Binnenlandse politiek

Max

Administrator
Forumleiding
Wat is de nieuwswaarde? Die heeft zich rondom die BLM demonstratie toch al voldoende ongeloofwaardig gemaakt?
 

zwammy

Well-known member
Nee, het gaat vooral om het 2 maten. De stickers van Vol, de stickers op de NOS bussen. Het bekladden van een bedrijf waar Jerry airfrair zit en dan nu dit waar de politie bijloopt en helemaal niets doet. Selectieve verontwaardiging hoort niet in een land wat pretendeert geen Polen of Hongarije te zijn.
 

SanMark.

Well-known member
Wat is de nieuwswaarde? Die heeft zich rondom die BLM demonstratie toch al voldoende ongeloofwaardig gemaakt?
De nieuwswaarde is dat je het laatste vertrouwen wat er aan de rechterkant van Nederland nog is in de overheid nog meer weg slaat.
 

JMD

Well-known member
Mona Keijzer komt misschien terug in de Kamer. Als Hoekstra in het kabinet komt (en dat gaat gebeuren) geeft hij zijn zetel op in de Kamer (standaard procedure), en dan moet die naar de hoogst geplaatste op de kieslijst gaan die nog niet in de Kamer zit. Dat is Keijzer.

Als ze de zetel opneemt kan het dus gebeuren dat de coalitie een zetel kwijtraakt (want lijkt me sterk dat ze dan namens het CDA in de Kamer gaat zitten, ik zie haar eerder aansluiten bij Omtzigt), en dan is hun meerderheid de kleinst mogelijke, 76.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Mona Keijzer komt misschien terug in de Kamer. Als Hoekstra in het kabinet komt (en dat gaat gebeuren) geeft hij zijn zetel op in de Kamer (standaard procedure), en dan moet die naar de hoogst geplaatste op de kieslijst gaan die nog niet in de Kamer zit. Dat is Keijzer.

Als ze de zetel opneemt kan het dus gebeuren dat de coalitie een zetel kwijtraakt (want lijkt me sterk dat ze dan namens het CDA in de Kamer gaat zitten, ik zie haar eerder aansluiten bij Omtzigt), en dan is hun meerderheid de kleinst mogelijke, 76.
Ik ken de verhoudingen tussen Omtzigt en Keijzer natuurlijk niet, maar het zou wel echt top zijn als die twee voortaan de taken kunnen verdelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

SanMark.

Well-known member
Als de partijen eens beginnen met het stoppen van uitsluiten van Wilders, hebben ze al een stuk betere handelspositie ten opzichte van de linker kant.
 

Joost

Well-known member
Als de partijen eens beginnen met het stoppen van uitsluiten van Wilders, hebben ze al een stuk betere handelspositie ten opzichte van de linker kant.
Wilders neemt standpunten in die iedere vorm van coalitie in de weg staan en begint dan te huilen dat niemand met 'm wil samenwerken. Dat ligt echt niet aan de andere partijen.
 

De Wolf

Well-known member
Wanneer je belangrijkste standpunt is om het een na grootste geloof te verbieden dan ben je al snel uitgepraat.
 
Laatst bewerkt:

zwammy

Well-known member
Met een brandende fakkel bij Kaag voor de deur staan. Dan heb je ook een paar afslagen gemist hoor
 
Bovenaan