BlauwVinger
Well-known member
Spreker | Een zeer belangrijk aandeel in het fiasco van het Rampenfonds had de heer F. Nobbe. Nobbe’s precieze rol werd er tijdens de verhoren echter niet duidelijker op. |
Van Kooten | Meneer Nobbe, van wanneer tot wanneer co�rdineerde u precies de rampen voor dat Rampenfonds? |
Nobbe | Het Rampenfonds... Ja, eh, precies, eh, weet ik dat niet meer... Maar het eh |
Van Kooten | Maar ongeveer...? |
Nobbe | Ja... Dit was in elk geval voor mijn tijd. Dat is duidelijk. Het was voor mijn tijd. Dat ik iets met het Rampenfonds te maken had. |
Van Kooten | U beweert dus dat u voor uw tijd verbonden was aan het Nationaal Rampenfonds? |
Nobbe | Inderdaad, voor mijn tijd had ik waarschijnlijk iets met het Rampenfonds. |
Van Kooten | Maar dat is toch een contradictie meneer Nobbe? U zegt ik was verbonden aan het Nationaal Rampenfonds, maar dat was voor mijn tijd. Na uw tijd was u dus.. |
Van Kooten en Nobbe | niet meer verbonden... |
Nobbe | aan het Rampenfonds... |
Van Kooten | maar wel bij het Rampenfonds... |
Nobbe | Alles wat er bij het Rampenfonds gebeurd is, gebeurde dus voor of na mijn tijd, ja inderdaad. |
Van Kooten | Ja maar tijdens uw tijd bij het Rampenfonds meneer Nobbe... U, u was toch ook bij het Rampenfonds, dat was toch uw tijd bij het Rampenfonds? Is er tijdens uw tijd, omdat u zegt voor of na mijn tijd is er niks gebeurd, maar tijdens uw tijd bij het Rampenfonds? |
Nobbe | Laat ik het zo zeggen, meneer van Kooten als ik tijdens mijn tijd, eh, bij het Rampenfonds zou hebben gezeten, ja? Dan is er nooit iets gebeurd. |
Van Kooten | Dus, dus tijdens uw tijd bij het Rampenfonds... |
Nobbe | ...nooit iets gebeurd. Alles was altijd voor of na mijn tijd. |