Binnenlandse politiek

JMD

Well-known member
Dat hebben veel huidige PVV stemmers ook ooit gedacht bij de PvdA.
Precies. Bij de PVV-stemmers zit echt een groep oud-PvdA-ers die ooit stemden omdat de PvdA voor hen opkwam. Tegenwoordig lijkt de PvdA op D66 en GL, qua achterban en qua wat ze willen, waar die partijen 20-25 jaar terug echt totaal verschillend waren. GL was ooit fel tegen elke oorlog, nu leveren ze bij wijze van spreken als eerste de tanks ed voor Oekraïne en als je zegt van 'moet er geen vrede komen' (vroeger de standaard tekst van elke PSP-er (die in GL zijn opgegaan)) ben je direct een Putinlover volgens hen.

Kan dus een goede zet zijn die Schoof aan te stellen. Ik ben benieuwd. Sowieso ben ik benieuwd hoe dit Kabinet het gaat doen. De PVV loopt al 20 jaar te schreeuwen vanuit de oppositie, dat is het makkelijkste dat er is. Laat ze het nu maar laten zien. Ik vrees dat het voor eind 2024 afgelopen is (en in een optimistische/pessimistische bui denk ik dat ze zelfs eind oktober niet halen)....
 

JMD

Well-known member
En dat vier jaar lang.
Zijn er echt mensen die geloven dat dit kabinet de 4 jaar gaan volmaken? Ze halen het jaar nog niet eens (sterker nog: ik denk dat dit met een half jaar al klaar is, maar dan vooral omdat het de komende maanden zomerreces is)

Verder idioot om eerst aan te geven dat je wilt bezuinigen om ambtenaren ed om er vervolgens 3 ministeries bij te maken...
 

Batigoal

Well-known member
Verder idioot om eerst aan te geven dat je wilt bezuinigen om ambtenaren ed om er vervolgens 3 ministeries bij te maken...
Bijzonder inderdaad. Maar 'bezuinigen op ambtenaren' klinkt lekker voor veel mensen, dus hebben ze dat opgeschreven. Net als er wel meer dingen zijn neergezet die vooral lekker klinken.
 

Jacco

Well-known member
Ik had al niet verwacht dat ze tot een regeerakkoord zouden komen, laat staan een ministerploeg, maar beide stappen lukken opeens ogenschijnlijk makkelijk
 
Bovenaan