https://nos.nl/artikel/2321474-barn...akkoord-johnson-benadrukt-soevereiniteit.html
Nu is het VK eruit en komt er alleen een handelsakkoord dat eerlijk voor de EU is...
Huh??? De EU was er toch zo zeker van dat uit de EU gaan betekent dat je er slechter van af komt als zijnde?
soeverein land
Dat horen we al sinds 2016... Als je zo zeker bent dat 'uit de EU' gaan slechter afloopt dan 'in de EU' blijven dan hoef je toch niet te zeggen dat het akkoord er alleen komt als er eerlijke concurrentie is. Want dan weet je al dat wát het VK ook uitonderhandelt het altijd slechter is dan elk handelsakkoord met de EU.Is dat een EU-standpunt?
Zo 100% zeker als dat de EU en de EU-adepten er van zijn dat het (voor het VK) per definitie slechter is buiten de EU ben ik niet nee... Ik ben vooral benieuwd. Toen het VK in de EU zat, zat 1 op de 3 Britten onder de armoedegrens. Dat kan toch moeilijk minder lijkt me.Twijfel je trouwens aan de lezing?
Je begrijpt best wat ik bedoel.Alsof EU-lidstaten niet soeverein zijn.
Wel een goede. Overigens voor de mensen die denken dat Brexit nu 'don' is. De echte ellende begint nu pas. De vrinden uit GB hebben na de transitieperiode namelijk nog geen enkele serieuze deal.
Dan komt ie precies over zoals ie is.:duim:nu kom je vooral over als slecht verliezer.
Dat horen we al sinds 2016... Als je zo zeker bent dat 'uit de EU' gaan slechter afloopt dan 'in de EU' blijven dan hoef je toch niet te zeggen dat het akkoord er alleen komt als er eerlijke concurrentie is. .
Want dan weet je al dat wát het VK ook uitonderhandelt het altijd slechter is dan elk handelsakkoord met de EU.l
Zo 100% zeker als dat de EU en de EU-adepten er van zijn dat het (voor het VK) per definitie slechter is buiten de EU ben ik niet nee... Ik ben vooral benieuwd. Toen het VK in de EU zat, zat 1 op de 3 Britten onder de armoedegrens. Dat kan toch moeilijk minder lijkt me.
Je begrijpt best wat ik bedoel.
Het VK kon pas onderhandelen over een deal nadat het uit de EU was, dat is nu 5 dagen geleden. Ze hebben nog een dag of 300. Was het op dit moment eind november ofzo en was er nog geen deal dan was je 'schadenfreude' zeer terecht, nu kom je vooral over als slecht verliezer.
Ik heb ergens gelezen dat je pas kon/mocht onderhandelen over handelsverdragen zodra je daadwerkelijk uit de EU bent.Ik zou eigenlijk niet weten waarom ze niet konden onderhandelen. Toegegeven, het is voor de andere partij niet heel aantrekkelijk, maar die optie ligt al jaren op tafel.
Toch een brexitdeal...
Zat er gewoon in. De EU deed het wel overkomen alsof alleen het VK kon verliezen bij een no-deal, maar zelf had de EU er ook last van gehad. Dus allebei water bij de wijn gedaan.Jammer maar helaas, toch een overeenkomst.