Binnenlandse politiek

De Wolf

Well-known member
Akkoord. Overtrokken reactie van mij. Heb hem al aangepast en het schelden eruit gehaald, maar jullie hebben gelijk. Niet zo handig van Mona Keijzer. Ben gewoon wat gefrustreerd over het kabinetsbeleid en die façade van de nieuwe bestuurscultuur, dus reageer op dit soort dingen als door een wesp gestoken.
Een partij of kabinet is een verbond waar je met een standpunt naar buiten komt. Daar zal je als lid niet altijd mee eens zijn maar toch moet je er dan ja tegen zeggen.
 

erka

Well-known member
Akkoord. Overtrokken reactie van mij. Heb hem al aangepast en het schelden eruit gehaald, maar jullie hebben gelijk. Niet zo handig van Mona Keijzer. Ben gewoon wat gefrustreerd over het kabinetsbeleid en die façade van de nieuwe bestuurscultuur, dus reageer op dit soort dingen als door een wesp gestoken.

Als het nou een kamerlid was, was ik het met je eens geweest.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Jan Paternotte leeft denk ik liever in een dictatuur, waar iedereen die onderdeel is van de regering op alles 'ja en amen' zegt.

Gaat toch ook vooral om de manier waarop? In een interview in de Telegraaf. Lekker chique en verstandig.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JFK

Well-known member
MonaKeijzer was al ontslagen, is nu nogmaals ontslagen door mensen die zelf ook al ontslagen waren.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zou ook zo kunnen zijn dat ze toch al met Mona Keijzer klaar waren. Vanuit het CDA bezien had ze geloof ik ook op het verkeerde paard gewed. Verder gaat ze vaak de mist in als hebt niet 100% haar onderwerp is die ze uitvoerig heeft voorbereid.
 

JFK

Well-known member
Zou ook zo kunnen zijn dat ze toch al met Mona Keijzer klaar waren. Vanuit het CDA bezien had ze geloof ik ook op het verkeerde paard gewed. Verder gaat ze vaak de mist in als hebt niet 100% haar onderwerp is die ze uitvoerig heeft voorbereid.
Klopt. Mijn vader zat een keer bij een programma van Radio1. Naast mijn vader en nog twee anderen was ook Mona Keizer aanwezig.Tijdens het gesprek werd toen even een zijsprongpetje gemaakt, waar Mona geen kaas van had gegeten. Ze werd toen erg kribbig en geïrriteerd. “Hier zouden we het niet over hebben!”
Ze is een lichtgewicht, waarvan ik nog steeds niet begrijp hoe hoog zij op de lijst kon staan de afgelopen jaren.
Het zou me ook niets verbazen als ze als Groep Keizer verdergaat.
 

JMD

Well-known member
Klopt. Mijn vader zat een keer bij een programma van Radio1. Naast mijn vader en nog twee anderen was ook Mona Keizer aanwezig.Tijdens het gesprek werd toen even een zijsprongpetje gemaakt, waar Mona geen kaas van had gegeten. Ze werd toen erg kribbig en geïrriteerd. “Hier zouden we het niet over hebben!”
Ze is een lichtgewicht, waarvan ik nog steeds niet begrijp hoe hoog zij op de lijst kon staan de afgelopen jaren.
Het zou me ook niets verbazen als ze als Groep Keizer verdergaat.
Eens.

Maar aan de andere kant zegt het ook wel iets over het CDA, zoveel zwaargewichten heeft men daar nou ook niet meer.
 

stc

Well-known member
Keijzer kon vooral wat opklimmen binnen het CDA omdat ze zich als kandidaat-lijsttrekker had opgegeven in 2012. Daarvoor was ze nauwelijks opgevallen. Misschien speelde ook wel mee dat ze Katholiek is, want ook dat soort verhoudingen speelt nog altijd een rol bij het CDA.

Overigens verdwijnen er de laatste tijd aardig wat "kopstukken" uit die hoek: Omtzigt, Bijleveld en straks Keijzer.
Eens.

Maar aan de andere kant zegt het ook wel iets over het CDA, zoveel zwaargewichten heeft men daar nou ook niet meer.
Een deel van de 'kopstukken' binnen het CDA zijn al tijden niet meer actief in Den Haag. Er zijn maar een paar CDA-ers buiten Den Haag die het CDA kunnen leiden op het moment.
 

erka

Well-known member
Die Omtzigt is een beste kerel hoor, maar toch ook wel enigszins wereldvreemd. Nu maakt ie zich weer enorm druk over het reglement van orde bij het ontslag van Keijzer, dat had namelijk volgens hem een besluit van de Ministerraad moeten zijn en niet van de Rutte+meest betrokken ministers.
Omtzigt heeft iemand naast hem nodig die hem een beetje helpt met prioriteiten stellen. Wat heeft het nou voor zin om je daar zo druk over te maken. Het besluit zou echt niet anders zijn geweest.
 

De Wolf

Well-known member
Vrijdag Keijzer dan nog maar een keer ontslaan dus.
Dat had ze toch niet gehaald. Wilders had een spoeddebat aangevraagd wat uiteindelijk een motie van wantrouwen zal opleveren.
Vraag mij inderdaad af of ze met vier personen dit besluit mogen nemen. Het speelt natuurlijk mee dat ze het kabinet enorm in diskrediet brengt met haar interview.

Maar misschien dat @Friesland of iemand anders wat kan toelichten.
 
Laatst bewerkt:

Maasveld

Well-known member
Rutte heeft zware persoonlijke beveiliging gekregen na serieuze aanwijzingen dat er een aanslag op hem gepleegd zou kunnen worden dan wel ontvoerd. Het zou uit de hoek van de Mocromaffia komen.
 
Bovenaan