Bizar Nieuws

Max

Administrator
Forumleiding
Mijn vlucht van Amsterdam naar Chengdu en mijn vlucht van Shanghai naar Amsterdam gingen ook niet in een rechte lijn. Het zal allemaal wel logisch zijn.
 

JMD

Well-known member
Een vliegtuig van Parijs naar Los Angeles is boven Groenland een halve motor verloren.

Waarom vlieg je via Groenland naar LA?!? #isdeaardedantochplat :jerry:

Ooit van de kromming van de aarde gehoord? ;) Dat is simpelweg de kortse lijn op een bol. Van Amsterdam naar Tokio vliegt men ook via Groenland.
Op een kaart niet goed te zijn, op een globe wel.

Als boten van Amerika naar Japan varen, varen ze ook eerst een flink stuk noordwaards om gebruik te maken van de kromming van de aarde...
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ooit van de kromming van de aarde gehoord? ;) Dat is simpelweg de kortse lijn op een bol. Van Amsterdam naar Tokio vliegt men ook via Groenland.
Op een kaart niet goed te zijn, op een globe wel.

Als boten van Amerika naar Japan varen, varen ze ook eerst een flink stuk noordwaards om gebruik te maken van de kromming van de aarde...

Nee, de Aarde is plat, dat lijkt me logischer :rumcolaa:
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ooit van de kromming van de aarde gehoord? ;) Dat is simpelweg de kortse lijn op een bol. Van Amsterdam naar Tokio vliegt men ook via Groenland.
Op een kaart niet goed te zijn, op een globe wel.

Als boten van Amerika naar Japan varen, varen ze ook eerst een flink stuk noordwaards om gebruik te maken van de kromming van de aarde...

In de animatie in bol vorm klopte de vlieglijnen inderdaad al meer.
 

erka

Well-known member
Heeft niet alleen met de kromming van de aarde te maken, maar ook met de 'jetstream'. De kortste route is nogal tegen de wind in.
 

De Wolf

Well-known member
Heeft niet alleen met de kromming van de aarde te maken, maar ook met de 'jetstream'. De kortste route is nogal tegen de wind in.

Jetstream is nog belangrijker. Dat kan zo een paar uur en een hoop brandstof schelen.
De heen of terugreis kan daardoor ook flink in tijd verschillen.
 

Joost

Well-known member
In IJsland lachen ze om de commotie rond die penaltyserie van Hoek en Lisse. Vandaag was namelijk de penaltyserie bij een handbalduel tussen een IJslands team en St Petersburg.

Half oktober eindigde return in dezelfde score als de heenwedstrijd waarna er een verlenging gespeeld werd. Dat was niet conform de reglementen die direct een penaltyserie voorschrijven.

Hafnarfjordur zat dus de 2000km in het vliegtuig voor vijf strafworpen in St Petersburg.
 

JMD

Well-known member
In IJsland lachen ze om de commotie rond die penaltyserie van Hoek en Lisse. Vandaag was namelijk de penaltyserie bij een handbalduel tussen een IJslands team en St Petersburg.

Half oktober eindigde return in dezelfde score als de heenwedstrijd waarna er een verlenging gespeeld werd. Dat was niet conform de reglementen die direct een penaltyserie voorschrijven.

Hafnarfjordur zat dus de 2000km in het vliegtuig voor vijf strafworpen in St Petersburg.

Kwam hem gisteren idd ook tegen... Heb hem direct gemeld in de sportuitzending die ik op dat moment presenteerde... :p
 

JMD

Well-known member
Jij bent Jack van Gelder?

Nee... Ik presenteer een sportprogramma op een regionale omroep waarbij we live de verrichtingen van amateurclubs in de regio volgen. We hebben verslaggevers langs de lijn en ik zit met een technicus en regisseur in de studio en praat het programma aan elkaar. (of ben soms de regisseur of technicus)
 

JMD

Well-known member
Dat klinkt heel erg Radio Bergeijk.
Valt best mee hoor... ;)
We doen ons best.

Maar van een organisatie met nog niet eens1,5 fte betaald werk en de rest vrijwilligers kan je natuurlijk niet hetzelfde verwachten als van bv een Radio1 waar alleen al bij een uitzending van 'met het Oog op Morgen' er 7 mensen bezig zijn met die uitzending.
 
Bovenaan