Binnenlandse politiek

Atreides

Well-known member
Corrupt zat. Kun je wel weer met lijstjes strooien maar alles word geprobeerd met de mantel der liefde te bedekken en elk WOB verzoek word gefrustreerd en de kamer word bij elk verzoek minder dan minimaal ingelicht.

Je kunt wel je eigen definitie van corruptie bij elkaar willen fantaseren. Maar dat maakt het echt nog een corruptie.

Een regering die de gehele NPO volledig in zijn zak heeft en daarmee probeert te sturen waar het kan.

Het laatste is min of meer verboden en kan de regering slechts invloed uitoefenen op de aard van programmering, niet op de programmering zelf.

Terwijl de individuele omroepen geen directe banden hebben met de regering en in het geval van de VARA of POWNED wel erg ver verwijdert zijn van waar het kabinet voor staat.

Nee een bananen republiek is een prima benaming.

Keurig stukje reflectie.

Een andere quote van mij is dat we in een geweldig land leven.

Zelfde quote als toen je dacht dat het in de VS en de UK veel beter geregeld is (wat klinkklare onzin is).
Precies. Kan je nagaan hoeveel meer geweldig dit land zou zijn als de Kamer en de Ministers en Staatssecretarissen allemaal van het niveau Omzigt zouden zijn en ook net zo diep willen graven/gaan als hem (en het hart op de goede plek hebben)...

Ik ben groot fan van Omtzigt. Overigens is het wel zeldzaam dat mensen van zijn kaliber genoegen nemen met een kamersalaris.
 

Max

Administrator
Forumleiding
8.372,65 euro bruto per maand exclusief vakantiegeld en exclusief eindejaarsuitkering van 8,3 procent vind ik best een aardige beloning. Daarnaast nog een beroepskostenvergoeding van 2.834,22 euro per jaar. Die ben je ook wel kwijt, maar normale werknemers krijgen dat zelden tot nooit. Zo erg houtje bijten vind ik het allemaal niet. Nu krijg je bij Omzigt als burger nog wel waar voor je geld, maar bij de grotere partijen lopen ook mensen rond die zichtbaar in een jaar weinig hebben bijgedragen.
 

SanMark.

Well-known member
Atreides je weet dat Eng en Usa een grapje was. Landen daarna waren serieus.

Niet even selectief shoppen.
 

JMD

Well-known member
Het laatste is min of meer verboden en kan de regering slechts invloed uitoefenen op de aard van programmering, niet op de programmering zelf.
Werk jij bij de NOS ofzo?
Paar maanden terug reageerden die ook een keer op dit soort aantijgingen met: 'dat kan niet want het staat in onze statuten'... Tsja, dat is een zwaktebod. Er staat zoveel in de statuten enz van organisaties.

De belastingdienst moet het ook makkelijker maken voor ons allemaal.. Daar staat ook in hun statuten dat ze moeten helpen. Denk dat die mensen uit de toeslagaffaire daar nu anders over denken.

Artsen zweren ook bij de eed van Hippocrates hun best te zullen doen enz.. Toch heb je daar ook kwakzalvers tussen zitten.

Dus simpelweg wijzen naar de statuten is helaas niet altijd genoeg...
 

JMD

Well-known member
Terwijl de individuele omroepen geen directe banden hebben met de regering en in het geval van de VARA of POWNED wel erg ver verwijdert zijn van waar het kabinet voor staat.
Sinds al die fusies (want het is geen VARA meer he, maar BNNVARA) hebben al die omroepen eigenlijk geen nut meer. Kan je er beter (naar bv Belgisch en Brits model) net zo goed 1 omroep van maken. Vroeger had de VARA duidelijk andere programma's dan de NCRV, KRO en AVRO. En al naar gelang wie er in het kabinet zat was een bepaalde omroep kritischer of minder kritisch op de regering. En daardoor was er automatisch 1 omroep wat kritischer op 'de macht'. Nu zijn al die programma's hetzelfde, blinde adoratie voor bepaalde partijen (hoeveel D66ers zitten er in hemelsnaam niet bij M, Op1 enz... Volgens mij meer dan VVD-ers, PvdA-ers, CDA-ers enz.).

De enige omroep die nog wel een beetje signatuur heeft is KRONCRV, maar dan vooral met geloofsprogramma's.
 

JFK

Well-known member
Sinds al die fusies (want het is geen VARA meer he, maar BNNVARA) hebben al die omroepen eigenlijk geen nut meer. Kan je er beter (naar bv Belgisch en Brits model) net zo goed 1 omroep van maken. Vroeger had de VARA duidelijk andere programma's dan de NCRV, KRO en AVRO. En al naar gelang wie er in het kabinet zat was een bepaalde omroep kritischer of minder kritisch op de regering. En daardoor was er automatisch 1 omroep wat kritischer op 'de macht'. Nu zijn al die programma's hetzelfde, blinde adoratie voor bepaalde partijen (hoeveel D66ers zitten er in hemelsnaam niet bij M, Op1 enz... Volgens mij meer dan VVD-ers, PvdA-ers, CDA-ers enz.).

De enige omroep die nog wel een beetje signatuur heeft is KRONCRV, maar dan vooral met geloofsprogramma's.
D66 is echt een obsessie voor je hè?
 

JMD

Well-known member
D66 is echt een obsessie voor je hè?
Ja klopt.

Misschien om dat ik in die partij misschien wel het meest teleurgesteld ben. Heb jarenlang op ze gestemd. Ze afficheren zich als onderwijspartij, maar maken dat elke keer als ze in de regering zitten dat totaal niet waar...

En verder is het ook gewoon opvallend hoe vaak er D66ers mogen aanschuiven bij die talkshows. Dat M geproduceerd wordt door de vrouw van Ollongren is natuurlijk geheel toevallig... ;)

Het begint anderen ook op te vallen:

En hier nog 1 van de oud-baas van NPORadio1:
 
Laatst bewerkt:

SanMark.

Well-known member
Ik ben al meer dan 20 jaar donor , maar door dit plan van D66 ga ik er steeds meer over nadenken om mij te registeren dat ik geen donor meer wil zijn.

Daarnaast is er een steeds grotere groep in Nederland die ik mijn organen niet gun.

D66 is een zeer storende partij in Nederland geworden.
 

erka

Well-known member
Ondertussen is de CDA-propagandamachine tegen Omtzigt op volle stoom. Al diverse framende interviews en quotes gelezen van CDA-prominenten. Ze zijn gewoon bang voor hem. Alleen daarom al hoop ik dat hij het wordt (los van dat ik denk dat hij het dus niet wordt).
 
Bovenaan