Binnenlandse politiek

JMD

Well-known member
De liveblog van Geen Stijl is weer heerlijk om te volgen:

"En weer verder. Schoof tikt Agema op de vingers. Zegt dat Twitter een merkwaardig fenomeen is. "Laat ik helder zijn: tijdens een debat gaan bewindspersonen niet Twitteren, daar is mevrouw Agema het nu echt helemaal mee eens." Laten we concluderen dat die lui van de PVV helemaal niet gemaakt zijn om een kabinet te leiden"

"En WEER gezeik. Yesilgöz zegt dat Wilders achter de tweet van Agema zit. Wilders: "Een valse, vuile beschuldiging." Gaat echt helemaal TOP in de Kindergarten"
 

JMD

Well-known member
Als de oppositie zo door gaat als gisteren gaat het kabinet geen problemen krijgen.
Als het kabinet zo doorgaat als vandaag zal de oppositie geen problemen krijgen.

Yesilgoz zegt nu dat ze ook vindt dat Kamerleden minder moeten twitteren. Dat ben ik wel met haar eens, had wat mij betreft al eerder gevraagd mogen worden, want er wordt al jarenlang vanuit de Kamer getwitterd. Spreek het uit in de Kamer, maar het is idioot dat ipv interrupties in de Kamer tweets verstuurd worden.
 

JMD

Well-known member
Agema staat op breken.
Die snapt ook echt niet dat je gewoon dat soort tweets niet kan maken in die positie. Vanuit de Kamer kon zo'n tweet nog (want het toont de hypocrisie aan van Halsema in deze), maar als minister kan dat echt niet. Misschien wel als je al jarenlang in het kabinet zit en je wat krediet hebt, maar niet op dag 2 van de regeringsverklaring en je er net zit.

Kan iemand even een pooltje maken welke minister als eerste opstapt? :)
 

stc

Well-known member
Hopelijk is deze poppenkast snel afgelopen. Er zijn wel belangrijke zaken om te worden opgelost vanuit de politiek dan elkaar in de haren vliegen in de tweede kamer.
 
Bovenaan