Binnenlandse politiek

zwammy

Well-known member
Asscher heeft als enige zijn excuses aangeboden en zijn conclusie getrokken. In deze affaire is hij niet de hypocriet.
Als je een meerderheid kunt vormen door de keuze van de stemmers, is het een normale democratische uitkomst.
Heb het daarom ook niet over Asscher.
 

zwammy

Well-known member
Even een vraag, misschien dat anderen hier een antwoord op weten want ik krijg er hoofdbrekerd van.

Hoe kan de d66 als hoogste goed in hun partij hebben het zelfschikkingsrecht, zelf weten wanneer je je leven wil eindigen op een humane manier en ondertussen draaien richting een vaccinatieplicht. Dat zijn toch gewoon 2 uiterste dingen. En wat ik me dan het meest afvraag, waarom stelt er niemand vanuit de kamer die tegen een vaccinatieplicht is die vraag 🙃. Ik kom er echt geen wijs uit
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Even een vraag, misschien dat anderen hier een antwoord op weten want ik krijg er hoofdbrekerd van.

Hoe kan de d66 als hoogste goed in hun partij hebben het zelfschikkingsrecht, zelf weten wanneer je je leven wil eindigen op een humane manier en ondertussen draaien richting een vaccinatieplicht. Dat zijn toch gewoon 2 uiterste dingen. En wat ik me dan het meest afvraag, waarom stelt er niemand vanuit de kamer die tegen een vaccinatieplicht is die vraag 🙃. Ik kom er echt geen wijs uit
Ja, leg het maar uit. Ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat ik inmiddels wel op het punt aan ben gekomen dat ik volmondig kan zeggen dat ik echt een ongekende hekel heb aan Sigrid Kaag.
 

SuikerBrood

Well-known member
Even een vraag, misschien dat anderen hier een antwoord op weten want ik krijg er hoofdbrekerd van.

Hoe kan de d66 als hoogste goed in hun partij hebben het zelfschikkingsrecht, zelf weten wanneer je je leven wil eindigen op een humane manier en ondertussen draaien richting een vaccinatieplicht. Dat zijn toch gewoon 2 uiterste dingen. En wat ik me dan het meest afvraag, waarom stelt er niemand vanuit de kamer die tegen een vaccinatieplicht is die vraag 🙃. Ik kom er echt geen wijs uit

Blijkbaar werkt zelfbeschikking bij D66 maar één kant op. Je mag zelf weten wat je wil doen, totdat de overheid vindt dat je iets moet doen. Maar de overheid mag niet vinden dat je iets niet mag doen. (Wat scheef is, want geen prik nemen is ook iets doen, toch?!)

Nee, ik begrijp het ook niet zo goed. En ik vind een vaccinatieplicht ook niet zo liberaal.
 

Maasveld

Well-known member
Even een vraag, misschien dat anderen hier een antwoord op weten want ik krijg er hoofdbrekerd van.

Hoe kan de d66 als hoogste goed in hun partij hebben het zelfschikkingsrecht, zelf weten wanneer je je leven wil eindigen op een humane manier en ondertussen draaien richting een vaccinatieplicht. Dat zijn toch gewoon 2 uiterste dingen. En wat ik me dan het meest afvraag, waarom stelt er niemand vanuit de kamer die tegen een vaccinatieplicht is die vraag 🙃. Ik kom er echt geen wijs uit
Dat noemt men nieuw leiderschap.
 

JMD

Well-known member
De Tijdelijke noodwet is nog maar eens 3 maanden verlengd. Een andere tijdelijke noodwet qua Corona is 2 jaar verlengd…
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ja, leg het maar uit. Ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat ik inmiddels wel op het punt aan ben gekomen dat ik volmondig kan zeggen dat ik echt een ongekende hekel heb aan Sigrid Kaag.

Geef haar een bezem…
 

De Wolf

Well-known member
Het is wel voorsorteren.
Wat mij nog meer opvalt is dat de VVD als liberale partij ook tegen heeft gestemd.
Het verbaasd mij niets. Die laten net als D66 nog alle opties open zodat ze bijvoorbeeld onder druk kunnen besluiten dat bijvoorbeeld zorgpersoneel gevaccineerd moet zijn. Maar gezien de uitslag kunnen ze dat doorstrepen.
 

gevegt

Well-known member
Het verbaasd mij niets. Die laten net als D66 nog alle opties open zodat ze bijvoorbeeld onder druk kunnen besluiten dat bijvoorbeeld zorgpersoneel gevaccineerd moet zijn. Maar gezien de uitslag kunnen ze dat doorstrepen.
Dat ben ik wel met je eens.
Ik denk dat de formatie op de achtergrond ook wel een rol speelt.
Alle kaarten tegen de borst houden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat ben ik wel met je eens.
Ik denk dat de formatie op de achtergrond ook wel een rol speelt.
Alle kaarten tegen de borst houden.

Als zelfbeschikking van tafel gaat, dan is de coalitie met CU een stuk dichterbij.
 
Bovenaan