Binnenlandse politiek

ElSimao

Active member
Hier val je met je onderzoek.
Dat is het onderzoek waar ze bij FVD inderdaad naar verwijzen. Een onderzoek dat ontkracht is en de onderzoekers zijn beide politiek bezig in de extreem rechtse hoek zeg maar...
Dus geen heel sterk punt... En dat is dus wat ik bedoel met het kijken naar het gehele wetenschapsveld.

https://rationalwiki.org/wiki/Richard_Lynn

Die link van jou stelt dat deze meneer een "white supremacist" is, terwijl deze meneer nota bene in zijn onderzoeken aangeeft dat de blanke mens niet superieur is, want op het gebied van hersencapaciteit zou de Aziatische mens dat zijn.

Tekenend voor jouw discussiestijl. Het gaat bij jou niet om logica, maar om het aanmeppen van vage linkjes en je verschuilen achter dat de meeste wetenschappers jou gelijk zouden geven. Op moeilijke kwesties ben je gewoon niet in staat om met een antwoord te komen buiten dan wat deflecties.
 

mamaroli

New member
Die link van jou stelt dat deze meneer een "white supremacist" is, terwijl deze meneer nota bene in zijn onderzoeken aangeeft dat de blanke mens niet superieur is, want op het gebied van hersencapaciteit zou de Aziatische mens dat zijn.

Tekenend voor jouw discussiestijl. Het gaat bij jou niet om logica, maar om het aanmeppen van vage linkjes en je verschuilen achter dat de meeste wetenschappers jou gelijk zouden geven. Op moeilijke kwesties ben je gewoon niet in staat om met een antwoord te komen buiten dan wat deflecties.

Wat een onzin. Jij vind dat jezelf logisch denkt en zet dat boven de wetenschap. Ik kijk naar de resultaten van de wetenschap en wat er breed gedragen word. Buiten dat is die uitleg veel logischer dan de jouwe.
Het betreffende werk van Lynn is controversieel en al vaak onderuit gehaald. En die "vage linkjes" hebben gewoon bronvermelding of zijn zelf van academici. Jij komt alleen met een controversieel onderzoek en verder wat jij logisch vind. Terwijl jouw logica heel veel factoren uitsluit omdat ze er niet in passen. Dan kom je met een onderzoek waar je na een beetje googlen enorm veel reacties van andere academici op kan vinden die het naar het rijk der fabelen verwijzen. Op basis van zowel de inhoud als de onderzoeksmethodes.

http://www.cawdeterp.be/richard-lynn/
https://books.google.nl/books?id=UV...edir_esc=y#v=onepage&q="Pioneer Fund"&f=false
https://link.springer.com/article/10.1023/A:1020704322510

en ga zo maar door...

Over Lynn zijn politieke voorkeur: https://www.splcenter.org/fighting-hate/extremist-files/individual/richard-lynn

Ik ga nu wat zinnigs doen, als jij dat onderzoekt en je eigen logica gelooft prima....
 
Laatst bewerkt:

ElSimao

Active member
Hier val je met je onderzoek.
Dat is het onderzoek waar ze bij FVD inderdaad naar verwijzen. Een onderzoek dat ontkracht is en de onderzoekers zijn beide politiek bezig in de extreem rechtse hoek zeg maar...
Dus geen heel sterk punt... En dat is dus wat ik bedoel met het kijken naar het gehele wetenschapsveld.

Wederom onjuist. "Er is een heleboel onderzoek gedaan naar intelligentie en we weten welke groepen beter en minder goed scoren"

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/iq-verschillen-tussen-volkeren-zijn-wetenschappelijk-bewezen/
 

mamaroli

New member
Wederom onjuist. "Er is een heleboel onderzoek gedaan naar intelligentie en we weten welke groepen beter en minder goed scoren"

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/iq-verschillen-tussen-volkeren-zijn-wetenschappelijk-bewezen/

IQ en intelligentie zijn 2 verschillende zaken, dat zeg ik heel de tijd al...

