Is hij nu werkelijk zo populistisch? Of zal hij het oprecht niet snappen?
Stelletje racisten daar bij Groen Links.
Premier Rutte erbij gehaald om VVD-fractie te overtuigen van asielwet
Rutte, naast premier ook partijleider, is morgen aanwezig bij de vergadering van de Tweede Kamerfractie van de VVD.nos.nl
De tassendraagster heeft 'Papa Rutte' nodig om de VVD-fractie te sensibiliseren om met die dwangwet in te stemmen. Anders zullen die fractieleden vast een functie elders krijgen.
Dus gaat het niet gebeuren dat de VVD-fractie niet akkoord gaat. Dat is elke keer zo als het kabinet dreigt te vallen.Als de VVD-fractie niet akkoord gaat, dan gaat het kabinet mogelijk vallen. Kijk, dan wordt het interessant.
Dan gaan we een coalitie krijgen van 14 partijen.Als de VVD-fractie niet akkoord gaat, dan gaat het kabinet mogelijk vallen. Kijk, dan wordt het interessant.
Dus gaat het niet gebeuren dat de VVD-fractie niet akkoord gaat. Dat is elke keer zo als het kabinet dreigt te vallen.
Ik zie geen enkele 'win' in het nog verder kapot maken en ondermijnen van de lokale democratie door gemeenten te dwingen tot opvang. Het probleem van migratie en falend beleid vanuit de overheid wordt eventjes over de schutting bij de gemeenten gedonderd. En vervolgens janken dat bij de gemeenteraadsverkiezingen nog maar 50% van het electoraat komt opdagen en dat ze maar niet begrijpen hoe dat nu kan.Dit is een win-win. Óf de VVD slikt haar bezwaren in en de asielopvang wordt eindelijk gelijk verdeeld over Nederland, óf het kabinet valt en deze verrotte regering is foetsie. Ik kan niet wachten.
Ik zie geen enkele 'win' in het nog verder kapot maken en ondermijnen van de lokale democratie door gemeenten te dwingen tot opvang. Het probleem van migratie en falend beleid vanuit de overheid wordt eventjes over de schutting bij de gemeenten gedonderd. En vervolgens janken dat bij de gemeenteraadsverkiezingen nog maar 50% van het electoraat komt opdagen en dat ze maar niet begrijpen hoe dat nu kan.
De andere "win" dat het kabinet valt betekent dus dat er nieuwe verkiezingen komen en er met een beetje mazzel in 2024 een nieuwe regering is, lekker anderhalf jaar gedoogbeleid waarbij er dus geen knopen worden doorgehakt. Nee daar worden we beter van.
Dat het voor Ten Apel oneerlijk/onhoudbaar is klopt, dus daar verschillen we zeker niet over van mening (Hij mag overigens prima in Amsterdam komen, daar woon ik toch niet). Daar moet ook zeker iets aan gebeuren. Echter zolang je niks aan de instroom doet los je helemaal niks op. Er is een capaciteitsprobleem ook als je het gedwongen over alle gemeenten verspreidt. Je lost dus niks op met verplichten als je niet ook iets aan de instroom doet. Net zoals dat er niks is opgelost met het over de schutting gooien van de problemen rond het sociaal domein bij de gemeenten. Die hebben er niet de middelen voor gekregen. Je kunt nu met asiel de gemeenten wel een zak geld geven, maar met een zak met geld komen er niet plotseling voldoende huizen voor doorstroming op de korte termijn en met die zak geld gaan de procedures niet sneller want te kort aan personeel.De andere kant is dat het nu allemaal op Ter Apel aankomt. Ik zou jou wel eens willen horen als het aanmeldcentrum in Amsterdam had gestaan met naar rato net zoveel asielzoekers. In Ter Apel is de verhouding ongeveer 1 asielzoeker op 2 inwoners. Dat zou in Amsterdam dan 400.000 asielzoekers betekenen.
Je kunt dat veel beter spreiden over Nederland, waarbij veel meer kleinere locaties beter zijn dan aantal grote. Maar aangezien geen enkele gemeente zin heeft in asielzoekers, heb je een drukmiddel nodig. Net zoals je op heel veel ander overheidsbeleid ook gewoon plichten hebt als gemeente.
Krijg je nieuwe verkiezingen en zit je nog steeds met Pinokkio en een Heks. De grote boze wolf raken we wel kwijt.Dit is een win-win. Óf de VVD slikt haar bezwaren in en de asielopvang wordt eindelijk gelijk verdeeld over Nederland, óf het kabinet valt en deze verrotte regering is foetsie. Ik kan niet wachten.