Corrupt zat. Kun je wel weer met lijstjes strooien maar alles word geprobeerd met de mantel der liefde te bedekken en elk WOB verzoek word gefrustreerd en de kamer word bij elk verzoek minder dan minimaal ingelicht.
Een regering die de gehele NPO volledig in zijn zak heeft en daarmee probeert te sturen waar het kan.
Nee een bananen republiek is een prima benaming.
Een andere quote van mij is dat we in een geweldig land leven.
Precies. Kan je nagaan hoeveel meer geweldig dit land zou zijn als de Kamer en de Ministers en Staatssecretarissen allemaal van het niveau Omzigt zouden zijn en ook net zo diep willen graven/gaan als hem (en het hart op de goede plek hebben)...
Werk jij bij de NOS ofzo?Het laatste is min of meer verboden en kan de regering slechts invloed uitoefenen op de aard van programmering, niet op de programmering zelf.
Sinds al die fusies (want het is geen VARA meer he, maar BNNVARA) hebben al die omroepen eigenlijk geen nut meer. Kan je er beter (naar bv Belgisch en Brits model) net zo goed 1 omroep van maken. Vroeger had de VARA duidelijk andere programma's dan de NCRV, KRO en AVRO. En al naar gelang wie er in het kabinet zat was een bepaalde omroep kritischer of minder kritisch op de regering. En daardoor was er automatisch 1 omroep wat kritischer op 'de macht'. Nu zijn al die programma's hetzelfde, blinde adoratie voor bepaalde partijen (hoeveel D66ers zitten er in hemelsnaam niet bij M, Op1 enz... Volgens mij meer dan VVD-ers, PvdA-ers, CDA-ers enz.).Terwijl de individuele omroepen geen directe banden hebben met de regering en in het geval van de VARA of POWNED wel erg ver verwijdert zijn van waar het kabinet voor staat.
Kan je nagaan, ik wist niet eens meer dat die bestonden...Je bedoelt de EO neem ik aan?
D66 is echt een obsessie voor je hè?Sinds al die fusies (want het is geen VARA meer he, maar BNNVARA) hebben al die omroepen eigenlijk geen nut meer. Kan je er beter (naar bv Belgisch en Brits model) net zo goed 1 omroep van maken. Vroeger had de VARA duidelijk andere programma's dan de NCRV, KRO en AVRO. En al naar gelang wie er in het kabinet zat was een bepaalde omroep kritischer of minder kritisch op de regering. En daardoor was er automatisch 1 omroep wat kritischer op 'de macht'. Nu zijn al die programma's hetzelfde, blinde adoratie voor bepaalde partijen (hoeveel D66ers zitten er in hemelsnaam niet bij M, Op1 enz... Volgens mij meer dan VVD-ers, PvdA-ers, CDA-ers enz.).
De enige omroep die nog wel een beetje signatuur heeft is KRONCRV, maar dan vooral met geloofsprogramma's.
D66 is echt een obsessie voor je hè?
Ja klopt.D66 is echt een obsessie voor je hè?
Dan zal ik op het einde naar een ander bananen land moeten vrees ik.Kan je ze verkopen en dat de opbrengst naar je familie gaat bijvoorbeeld?