We weten wel welke landen hoog scoren en welke landen minder hoog scoren op intelligentie, maar we weten niet hoe we dat moeten interpreteren. We hebben heel veel landen vergeleken en dan blijkt dat de kwaliteit van het onderwijs in een land een hele goede voorspeller is van een IQ en dat is nou juist het grote probleem van het vaststellen van het IQ. Alle maten die wij gebruiken worden beinvloedt door een aantal factoren in een omgeving. Bijvoorbeeld: opvoeding of kwaliteit van onderwijs. De interpretie is dus een ingewikkeld verhaal waar we nog steeds niet uit zijn."

Racistisch
In het interview met Brandpunt zegt Yernaz Ramautarsing ook het volgende: ‘’Ik had ook graag gezien dat het anders was, dat zwarte mensen hyperintelligent waren, dat Surinamers het hoogste gemiddelde IQ van de wereld hadden. Maar het is niet zo.” De gemoederen zijn vooral hoog opgelopen, omdat Ramautarsing de link legt tussen zwart zijn, en een lager IQ hebben. Dat gaat dus niet meer over volkeren, maar ras. Hij zou dus racistisch zijn. Jelte Wicherts, hoogleraar methodologie van de sociale en gedragswetenschappen aan de universiteit van Tilburg, legt uit waarom deze uitspraak niet hard te maken is. "Dit is erg moeilijk om te onderzoeken. We snappen eigenlijk veel te weinig over de erfelijkheid van inelligentie om iets hards te kunnen zeggen over verschillen tussen groepen of de rol van genen daarin. In onze westerse maatschappij zijn de IQ-scores in het afgelopen eeuw gigantisch gestegen. Tegelijkertijd is de kwaliteit van ons leven en de kwaliteit van het onderwijs enorm gestegen. We weten dus ook uit deze gegevens dat de effecten van de omgeving gigantisch zijn. Dus je kunt niet zomaar zeggen dat de verschillen die je nu vindt tussen verschillende volkeren, genetisch bepaald zijn."

Wat ik dus al zei... je beaamt nu dus wat ik al heel de tijd zeg...
 
Laatst bewerkt:

ElSimao

Active member
IQ en intelligentie zijn 2 verschillende zaken, dat zeg ik heel de tijd al...





Wat ik dus al zei... je beaamt nu dus wat ik al heel de tijd zeg...

Oh oh oh.

Jij doet statistieken over gemiddelde IQ's per land als af als zijnde "extreem-rechts". Terwijl deze dus gewoon breed onderzocht en breed gedragen worden.
 

mamaroli

New member
Oh oh oh.

Jij doet statistieken over gemiddelde IQ's per land als af als zijnde "extreem-rechts". Terwijl deze dus gewoon breed onderzocht en breed gedragen worden.

Nu ga je mij woorden in de mond leggen. Ik doe het onderzoek dat jij aanhaalt af als ontkracht. Ik doe de politieke theorie die uitgaat van rassen en verschillen tussen rassen af als extreem rechts..
Creatieve draai maar erg doorzichtig. Eerst heb je het er over dat de redenen nature zijn en nu draai je met een artikel die zegt dat het nature stuk nog niet bewezen is maar dat het er op lijkt dat de invloed van nurture enorm is...
 

ElSimao

Active member
Nu ga je mij woorden in de mond leggen. Ik doe het onderzoek dat jij aanhaalt af als ontkracht. Ik doe de politieke theorie die uitgaat van rassen en verschillen tussen rassen af als extreem rechts..
Creatieve draai maar erg doorzichtig. Eerst heb je het er over dat de redenen nature zijn en nu draai je met een artikel die zegt dat het nature stuk nog niet bewezen is maar dat het er op lijkt dat de invloed van nurture enorm is...

Met dit armoedige niveau deal ik niet meer hoor. En dan ook nog mij beschuldigen van draaien.
 

mamaroli

New member
Met dit armoedige niveau deal ik niet meer hoor. En dan ook nog mij beschuldigen van draaien.

Kerel je hebt het eerst over tijgers en genetica en dat Afrikanen minder intelligent zijn door natuurlijke selectie. En nu kom je met een artikel dat wijst naar nurture, vooral naar onderwijs...
Het armoedige niveau komt van jou en de draai is wel erg pijnlijk duidelijk. Je eigen artikel zegt dat ramautarsing ongelijk heeft, waar jij eerst zegt dat hij wel gelijk heeft en dat, dat onomstotelijk is bewezen...

