Binnenlandse politiek

Joost

Well-known member
Het is vooral heerlijk om die linkse huilstruiken bezig te zien
Je kan het huilstruiken noemen, er zit wel enig realisme in. Grote delen van de plannen zijn gebaseerd op wensdenken en vanwege rechterlijke uitspraken en internationale verdragen totaal onuitvoerbaar.

Als NAC een nieuwe bestuurder installeert die meldt dat NAC voor de titel gaat strijden en Mbappe gaat kopen dan ga je toch ook eerst vragen of hij geen klap van de molen gehad heeft.
 

zwammy

Well-known member
Je kan het huilstruiken noemen, er zit wel enig realisme in. Grote delen van de plannen zijn gebaseerd op wensdenken en vanwege rechterlijke uitspraken en internationale verdragen totaal onuitvoerbaar.

Als NAC een nieuwe bestuurder installeert die meldt dat NAC voor de titel gaat strijden en Mbappe gaat kopen dan ga je toch ook eerst vragen of hij geen klap van de molen gehad heeft.

Nou ja, als je eerst een minister hebt die 28 miljard wil investeren om te zorgen dat de aarde niet 0.0036 graden opwarmt en alle kosten die dit meebrengt aan de bevolking oplegt waardoor we de hoogte kosten van heel Europa hebben en dan gaat huilen omdat de btw op boeken omhoog gaat vind ik dat vooral heel grappig.

Het is een beetje als een bestuurde van NAC die zorgt dat we failliet verklaard worden die dan ageert als NAC voortaan besluit om ook worstenbroodjes gaat verkopen.

Zullen we eerst even kijken hoe het gaat lopen voordat we in paniek raken. De migratie is een probleem dus dat lijkt me prima als daar iemand opzit die dit ook als probleem ziet. Volgens mij heeft het volk het land een bepaalde land opgestuurd, hoezeer de media, een paar splinterpartijen en een paar ambtenaren dat iets anders zouden willen zien.
 

Jacco

Well-known member
Ik ben ook een van de velen die het liever anders had gezien, maar vind ook dat het land moet krijgen wat het kiest.
Ook al verwacht ik er niet veel van, het is nu aan de PVV, NSC, BBB en VVD om te laten zien dat het anders kan dan in de vorige kabinetten
 

Joost

Well-known member
Het zou de VVD niet goed uitkomen om het migratieprobleem op te lossen, daarom hebben ze dat altijd laten sudderen en een probleem laten blijven.

Maar in essentie zijn vrijwel alle problemen terug te herleiden met het niet goed omgaan met onze leefomgeving. Dat leverde op de relatief korte termijn welvaart op maar het is overduidelijk dat het niet meer houdbaar is.

Dat het ‘volk’ met een populistische korte termijn stem liever doorgaat met die onhoudbare welvaart is jammer. Zeker omdat het vooral voor ‘het volk’ op de lange termijn beter is om op constructief in plaats van destructief beleid te stemmen.
 

JMD

Well-known member
Je kan het huilstruiken noemen, er zit wel enig realisme in. Grote delen van de plannen zijn gebaseerd op wensdenken en vanwege rechterlijke uitspraken en internationale verdragen totaal onuitvoerbaar.
Klopt helemaal, dit kabinet gaat ook echt niet lang zitten. Maar denk dat zwammy meer bedoelt dat Timmermans/Klaver/Jetten cs al maanden niks anders doen dan 'boe PVV' roepen en geen speech aan zich voorbij laten gaan om weer boe PVV te roepen (liefst nog in combinatie met de woorden fascisme en dom). Ga gewoon vertellen waar je zelf goed in bent en negeer die PVV, het stort vanzelf wel in. Dit kabinet is het beste wat NL kan overkomen, want nu gaan PVV-stemmers erachter komen dat Wilders vooral vanaf de zijlijn kan roepen en dat regeren toch iets anders is. Iets wat bv GL nooit heeft gedurfd, want die trokken toch altijd de keutel in met onrealistische extra eisen op het moment dat ze mee konden praten over deelname aan een nieuw kabinet.

