

Well-known member
En dat is? Ik kom dagelijks moslims tegen waarbij de vrouwen geen hoofddoek dragen en anderen wel. De 1 gaat wel iedere vrijdag naar het vrijdaggebed en de ander niet. Prima mensen allemaal. De een is wat strikter in het volgen dan de ander. Maar wie ik dan als 'normaal' zou moeten zien? Geen idee.

Het was een reactie op de post van het geweld van "de religie van de vrede". Ik wilde gewoon aangeven dat dezelfde vredelievende moslims het grootste slachtoffer zijn van de haat die door andere worden gekweekt door moslimextremisten. Verder hoef je niemand als normaal te zien. Uiteindelijk is niemand dat.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Als we nou toch allemaal eens zouden stoppen met religie, dat zou pas helpen. Kijken waar ze dan een reden voor oorlog gaan vinden, dat dan weer wel.
 
Bovenaan