Binnenlandse politiek

PES5

Administrator
Forumleiding
We pakken even een random post van mamaroli eruit:

3 taalfouten in 1 zin. Vind je het erg als ik het ten zeerste betwijfel dat dit een bijna PhD Geschiedenis (of whatever, iig een studie waar je veel voor moet schrijven) is?

Ga jij nu maar niet zo hoog van de toren blazen, want ik heb jou de vorige keer genadeloos met je neus op de fouten gedrukt. TKO in het kwadraat. Daarna hield je je een tijdje koest en nu begin je weer?

JMD

Well-known member
Dat mag ze wel, als ze maar geen wapens dragen.

Tsja, wat heb je dan aan beveiligers? Beveiligers zonder wapens zijn goed voor een feestje op zaterdagavond in een drukke tent, maar niet als er een persoon komt spreken die zwaar bedreigd wordt.

gevegt

Well-known member
Tsja, wat heb je dan aan beveiligers? Beveiligers zonder wapens zijn goed voor een feestje op zaterdagavond in een drukke tent, maar niet als er een persoon komt spreken die zwaar bedreigd wordt.

Het lijkt me niet wenselijk dat buitenlanders hier met wapens gaan rondlopen. Jou wel?

JMD

Well-known member
Het lijkt me niet wenselijk dat buitenlanders hier met wapens gaan rondlopen. Jou wel?
Niet willekeurig elke buitenlander nee...
Maar als bv Trump of Macron of Merkel hier komt, dan hebben die toch ook beveiligers mee?

gevegt

Well-known member
Overigens komt er zeer waarschijnlijk een eind aan dat de Staat het alleenrecht heeft op het geweldsmonopolie. De Tweede Kamer heeft een wet aangenomen dat particuliere bewakers op Nederlandsen schepen wapens mogen dragen en gebruiken.
Totale idioten zijn het.

JMD

Well-known member
Klopt en de Amsterdamse politie zorgt dan ook voor de beveiliging.
Volgens de directeur van de Balie gebeurt dat dus niet.

Nog even wat anders: Pechtold was vandaag te gast op een school in Nijmegen. Men mocht vragen aan hem stellen, maar dat mocht niet gaan over zijn relatie of penthouse. Nou snap ik dat van de vragen over zijn realtie (want daar heeft niemand wat mee te maken), maar het is toch wel erg kinderachtig dat men geen vragen mag stellen over dat penthouse... https://www.powned.tv/artikel/pechtold-bezoekt-school-leerlingen-mogen-niet

gevegt

Well-known member
Volgens de directeur van de Balie gebeurt dat dus niet.

Dat klopt dus niet. Er wordt alleen niet vertelt hoe er beveiligd wordt.
In een eerste reactie zei de NCTV vandaag dat er geen mededelingen worden gedaan over individuele beveiligingsmaatregelen, maar vanavond kwam de dienst met een uitgebreidere verklaring.

De NCTV zegt het besluit te hebben genomen na overleg met vele partijen op basis van objectieve informatie. De dienst heeft intensief contact gehad met de politie en de gemeente Amsterdam. In overleg zijn er volgens NCTV passende maatregelen genomen. "Juist omdat het om de veiligheid van mensen gaat, moet je je niet laten leiden door emoties, maar door objectieve informatie."

JMD

Well-known member
Overigens komt er zeer waarschijnlijk een eind aan dat de Staat het alleenrecht heeft op het geweldsmonopolie. De Tweede Kamer heeft een wet aangenomen dat particuliere bewakers op Nederlandsen schepen wapens mogen dragen en gebruiken.
Totale idioten zijn het.
Ze moeten de kapers maar gewoon binnenlaten? Ben het met je eens dat we niet zomaar iedereen moeten bewapenen, maar dit vind ik wel een mooie uitzondering.

JMD

Well-known member
Dat klopt dus niet. Er wordt alleen niet vertelt hoe er beveiligd wordt.
Dan is dat dus veranderd. Mooi.

Ik zie trouwens steeds meer journalisten kritischer schrijven over de islam en ook over de nationale pers.

Karskens, Harold Dorenbos en Veelo zijn er nu al drie, die (zeer) kritisch zijn en alles bij naam benoemen.
We komen er langzaam aan wel. Uiteindelijk gaan de luiken toch open.

gevegt

Well-known member
Ze moeten de kapers maar gewoon binnenlaten? Ben het met je eens dat we niet zomaar iedereen moeten bewapenen, maar dit vind ik wel een mooie uitzondering.

Tien jaar hebben ze over de wet gedaan. Hoeveel Nederlandse schepen zijn in die tijd gekaapt?
En als ze het zo belangrijk vinden, waarom geen mariniers invliegen als ze in het gevaarlijke gebied varen?

SanMark.

Well-known member
Totale idioten zijn het.

Moeten ze wel de camera's aanzetten als ze gaan schieten.

Bovenaan