En zwammy heeft ook een punt dat de partijen die nu lopen te klagen dat boeken qua BTW duurder worden het jarenlang geen probleem vonden om extra BTW te heffen op boodschappen, te verzuimen de gezonde boodschappen nou eens richting 0% BTW te brengen en ook continu maar extra energiebelasting te heffen. Verder zijn bibliotheken nog steeds gratis (ter plekke lezen) en leest de meerderheid van de mensen gewoon boeken enz op hun ipad/telefoon enz.
 

Batigoal

Well-known member
Ik vraag me dan altijd af; hoe vaak komt de gemiddelde Nederlander in aanraking met vluchtelingen? Dat is minimaal, want zo groot zijn de aantallen niet.

Het echte 'probleem' voor die mensen zit volgens mij vooral bij de 'Marokkaanse' probleemjongeren die overlast veroorzaken en hier geboren zijn, maar ja die vallen niet onder deze groep dus in hoeverre de problemen waar die stemmers moeite mee hebben worden opgelost vraag ik me af.
 

Maasveld

Well-known member
Ik vraag me dan altijd af; hoe vaak komt de gemiddelde Nederlander in aanraking met vluchtelingen? Dat is minimaal, want zo groot zijn de aantallen niet.

Het echte 'probleem' voor die mensen zit volgens mij vooral bij de 'Marokkaanse' probleemjongeren die overlast veroorzaken en hier geboren zijn, maar ja die vallen niet onder deze groep dus in hoeverre de problemen waar die stemmers moeite mee hebben worden opgelost vraag ik me af.
Het is niet zozeer dat ze in aanraking komen met vluchtelingen, maar meer het beeld/gevoel dat er is dat vluchtelingen alles voor nop krijgen terwijl "wij" jarenlang op een woning moeten wachten alles duurder wordt.
 

gevegt

Well-known member
Wel aardig om eens te lezen wat het Deense model echt inhoudt:

Het belangrijkste staat er niet in. Waarom kan Denemarken dit allemaal zelf bepalen?

Het antwoord,

Waarom is Denemarken een uitzondering?​

Denemarken heeft een zogenaamd opt-out systeem. Dat betekent dat Denemarken eigen asielregels kan maken en niet alle afspraken van de Europese Unie hoeft te volgen.

Dat zit zo:

In 1992 werd het Verdrag van Maastricht getekend. Dit verdrag vormt de basis van de Europese Unie en bestaat uit heel veel regels, onder andere over asiel en immigratie.

Denemarken tekende als enige land niét. Daarom kreeg het land een uitzonderingspositie.
 

Maasveld

Well-known member
Het belangrijkste staat er niet in. Waarom kan Denemarken dit allemaal zelf bepalen?

Het antwoord,

Waarom is Denemarken een uitzondering?​

Denemarken heeft een zogenaamd opt-out systeem. Dat betekent dat Denemarken eigen asielregels kan maken en niet alle afspraken van de Europese Unie hoeft te volgen.

Dat zit zo:

In 1992 werd het Verdrag van Maastricht getekend. Dit verdrag vormt de basis van de Europese Unie en bestaat uit heel veel regels, onder andere over asiel en immigratie.

Denemarken tekende als enige land niét. Daarom kreeg het land een uitzonderingspositie.
Waarom is dat het belangrijkste?
 
  • Leuk
Waarderingen: erka

erka

Well-known member
Markuszower geen minister vanwege zijn verleden. Zijn nieuwe feiten aan het licht gekomen. Heerlijk dit. Het worden 6 schitterende maanden!
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

gevegt

Well-known member
Gelukkig kunnen gezamenlijke afspraken wel eens geëvalueerd worden.
Natuurlijk kan dat, maar ook daar zijn regels aan verbonden. Eentje daarvan is dat als je een uitzonderingspositie wil, alle andere landen daarmee akkoord moeten gaan.
Dat lijkt mij niet zo simpel.
 

zwammy

Well-known member
Eens, maar de kans is natuurlijk groter dat er anders over gepraat gaat worden als er in Europa meerdere rechtse kabinetten komen als dat wanneer er linkse kabinetten zijn. Het zal in ieder geval gaan veranderen. En dat moet ook wel want het is gewoon niet houdbaar.

Even anders nieuws. Die Femke Marije is wel lekker hoor 🥰

 
Bovenaan