Binnenlandse politiek

Jamel

Administrator
Forumleiding
Overigens reken ik het de oppositie ook aan dat ze pas na de (verloren) verkiezingen zo aan het doorbijten zijn. Zo'n Ploumen en Klaver zijn bijvoorbeeld tijdens de campagne alleen maar bezig geweest met hun eigen agenda. Er is iets fundamenteel mis in dit land als het gaat om achterkamertjespolitiek en doofpotpraktijken vanuit de zittende macht. Kamerleden als Omtzigt, Leijten en Azarkan zijn lang niet voldoende gesteund in hun poging dit naar boven te krijgen. Nu nog steeds komt er (en nog steeds veel te mondjesmaat) steeds een klein beetje naar buiten. Veel te laat, veel te langzaam en zonder de benodigde consequenties. Het is op zichzelf een schande dat er blijkbaar mensen als Sylvana Simons en Caroline van der Plas nodig zijn voor de exposure naar het grote publiek.
 

JMD

Well-known member
Klopt.

Zeker het afgelopen jaar was de oppositie tandeloos naar het kabinet toe. Komt denk ik vooral omdat het al wel duidelijk was dat de VVD de grootste zou worden en al die partijen dus vooral Rutte niet tegen zich in het harnas wilden jagen, omdat ze anders kansloos waren om aan Rutte IV mee te doen. Nu Rutte IV ineens geen zekerheid meer is bijten ze wel door. De vraag is alleen of het genoeg is, de oude kabinetspartijen hebben de meerderheid.
 

gevegt

Well-known member
Klopt.

Zeker het afgelopen jaar was de oppositie tandeloos naar het kabinet toe. Komt denk ik vooral omdat het al wel duidelijk was dat de VVD de grootste zou worden en al die partijen dus vooral Rutte niet tegen zich in het harnas wilden jagen, omdat ze anders kansloos waren om aan Rutte IV mee te doen. Nu Rutte IV ineens geen zekerheid meer is bijten ze wel door. De vraag is alleen of het genoeg is, de oude kabinetspartijen hebben de meerderheid.
Dit klopt niet.
Het zeer zit duidelijk bij het CDA in de persoon van Omtzigt. Die heeft er persoonlijk voor gezorgd dat er van binnenuit de rotzooi naar buiten kwam. Puur omdat hij zag dat het totaal fout zat na tien jaar Rutte en de rest van de coalitie.
De oppositie deed ook een niet onderschatten duit in het het zakje, maar hij is is de angel die vooral Rutte eruit wilde trekken.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dit klopt niet.
Het zeer zit duidelijk bij het CDA in de persoon van Omtzigt. Die heeft er persoonlijk voor gezorgd dat er van binnenuit de rotzooi naar buiten kwam. Puur omdat hij zag dat het totaal fout zat na tien jaar Rutte en de rest van de coalitie.
De oppositie deed ook een niet onderschatten duit in het het zakje, maar hij is is de angel die vooral Rutte eruit wilde trekken.

Dit klopt, met de toevoeging dat Renske Leijten en Farid Azarkan ook niet vergeten mogen worden. Omtzigt krijgt (terecht) veel lof, maar zij hebben ook heel veel werk gedaan in het boven krijgen van de onderste steen. Met name Azarkan wordt daar nog weleens in vergeten.
 

gevegt

Well-known member
Dit klopt, met de toevoeging dat Renske Leijten en Farid Azarkan ook niet vergeten mogen worden. Omtzigt krijgt (terecht) veel lof, maar zij hebben ook heel veel werk gedaan in het boven krijgen van de onderste steen. Met name Azarkan wordt daar nog weleens in vergeten.
Die bedoelde ik dan ook met de oppositie.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Zie je nu eindelijk in dat Rutte het kwaad is dat de politiek totaal heeft uitgehold?

Als je mijn posts van de laatste weken (en ook weer vandaag) goed gelezen had, dan had je gezien dat ik dat allang in zag. Ik denk alleen dat Kaag nóg erger is.
 

gevegt

Well-known member
Als je mijn posts van de laatste weken (en ook weer vandaag) goed gelezen had, dan had je gezien dat ik dat allang in zag. Ik denk alleen dat Kaag nóg erger is.
Kaag is een relatieve buitenstaander die haar strepen heeft verdient in de diplomatie. Zoals ik het van de buitenkant kan zien heeft ze zich te vaak geconformeerd met de huidige macht in Nederland om zo haar invloed te vergroten.
Een leerproces die ze zich ter harte zal nemen en daar sterker uitkomt.
 

JMD

Well-known member
Kaag is een relatieve buitenstaander die haar strepen heeft verdient in de diplomatie. Zoals ik het van de buitenkant kan zien heeft ze zich te vaak geconformeerd met de huidige macht in Nederland om zo haar invloed te vergroten.
Een leerproces die ze zich ter harte zal nemen en daar sterker uitkomt.
Ik geloof idd zeker dat Kaag een topdiplomaat is. Maar ze is zeker geen toppoliticus. Laat haar lekker die topdiplomaat zijn.
 

erka

Well-known member
Kaag is een relatieve buitenstaander die haar strepen heeft verdient in de diplomatie. Zoals ik het van de buitenkant kan zien heeft ze zich te vaak geconformeerd met de huidige macht in Nederland om zo haar invloed te vergroten.
Een leerproces die ze zich ter harte zal nemen en daar sterker uitkomt.

En is al net zo vergeetachtig als Rutte. Dus gaat de goede kant met het nieuwe leiderschap. Wat een kul. Kaag = Rutte 2.
 

erka

Well-known member
En niks geleerd...zelfs alles altijd in een mapje doen kunnen ze niet.

694
 
Bovenaan