erka
Well-known member
Of misschien waren dit ook 'blanks' en is dat de redding geweest...
Overigens: nog wat ander nieuws dat je na al die tijd ook wel bizar kunt noemen: de Noordzuidlijn gaat op 22 juli definitief rijden... Men vreesde dat die datum ook niet gehaald zou worden, wat de 9e verschuiving van de startdatum zou zijn... Oorspronkelijk gepland te openen in 2011... Men is bezig sinds 2003.
Oorspronkelijk geraamde kosten: 1,5 miljard gulden (700.000 euro). Werkelijke kosten: 3,1 miljard euro. Verschil (2,4 miljard euro) = betaald uit extra opbrengst Groningen-gas door tijdelijk meer te winnen. Ook de meerkosten van de HSL Zuid en de Betuwelijn zijn betaald door productieverhoging gaswinning.
Resultaat: meer scheuren en bevingen. Resultaat: stoppen met gaswinning. Wegvallende baten voor de rijksoverheid: circa 2,5 miljard euro per jaar. Kosten om gas te importeren = 0,5 miljard voor een stikstoffabriek + dure import uit Rusland. Tot zover het briljante beleid van opeenvolgende kabinetten mg: