Binnenlandse politiek

ElSimao

Active member
Kerel je gaat gewoon niet in op het gros dat ik gepost heb. Daar zitten gedegen onderzoeken bij en reacties op jouw onderzoeken... Je gaat er bewust niet op in omdat je dan door de mand valt... De studies waar jij mee komt zijn hoogst omstreden en ontkracht (tonen de studies die ik als reactie poste ook aan). En het gaat niet om politieke voorkeur, maar om beinvloeding en wie betaald die bepaald en in welke context je een onderzoek moet zetten. Dat jij het daar op af probeert te schuiven is je zoveelste misser. En ja je draait, continu.. Je probeert overal omheen te draaien om er niet op in te gaan..

voor wat jij denkt zie je binnen de wetenschap als het gaat om intelligentie alleen alleen aanwijzingen bij controversi?le en ontkrachte auteurs.
Als je die zaken niet leest.... Er staan hele onderzoeken tussen .. die jij blijkbaar niet wilt lezen.
En het zijn geen opinie blogs, dat je dat zegt is al bizar... Dan heb je het gewoon niet gelezen. Of jij vind alles wat jouw fantasie niet onderschrijft maar een opinie... Er staan hele onderzoeken tussen en reviews van hoogleraren.... Als jij dat opinie vind weet je echt niks van wetenschap af..

Jij stelt dus dat er geen genetische verschillen zijn tussen diverse volkeren die het IQ bepalen. Waarom scoren Oost-Aziaten dan overal hoger en Zwarten overal lager als er geen biologische verschillen zijn? Worden ze altijd en overal bevoordeeld zodat ze beter opgroeien en een beter IQ score hebben? En worden Zwarten altijd en overal maar achtergesteld waardoor hun scores weer lager zijn?

Geef hier nou eens antwoord op.

Max

Administrator
Forumleiding
Genetisch zijn er te weinig verschillen. Maar waar legt de wetenschap de grens.

ElSimao

Active member
Jammer van dat gebitch op het laatst van beiden en helaas met name Elsimao.
Het was best leuk voor zo lang het duurde.
Elsimao jij vraagt steeds om een weetikveelwatvoor analyse, maar jij dropt een stelling dat inteligentie iets met rassen te maken hebt.
Dan is het aan jouw om die stelling te bewijzen.

IQ-scores tussen volkeren / rassen verschillen gewoon across the board. Dus Oost-Aziaten scoren overal het hoogst (zowel in hun eigen landen als ik het Westen), Afrikanen/ zwarten scoren overal het laagst en blanken scoren het laagst. Daar is geen discussie over. Waar wel discussie over is, is wat die verschillen verklaart. Ligt dat eraan dat bepaalde volkeren meer aanleg hebben, of heeft het met sociale omstandigheden etc. te maken. Ik denk dat het een beetje in het midden ligt, terwijl m meent dat het 100% sociale omstandigheden etc. zijn en schuift alles dat iets anders beweert naar de hoek van Stormfront / Rechts extremisme etc.

Maar goed, hoe verklaar je bijvoorbeeld dat Surinamers in Nederland een gemiddeld IQ van 85-90 hebben terwijl de autochtone Nederlander 100 scoort? Beiden hebben gewoon een leerplicht, dus het is niet zo dat de Surinamers minder of slechter onderwijs oid krijgen. Op een gegeven moment moet je de feiten onder ogen zien. Niks mis mee, want de kleine groep Surinamers zorgt wel ongeveer voor de helft van de spelers van het Nederlands elftal. Zo heeft iedereen wat.

mamaroli

New member
Jij stelt dus dat er geen genetische verschillen zijn tussen diverse volkeren die het IQ bepalen. Waarom scoren Oost-Aziaten dan overal hoger en Zwarten overal lager als er geen biologische verschillen zijn? Worden ze altijd en overal bevoordeeld zodat ze beter opgroeien en een beter IQ score hebben? En worden Zwarten altijd en overal maar achtergesteld waardoor hun scores weer lager zijn?

Geef hier nou eens antwoord op.

Daar heb ik al meerdere keren antwoord op gegeven maar je blijft er omheen draaien. Ik stel dat niet alleen, ik kan het bewijzen aan de hand van onderzoeken die jouw onderzoeken naar het rijk der fabelen verwijzen. Dat heeft te maken met nurture, dus met onderwijs, leefomgeving, cultuur etc etc. Er is geen enkel bewijs gevonden voor de link tussen ras en intelligentie. Donkere Amerikanen lopen qua IQ hard in op de blanken en ja ze worden/werden achtergesteld. Als je de culturele problematiek van Amerika niet kent waar rassen segregatie pas 2 generaties geleden is. De IQ scores uit dat onderzoek zijn dubieus, van veel landen weten ze het niet en hebben ze het geschat aan de hand van de buurlanden. Zo schatten ze Noord-Korea even hoog als Zuid-Korea zonder daarvoor bewijs te hebben. En gebruiken ze in een aantal landen uitslagen van niet een niet representatieve groep. Valt allemaal te lezen in de links die ik heb gepost.
Lees voor de verandering alles door, in plaats van het niet te doen en het meteen af te doen als opinie.

Je praat trouwens weer eens over van alles heen, zoals je blunder met je alt-right site.....

Er is geen enkel bewijs voor een link tussen "ras" en intelligentie.
Bewijs:
http://www1.udel.edu/educ/gottfredson/30years/Suzuki-Aronson-commentary-on-30years.pdf
http://www.cep.ucsb.edu/rushton.html
http://www.cawdeterp.be/richard-lynn/
https://books.google.nl/books?id=UV...edir_esc=y#v=onepage&q="Pioneer Fund"&f=false
https://link.springer.com/article/10.1023/A:1020704322510
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/iq-verschillen-tussen-volkeren-zijn-wetenschappelijk-bewezen/
https://www.nemokennislink.nl/publicaties/onfatsoenlijke-wetenschap-is-ook-wetenschap/
https://www.nrc.nl/nieuws/2018/02/09/intelligentieverschillen-genetisch-bepaald-nonsens-a1591682

Laatst bewerkt:

ElSimao

Active member
Daar heb ik al meerdere keren antwoord op gegeven maar je blijft er omheen draaien. Ik stel dat niet alleen, ik kan het bewijzen aan de hand van onderzoeken die jouw onderzoeken naar het rijk der fabelen verwijzen. Dat heeft te maken met nurture, dus met onderwijs, leefomgeving, cultuur etc etc. Er is geen enkel bewijs gevonden voor de link tussen ras en intelligentie. Donkere Amerikanen lopen qua IQ hard in op de blanken en ja ze worden/werden achtergesteld. Als je de culturele problematiek van Amerika niet kent waar rassen segregatie pas 2 generaties geleden is. De IQ scores uit dat onderzoek zijn dubieus, van veel landen weten ze het niet en hebben ze het geschat aan de hand van de buurlanden. Zo schatten ze Noord-Korea even hoog als Zuid-Korea zonder daarvoor bewijs te hebben. En gebruiken ze in een aantal landen uitslagen van niet een niet representatieve groep. Valt allemaal te lezen in de links die ik heb gepost.
Lees voor de verandering alles door, in plaats van het niet te doen en het meteen af te doen als opinie.

Je praat trouwens weer eens over van alles heen, zoals je blunder met je alt-right site.....

Er is geen enkel bewijs voor een link tussen "ras" en intelligentie.
Bewijs:
http://www1.udel.edu/educ/gottfredson/30years/Suzuki-Aronson-commentary-on-30years.pdf
http://www.cep.ucsb.edu/rushton.html
http://www.cawdeterp.be/richard-lynn/
https://books.google.nl/books?id=UV...edir_esc=y#v=onepage&q="Pioneer Fund"&f=false
https://link.springer.com/article/10.1023/A:1020704322510
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/iq-verschillen-tussen-volkeren-zijn-wetenschappelijk-bewezen/
https://www.nemokennislink.nl/publicaties/onfatsoenlijke-wetenschap-is-ook-wetenschap/
https://www.nrc.nl/nieuws/2018/02/09/intelligentieverschillen-genetisch-bepaald-nonsens-a1591682

Oh, wat een verrassing, weer zelfde boeken, krantenartikelen en opinieblogs.

Geef nou eens antwoord op de vraag. Als je het gelijk aan je zijde hebt, is dat toch niet zo moeilijk?

Ska P 187

Well-known member
IQ-scores tussen volkeren / rassen verschillen gewoon across the board. Dus Oost-Aziaten scoren overal het hoogst (zowel in hun eigen landen als ik het Westen), Afrikanen/ zwarten scoren overal het laagst en blanken scoren het laagst. Daar is geen discussie over. Waar wel discussie over is, is wat die verschillen verklaart. Ligt dat eraan dat bepaalde volkeren meer aanleg hebben, of heeft het met sociale omstandigheden etc. te maken. Ik denk dat het een beetje in het midden ligt, terwijl m meent dat het 100% sociale omstandigheden etc. zijn en schuift alles dat iets anders beweert naar de hoek van Stormfront / Rechts extremisme etc.

Maar goed, hoe verklaar je bijvoorbeeld dat Surinamers in Nederland een gemiddeld IQ van 85-90 hebben terwijl de autochtone Nederlander 100 scoort? Beiden hebben gewoon een leerplicht, dus het is niet zo dat de Surinamers minder of slechter onderwijs oid krijgen. Op een gegeven moment moet je de feiten onder ogen zien. Niks mis mee, want de kleine groep Surinamers zorgt wel ongeveer voor de helft van de spelers van het Nederlands elftal. Zo heeft iedereen wat.

Ik denk dat je het zou kunnen onderzoeken bij geaddopteerde kinderen. Dus een/aantal Afrikanen die door een wit gezin geaddopteerd zijn en misschien visa versa. (als dit mogelijk is) Ik weet niet of je dan genoeg aantallen kunt krijgen om van een gemiddelde te kunnen spreken.
Mijn gevoel zegt dat het 99% cultureel/nurse is en weinig met aangeboren te maken heeft allemaal.

mamaroli

New member
Oh, wat een verrassing, weer zelfde boeken, krantenartikelen en opinieblogs.

Geef nou eens antwoord op de vraag. Als je het gelijk aan je zijde hebt, is dat toch niet zo moeilijk?

Ga nu eens lezen, het zijn geen opinieblogs... Je wilt er dus niet op in gaan omdat ze je stelling onderuit halen. Dat is wel erg triest hoor.
Er zit 1 krant artikel in van een wetenschapper.... Nee dan is jouw alt-right site zeker beter?

Trouwens de enige die wel een opinie artikel heeft gepost ben jij...

En je hebt je antwoord.. nurture, dus leefomgeving, cultuur etc....

Wat val jij hard door de mand, zelf met een alti-right site aankomen en dan onderzoeken van wetenschappers af willen doen als opinie omdat ze je stelling onderuit halen.

Laatst bewerkt:

ElSimao

Active member

Heb je de conclusie gelezen?

It appears that many challenges remain in explaining fully the racial/ethnic group hierarchy of intelligence whether one adheres to the culture-only or genetic perspective. We believe that the answer resides most likely in the interaction between the two.

De dames concluderen dat de verschillen in intelligentie tussen rassen zeer waarschijnlijk een interactie tussen nature en nurture is. Oh oh...

Een stukje op de website van de Uni van Santa Barbara. Geen idee van wie, maar de persoon is het niet eens met Rushton. Dat mag, maar om deze anderhalve pagina als "bewijs" te zien. Meh..

Een Belgische opinieblog in wel heel slecht Nederlands (zal wel uit het Engels vertaald zijn). Ik kan er geen chocola van maken.

Een link naar een boek. Tsja, wat moet ik daarmee? Lekker makkelijk ook, gewoon een link naar de boek over de schutting donderen en "zoek het maar uit, ik heb gelijk". Een discussie aangaan is het in elk geval niet.

Aha, een wetenschappelijke studie naar huiskleur en IQ-scores in Afro-Amerikanen. Het schijnt zo te zijn dat hoe lichter de Afro-Amerikaan is, hoe beter hij of zij op vocabulary tests scoort. Lynn zou dat zien als bewijs dat een hogere Europese geneninflux je intelligenter maakt, maar deze auteur denkt dat het aan omgevingsfactoren ligt. Tsja, interessant, maar ik kan maar 2 bladzijden lezen, dus heel veel kan ik er niet over zeggen.

Ja, mijn link ;)

De eerste deskundige die aan het woord komt beaamt dat er IQ-verschillen zijn, maar weet niet hoe het te interpreteren. De tweede zegt sowieso dat we het niet weten. Bewijs waarvan zou dit volgens jou moeten zijn?

Een good old opinieblog. En eentje met een duidelijke morele inborst, want ze noemen het "onfatsoenlijke wetenschap". Tsja, ben je dan zelf wel neutraal?

Een krantenartikel waarin mensen geinterviewd worden. Vind dat niet bijster sterk om eerlijk te zijn, omdat je dan alleen mensen krijgt die het sociaal wenselijke antwoord geven. Ga jij als wetenschapper in het NRC aangeven dat je wel denkt dat ras en IQ met elkaar te maken hebben, krijg je half Nederland over je heen en ben je je leven niet zeker.

In heb al je links bekeken en er zitten welgeteld 2 daadwerkelijke studies bij, waarvan 1 de zaak in het midden laat. Verder is het heel erg veel "we weten het niet".

Je stelt dat je meta-analyses aangebracht hebt, maar die heb ik kennelijk gemist. Sterke studies die echt de rol van verschillende genen "naar het rijk der fabelen verwijzen" heb ik ook simpelweg niet gezien. Dat deze vergaarbak aan alles dat enigszins in je straatje zou kunnen passen "bewijs" voor mijn ongelijk is...nee zeker niet.

Ik ben nu op jouw materiaal ingegaan. Zou ik jou nu wat vragen kunnen stellen?

mamaroli

New member
Heb je de conclusie gelezen?

It appears that many challenges remain in explaining fully the racial/ethnic group hierarchy of intelligence whether one adheres to the culture-only or genetic perspective. We believe that the answer resides most likely in the interaction between the two.
En weer draai je, eerst zei je dat nature de hoofdverantwoordelijke is. Ik zeg al heel de tijd dat er geen bewijs voor de link tussen ras en intelligentie is. Dit onderschrijft dat. Leuk geprobeerd, maar je zoveelste draai.

De dames concluderen dat de verschillen in intelligentie tussen rassen zeer waarschijnlijk een interactie tussen nature en nurture is. Oh oh...
Jij zegt dat het voornamelijk nature is. draai draai draai

Een stukje op de website van de Uni van Santa Barbara. Geen idee van wie, maar de persoon is het niet eens met Rushton. Dat mag, maar om deze anderhalve pagina als "bewijs" te zien. Meh..
Nog altijd meer bewijs dat een stukje van een alt-right site. Kijk even wie de persoon is, dat zegt meer dan genoeg.... Weer leuk geprobeerd

Een Belgische opinieblog in wel heel slecht Nederlands (zal wel uit het Engels vertaald zijn). Ik kan er geen chocola van maken.
Dat jij de materie niet snapt was al lang duidelijk..

Een link naar een boek. Tsja, wat moet ik daarmee? Lekker makkelijk ook, gewoon een link naar de boek over de schutting donderen en "zoek het maar uit, ik heb gelijk". Een discussie aangaan is het in elk geval niet.
En boek dat een reactie is op het door jou gedeelde onderzoek. Is het stuk te kort loop je te zeuren, is het te lang en diepgaand loop je ook te zeuren. Dus weer leuk geprobeerd maar weer val je door de mand.

Aha, een wetenschappelijke studie naar huiskleur en IQ-scores in Afro-Amerikanen. Het schijnt zo te zijn dat hoe lichter de Afro-Amerikaan is, hoe beter hij of zij op vocabulary tests scoort. Lynn zou dat zien als bewijs dat een hogere Europese geneninflux je intelligenter maakt, maar deze auteur denkt dat het aan omgevingsfactoren ligt. Tsja, interessant, maar ik kan maar 2 bladzijden lezen, dus heel veel kan ik er niet over zeggen.
De zoveelste die de nonsens van Lynn ontkracht, jammer he?

Ja, mijn link ;)
Die je eigen onzin ontkracht...
De eerste deskundige die aan het woord komt beaamt dat er IQ-verschillen zijn, maar weet niet hoe het te interpreteren. De tweede zegt sowieso dat we het niet weten. Bewijs waarvan zou dit volgens jou moeten zijn?
Dat wat ik al heel de tijd zeg, dat de link tussen ras en intelligentie niet bewezen is en dat de onderzoeken die jij deelt ontkracht en achterhaald zijn. Dat is wat dit stuk zegt. Dat de conclusies niet kloppen.. moeilijk he?

Een good old opinieblog. En eentje met een duidelijke morele inborst, want ze noemen het "onfatsoenlijke wetenschap". Tsja, ben je dan zelf wel neutraal?
Een stuk van een hoogleraar die het stuk beoordeeld op de onderzoeksmethode en die weg zet als onwetenschappelijk. Hey dat is al de zoveelste die dat doet..

Een krantenartikel waarin mensen geinterviewd worden. Vind dat niet bijster sterk om eerlijk te zijn, omdat je dan alleen mensen krijgt die het sociaal wenselijke antwoord geven. Ga jij als wetenschapper in het NRC aangeven dat je wel denkt dat ras en IQ met elkaar te maken hebben, krijg je half Nederland over je heen en ben je je leven niet zeker.
Dit zijn ook wetenschappers. O wacht als ze jouw onzin ontkrachten is het opeens opinie.... Als je echt een wetenschappelijke doorbraak hebt publiceer je dat inderdaad. Als je net zoals jouw auteurs op bestelling iets aflevert inderdaad niet.

In heb al je links bekeken en er zitten welgeteld 2 daadwerkelijke studies bij, waarvan 1 de zaak in het midden laat. Verder is het heel erg veel "we weten het niet".
Waar jij jouw artikelen beweren dat ze het wel weten. Dus ze worden ontkracht en zelfs weggezet als niet wetenschappelijk. Snap je het echt niet? Iemand met 2 masters moet dit wel snappen lijkt mij?

Je stelt dat je meta-analyses aangebracht hebt, maar die heb ik kennelijk gemist. Sterke studies die echt de rol van verschillende genen "naar het rijk der fabelen verwijzen" heb ik ook simpelweg niet gezien. Dat deze vergaarbak aan alles dat enigszins in je straatje zou kunnen passen "bewijs" voor mijn ongelijk is...nee zeker niet.
Omdat je blijkbaar niet weet hoe wetenschap werkt en alles wat jouw onzin ontkracht met drogredenen weg probeert te schuiven. Jammer joh je valt door de mand met je alt-right artikel.

Ik ben nu op jouw materiaal ingegaan. Zou ik jou nu wat vragen kunnen stellen?
En dus allemaal de studies waar jij mee komt ontkrachten, snap je dat echt niet???
Ik ken je onzin vragen, je artikelen en gehele onderbouwing daarmee zijn ontkracht. Je komt niet verder dan drogredenaties en draaiingen.
Je bent totaal niet op mijn materiaal ingegaan, je probeert je er onderuit te lullen met nogal doorzichtige drogredenaties...

Je bent door de mand gevallen, zeker met je alt-right website en ontkrachte artikelen.... En je weigering om inhoudelijk op de artikelen in te gaan. Wat je wel doet is cherrypicking uit een artikel, waarmee je trouwens je eigen ongelijk bewijst..

Doei Simao, ga lekker naar je alt-right site, die delen je opvattingen over ras.
Ik ben er klaar mee, als jij nergens op in wilt gaan en alleen maar met drogredenaties komt houdt het hier op. Ik weet niet waar je die 2 masters in hebt, maar het is niet wetenschappelijk, dat is wel pijnlijk duidelijk geworden.

Laatst bewerkt:
Bovenaan