Uiteindelijk zal Ramautarsing (al dan niet met wat zachte druk van Baudet) opgestapt zijn vanwege zijn ras/IQ uitspraken en ik heb nogal wat moeite met deze gang van zaken. Die uitspraken zijn misschien sociaal niet zo wenselijk, maar in wetenschappelijke kringen heerst daar vrij brede consensus over. Dat onze politici selectief outraged doen en het gebruiken om Baudet te demoniseren, zegt genoeg over henzelf en het Nederlandse volk dat dit goedkeurt.

"White men can't jump" is een term die gebruikt wordt om het mindere atletische vermogen van blanke mensen tov de zwarte man aan te duiden en daar heeft (terecht) bijna niemand moeite mee. Je ziet namelijk hoezeer fysieke sporten zoals football, basketbal, atletiek, boksen etc.etc. gedomineerd worden door negroide mannen en vrouwen. Waarom zou het dan niet kunnen dat anderen op andere vlakken weer meer talent hebben?

Ik hoorde laatst dat een wetenschappelijke publicatie die lichaamsvet aan kanker linkte beschudigd werd van "fat shaming". Weer een geval waarbij de wetenschap maar moet wijken voor wat sociaal wenselijk is. Vreselijk, ook dat zal wel naar Nederland komen.

Nogal logisch, als je op ras geselecteerd wordt ondanks dat er qua IQ betere kandidaten zijn die tot het verkeerde ras behoorden.

Maar buiten dat, als ik bijvoorbeeld zou stellen dat een Siberische tijger groter is dan een Maleisische tijger, omdat dat noodzakelijk was om zich aan te passen aan de leefomgeving. Is dat iets waar je mee zou kunnen leven of kunnen alle tijgers even groot worden en is het toeval / een sociale constructie dat Siberische tijgers groter zijn?

Tokyo, Beijing en Seoul zijn technologisch wat verder dan Accra, Lagos en Yaounde, zeg maar. Aziaten zijn oververtegenwoordigd in de technologie, innovatie etc. Zwarten zie je er vrijwel nooit. Hoe zou dat komen denk je?

Laten we helder zijn, het feit dat verschillende groepen mensen bepaalde scores op IQ-testen halen, is niet iets waar veel discussie over is. Het is simpelweg een waarneming die men consistent doet.

Waar wel verwarring over is, is wat de oorzaak van deze verschillen is. Sommigen denken dat het aangeboren / erfelijk is en anderen zien verschillen in opvoeding / scholing etc. als oorzaak. Iets als "IQ" of "Intelligentie" zijn complexe en abstracte begrippen, dus dat te linken aan genen of andere erfelijke zaken is lastig en op dit moment waarschijnlijk nog niet te doen. Dus mamaroli heeft in die zin gelijk dat de link tussen een ras en IQ nog nooit "bewezen" is.

Zelf geloof ik best dat er een nurture component is, maar laten we wel zijn, zwarten scoren zowel in Afrika als in het Westen lager dan blanken en Aziaten scoren consistent hoger. Je ziet het door de geschiedenis heen ook, waar zijn de hooggeciviliseerde beschavingen in Afrika geweest? In Eurasie of in de America's was men altijd al een stuk verder, zowel qua filosofie, innovatie, technologie etc. etc. en dat patroon zie je nu nog steeds. Dus ik denk dat het vrij duidelijk is dat de Afrikanen gewoon niet in staat waren om zulke beschavingen op te zetten. Aan de andere kant zijn er weer andere gebieden waar men weer veel beter scoort dan blanken en Aziaten. Sport, muziek etc.etc. Ook dat lijkt me vrij moeilijk om te ontkennen.




Die tijgersoorten verschillen ook niet meer van elkaar dan wat verschillen mensenrassen van elkaar verschillen. Zouden de tijgers politiek actief zijn dan zou je zeker een club SJW-tijgers hebben die van mening zou zijn dat "we allemaal tijgers zijn" en dat je ze niet mag onderverdelen in ondersoorten.
.

En ga zo maar door... een draai dus....
 
Bovenaan