Binnenlandse politiek

De Wolf

Well-known member
Precies... Dit is de meest logische combi.

Alhoewel het natuurlijk wel gek is dat de coalitie die gevallen is ook weer terugkomt. Dat zal niet vaak gebeurd zijn.
Op Rutte na zijn de verantwoordelijke personen voor de val weg. Kaag zou ook nog terug kunnen komen als minister.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Mag toch hopen dat ze wel wat nieuwe gezichten naarvoren schuiven. Voor de verandering competente bestuurders. Met name hopman Hugo moet nu echt weg.
 

JMD

Well-known member
Mag toch hopen dat ze wel wat nieuwe gezichten naarvoren schuiven. Voor de verandering competente bestuurders. Met name hopman Hugo moet nu echt weg.
Jep. En het lijkt me ook onlogisch om Kaag weer als minister te hebben. Ze is nota bene opgestapt na een motie van afkeuring.
(overigens zou wat mij betreft Rutte ook weg moeten, maar dat gaat niet gebeuren)
 

JMD

Well-known member
En daar hebben ze dan 200 dagen voor nodig gehad.
Dat dus.. Iedereen zag in maart dat dit de meest logische combinatie was.
Ben benieuwd wanneer Kaag haar conclusies trekt, want D66 kan je toch wel zien als de grote verliezer van deze 200 dagen.

"D66 gaat niet met de Christen Unie"
"Hier scheiden onze wegen"

Zo ongeveer alles van wat Kaag gezegd/geëist heeft is niet uitgekomen.
 

JMD

Well-known member
Elke meerderheid doet recht aan de verkiezingsuitslag.
Ja en nee.
Je hebt natuurlijk een punt, maar denk niet dat bv veel D66-stemmers deze coalitie hadden gewild. D66 werd o.a. zo groot doordat het veel stemmen van GL heeft 'gelokt', en die zullen een progressief blok hebben gewild.
 

Hankie

Well-known member
Dat dus.. Iedereen zag in maart dat dit de meest logische combinatie was.
Ben benieuwd wanneer Kaag haar conclusies trekt, want D66 kan je toch wel zien als de grote verliezer van deze 200 dagen.

"D66 gaat niet met de Christen Unie"
"Hier scheiden onze wegen"

Zo ongeveer alles van wat Kaag gezegd/geëist heeft is niet uitgekomen.
Nieuw leiderschap he, falen en dan op de oude voet verder gaan.
 

zwammy

Well-known member
Maandag: Rutte op ontvoeringslijst/liquidatielijst.

Woensdag : Rutte komt vrolijk naar buiten gelopen na de gesprekken en staat de pers te woord midden op straat.


En niemand die hier vragen over stelt?

Wow, mooi land. Maar gelukkig is Keijzer weg en we geen Congo.
 

erka

Well-known member
Wat is die Kaag toch een ontiegelijke dikke gigantische enorme harde fail. Walgelijk. Exact de reden waarom ik jaren geleden al afgehaakt ben bij D66. Kutpartij is het.

"Hier scheiden onze wegen". Mislukte heks.
 

JMD

Well-known member
Jep. Als je een grote broek aantrekt mbt 'nieuwe politiek' en 'hier scheiden onze wegen' ben je de eerste die zou moeten vertrekken... Maar Kaag kennende zal ze blijven zitten en gewoon weer minister worden.

Overigens i de houdbaarheidsdatum van Rutte natuurlijk ook al een tijdje voorbij, maar die loopt niet te zeggen voor nieuwe politiek te zijn, van hem verwacht je niet beter.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Maar er is gewoon geen enkel redelijk alternatief voor Rutte. Ik kan mij niet herinneren dat we zo’n politiek armoedig speelveld hebben gehad. Dat geldt ook voor de Tweede Kamer. Niveau van wetgeving is echt heel matig.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

gevegt

Well-known member
Maar er is gewoon geen enkel redelijk alternatief voor Rutte. Ik kan mij niet herinneren dat we zo’n politiek armoedig speelveld hebben gehad. Dat geldt ook voor de Tweede Kamer. Niveau van wetgeving is echt heel matig.
Wat onder Rutte heeft plaatsgevonden.
 
Bovenaan