Binnenlandse politiek

gevegt

Well-known member
Die houden het idd (mede) keurig in stand.
Al decennia is er voor gewaarschuwd, maar de economische en politieke belangen gingen altijd voor.
Nu moet iedereen morgen in de Tweede kamer kleur bekennen.
Wat uiteindelijk nog steeds niet zal gebeuren.
 

Bonehead

Well-known member
Het is een groep die bewezen verantwoordelijk is voor het allergrootste deel van de stikstofuitstoot. En dat gebeurt dan ook nog voor het grootste gedeelte voor goederen die naar het buitenland worden geexporteerd.

Het bezoeken van bewindslieden in hun privesituatie wordt goedgepraat, het lijkt volstrekt normaal om snelwegen te blokkeren.

Waar komt toch die sympathie vandaan voor boeren?

In de krant vanochtend kwam een boer aan het woord die het merkwaardig vond dat er vanuit Den Haag een voorkeur was voor het bouwen van in plaats van het faciliteren van de voedselproductie. Het ziet er buiten toch groener uit dan ooit. Dat was ook een normale man, maar als je dat soort teksten laat horen ben je alle realiteit kwijt.
His masters voice.

Wat vindt jij er van dat de overheid decennia lang de overheid intensieve veeteelt heeft gefaciliteerd en nu het klapt elk keuterboertje die toentertijd al met moeite hun hoofd boven het maaiveld heeft weten te houden hun hele hebben en houden een nekschot zien geven.

Onteigenen. Weet Godverdomme iemand hier überhaupt wat het inhoud en welke inhoud het heeft voor al die mensen? Den Haag in ieder geval niet. Decennia politiek falen in Den Haag kun je je niet op de rechtgeaarde boer afrekenen.

Christianne van der Wal polariseert de boeren. Maar als er repliek komt is ze verbolgen

Sommigen vinden mij een boer. Zij zijn onwetend. Ik steun de boeren. Niet de intensieve veeteelt, maar de normale boer die met 100-150 melkvee met moeite een bestaan opbouwt.

Flikker op met die hele politiek. Die staan te ver van de mensen af.
 

JMD

Well-known member
Even los van of dat dreigement er was... Maar het is een boerenprotest, die mogen zelf bepalen wie er komt spreken volgens mij. Wilders zal ook niet mogen spreken op een BLM-demo (en terecht), Simons zal niet mogen spreken op een PVV-bijeenkomst enz...

Dus waarom die vertegenwoordigers van de regeringspartijen die het beleid willen uitvoeren waartegen de protesteren in hemelsnaam naar die bijeenkomst wilden komen???
 

Max

Administrator
Forumleiding
Omdat je de dialoog wil blijven aangaan en je er voor alle burgers inclusief de boeren bent? Ik denk niet dat het de gemoederen goed zou doen als ze zouden zeggen: boeren protesteren in Stroe, prima zak maar lekker in de stront.
 

Maasveld

Well-known member
Omdat je de dialoog wil blijven aangaan en je er voor alle burgers inclusief de boeren bent? Ik denk niet dat het de gemoederen goed zou doen als ze zouden zeggen: boeren protesteren in Stroe, prima zak maar lekker in de stront.
Alsof die boeren de dialoog aan willen gaan.
 

JMD

Well-known member
Omdat je de dialoog wil blijven aangaan en je er voor alle burgers inclusief de boeren bent? Ik denk niet dat het de gemoederen goed zou doen als ze zouden zeggen: boeren protesteren in Stroe, prima zak maar lekker in de stront.
Dialoog zeker blijven aangaan, maar zo'n protest is daar niet de beste plek voor...

Overigens opvallend dat men het blijkbaar wel een groot probleem vindt dat deze heren niet op het boerenprotest mochten komen, maar dat het geen probleem is als Wilders ergens niet mag komen.
 

Bernardo

Well-known member
Omdat je de dialoog wil blijven aangaan en je er voor alle burgers inclusief de boeren bent? Ik denk niet dat het de gemoederen goed zou doen als ze zouden zeggen: boeren protesteren in Stroe, prima zak maar lekker in de stront.
Alsof die politici daar dan voor de boeren zijn, die komen dan alleen even voor zichzelf langs, kop weer op tv geweest, zie mij goed bezig zijn. Snap wel dat de boeren op zo'n dag daar geen zin meer in hebbem
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Max

Administrator
Forumleiding
Alsof die politici daar dan voor de boeren zijn, die komen dan alleen even voor zichzelf langs, kop weer op tv geweest, zie mij goed bezig zijn. Snap wel dat de boeren op zo'n dag daar geen zin meer in hebbem

Die komen omdat het moet. Puur voor de vorm en misschien ook nog wat ijdelheid ja. Punt is, je kan niet niet willen komen.
 
Bovenaan