Binnenlandse politiek

JMD

Well-known member
Zou Mona Keijzer gewoon ergens een baantje bij een lobbyclub aangeboden hebben gekregen.
Je zou het inderdaad bijna gaan denken. (alhoewel ik dat iets meer vind voor VVD-ers)

Aan de andere kant geeft Keijzer al meer dan 1 jaar aan dat er meer gekeken moet worden naar andere zaken dan alleen de medische kant.
 

JMD

Well-known member
Vogelaar is toentertijd door Bos ontslagen.
Maar ook zij stapte eigenlijk op, nadat het vertrouwen in haar was opgezegd. (wel onder flinke druk van Bos, maar hij (samen met Balkenende) ontsloeg haar niet)
 
Laatst bewerkt:

Jamel

Administrator
Forumleiding
Bananenland... Je mag blijkbaar niet zeggen wat je vindt van dit demissionaire kabinet. Dan word je gecensureerd, of gesensibiliseerd.
 
Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
Ja, kan me daar echt heel kwaad om maken. Want wat heeft ze nou eigenlijk gezegd? "Ik kan het steeds moeilijker uitleggen...". Nou nou nou, wat een schande.

Jamel, het is toch volkomen terecht dat ze eruit gewipt is. Als je als kabinet een besluit neemt, en dat besluit is eenmaal genomen, dan heb je dat maar uit te voeren en niet in kranten te roepen dat het steeds moeilijker uit te leggen. En niet een blundertje maar een bewussie.

Ik heb ook helemaal niks met dit kabinet, maar dit is volkomen terecht.
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

Friesland

Well-known member

Valt wel mee hoor... Goed, het is geen topscore, maar 63% begin september is ook niet echt een signaal van anti-vaccinatie (zoals bv Urk)
77% (18+) en 73% )12+) volledig gevaccineerd volgens de meest recente cijfers van het Corona Dashboard (19 september).
Landelijk is 82,1% (18+) en 79,6% (12+) volledig gevaccineerd.

Ja, kan me daar echt heel kwaad om maken. Want wat heeft ze nou eigenlijk gezegd? "Ik kan het steeds moeilijker uitleggen...". Nou nou nou, wat een schande.
Dat begrijp ik, maar je haalt nu dingen door elkaar. De functie van staatssecretaris of minister is iets compleet anders dan de functie van kamerlid. Je hebt als kabinetslid de verantwoordelijk aangenomen om wetten en (aangenomen) moties uit te voeren, ook als je het er niet mee eens bent.

Daarnaast geldt voor een kabinet dat het "met een mond spreekt". Als je dan als kabinetslid het kabinet afvalt op het belangrijkste beleidsterrein van dit moment, dan is het niet meer dan logisch dat je wordt ontslagen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Akkoord. Overtrokken reactie van mij. Heb hem al aangepast en het schelden eruit gehaald, maar jullie hebben gelijk. Niet zo handig van Mona Keijzer. Ben gewoon wat gefrustreerd over het kabinetsbeleid en die façade van de nieuwe bestuurscultuur, dus reageer op dit soort dingen als door een wesp gestoken.
 
Bovenaan