Binnenlandse politiek

JMD

Well-known member

Voor het tribunaal ermee.

Gekke wappies ook allemaal, of niet de Wolf ?
"De Haagse worstenmakers wilden gedragsverandering bij burgers afdwingen door te liegen dat het gebruik van de coronamelder app in de toekomst tot minder maatregelen zou leiden."

He, die komt me bekend voor... Werd ook gebruikt om de QR-code in te voeren. 3 weken daarna hadden we alsnog extra maatregelen en 2,5 maand later een lockdown.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Nee. Ik ken (op 1 collega na) ook niemand die die app geïnstalleerd heeft. Die collega zit dus ook continu in de teststraat nu omdat ze bijna continu meldingen krijgt...

Ik kan mij voorstellen dat die app bijna even gevoelig is als de dating app Happn waarbij je elkaar moet kruizen om met elkaar in contact te kunnen komen. Dat is vrij ruim genomen. Kun je je lol op als je die woonachtig in Amsterdam aan gaat zetten.
 

JMD

Well-known member
Ik kan mij voorstellen dat die app bijna even gevoelig is als de dating app Happn waarbij je elkaar moet kruizen om met elkaar in contact te kunnen komen. Dat is vrij ruim genomen. Kun je je lol op als je die woonachtig in Amsterdam aan gaat zetten.
Je spreekt uit ervaring? ;)
 

De Wolf

Well-known member
Ik had eerst nog een te antieke telefoon. Daarna te lui geweest om te installeren. Vroeg ook af wat de toegevoegde waarde is omdat je een kwartier binnen een halve meter moet zitten en iets van een uur in een ruimte met een persoon. Die situatie komt toch niet vaak voor met onbekenden. Hoogstens een keer in een restaurant.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Goh, wat een verrassing: https://nos.nl/artikel/2413506-nibud-gemiddeld-40-euro-minder-per-maand-te-besteden

Zeer benieuwd hoe Sophie Hermans zich hier weer uit gaat lullen.
Ik wil best meedoen aan Hermans bashen (want guttegut wat is dat een drama), maar ook zij kan niks doen aan dat bv de benzine en gas duurder wordt door de spanning rond Oekraïne. Ja, dat koopkracht achteruit is balen, zeker voor mensen die al 'op het randje' leven, maar je bent daarvoor van zoveel factoren afhankelijk.
 

SanMark.

Well-known member
Ik wil best meedoen aan Hermans bashen (want guttegut wat is dat een drama), maar ook zij kan niks doen aan dat bv de benzine en gas duurder wordt door de spanning rond Oekraïne. Ja, dat koopkracht achteruit is balen, zeker voor mensen die al 'op het randje' leven, maar je bent daarvoor van zoveel factoren afhankelijk.
Nogmaals, benzine en gas zijn zo duur omdat er 85% belasting op zit. Daar kun je dus veer veel aan doen.
 
Bovenaan