Binnenlandse politiek

Eef de Kip

Well-known member
Wat een gelul, door extra gas op te pompen genereer je toch extra inkomsten? Die had je anders niet gehad.
Het gaat erom dat je nu terug komt op een afspraak om geen gas meer op te pompen. Om wat voor reden dan ook komen ze daar op terug (daar kunnen we van vinden wat we willen maar daar gaat het nu even niet om) maar om de pijn te verzachten zou je als overheid op zijn minst kunnen zeggen dat je dat miljard of meer wat je daar mee verdient direct terug geeft aan de Groningers.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

erka

Well-known member
Het is maar de vraag of het echt extra inkomsten zijn. Zou me niks verbazen als ze al jaren geleden ingeboekt zijn door Financiën in hun meerjarenbeeld.
 

SanMark.

Well-known member
Want dit probleem had je niet gehad met de PVV of Groen links aan het roer?
Die 26 miljard voor het klimaat en 20 miljard voor de asiel industrie had je inderdaad ook andere dingen kunnen doen.

Laten we die giga schenkingen aan het coronafonds van de EU nog even achterwege , waar je circa 5 a 6 miljard van terug krijgt als je aan allemaal voorwaarden wil voldoen.

Volgende stap is dat binnen 3 jaar onze pensioenen de eurobonds worden ingerommeld.
 

De Wolf

Well-known member
Ik vraag mij af hoe groot de gaten met de PVV zouden zijn. De meeste grote partijen laten hun plannen voor de verkiezing doorrekenen. PVV is een van de uitzonderingen daarop. De SP is daarin meestal de partij die financieel het beste op orde heeft.
 

SanMark.

Well-known member
Ik vraag mij af hoe groot de gaten met de PVV zouden zijn. De meeste grote partijen laten hun plannen voor de verkiezing doorrekenen. PVV is een van de uitzonderingen daarop. De SP is daarin meestal de partij die financieel het beste op orde heeft.
Als je die hobby budgetten weghaalt heb je nog al wat speelruimte.

Bv de gehele gaswinst van Groningen is opgegaan aan de asielindustrie, en dat word elk jaar alleen maar meer. Elke gelukszoeker kost de staat 1 miljoen euro. ( en dat zijn de kosten uit 2016 dus je kan er vanuit gaan dat als je het nu opnieuw zou berekenen dat het nog meer word)
 

Eef de Kip

Well-known member
En ik op het feit dat je de indruk wekt dat we juist met dit kabinet onzinbestemmingen hebt terwijl er geen kabinet te verzinnen valt waarbij dit niet het geval is.
 

SanMark.

Well-known member
En ik op het feit dat je de indruk wekt dat we juist met dit kabinet onzinbestemmingen hebt terwijl er geen kabinet te verzinnen valt waarbij dit niet het geval is.
Dan waren het wel meer onzinbestemmingen geweest die ten bate waren gekomen van de Nederlandse bevolking.
 

SanMark.

Well-known member
26 miljard naar een verzonnen probleem waar alleen Nederland last van heeft m.b.t. stikstof.
Biomassa waar nu al jaren van bekend is dat het niet klimaat vriendelijk is.
Halen we de Co2 uitstootdoelen zegt Urgenda dat het komt omdat het een zachte winter is geweest. M.a.w. de natuur bepaald gewoon of we het halen. Kunnen we er nog 100 miljard instoppen.
 

De Wolf

Well-known member
Daar kan de Nederlandse politiek veel aan doen wanneer je afhankelijk bent van een internationale olieprijs.
Uiteraard kan je het wel weer goedkoper maken maar dan maak je weer grote gaten.
 

erka

Well-known member
Inflatie is helemaal geen probleem als de rente ook maar meestijgt. Maar dat is nu precies wel het probleem. Daar wil men niet aan.
 

SanMark.

Well-known member
Daar kan de Nederlandse politiek veel aan doen wanneer je afhankelijk bent van een internationale olieprijs.
Uiteraard kan je het wel weer goedkoper maken maar dan maak je weer grote gaten.
Gas en stroomprijs bestaat voor 85% uit belasting.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max
Bovenaan