Binnenlandse politiek

erka

Well-known member
Doet mij denken aan de gouden tijden van de twee dissidenten ten tijden van de gedoogconstructie. Al moet ik bekennen dat ik ze inmiddels wel vergeten ben.

Jaaa, met die gespreksleider en die stemmingen. Wat was dat briljant zeg toen.
 

Atreides

Well-known member

SanMark.

Well-known member
Bizar. Misschien een onbedoelde steun in de rug voor Omzigt.

@ Zwamboy
Een bananenrepubliek is een populaire benaming voor een politiek instabiel, corrupt land dat vaak rijk is aan grondstoffen en waar staatsgrepen en revoluties aan de orde van de dag zijn.
Corrupt zat. Kun je wel weer met lijstjes strooien maar alles word geprobeerd met de mantel der liefde te bedekken en elk WOB verzoek word gefrustreerd en de kamer word bij elk verzoek minder dan minimaal ingelicht.

Een regering die de gehele NPO volledig in zijn zak heeft en daarmee probeert te sturen waar het kan.

Nee een bananen republiek is een prima benaming.
 

JMD

Well-known member
Een andere quote van mij is dat we in een geweldig land leven.
Precies. Kan je nagaan hoeveel meer geweldig dit land zou zijn als de Kamer en de Ministers en Staatssecretarissen allemaal van het niveau Omzigt zouden zijn en ook net zo diep willen graven/gaan als hem (en het hart op de goede plek hebben)...
 

Maasveld

Well-known member
Precies. Kan je nagaan hoeveel meer geweldig dit land zou zijn als de Kamer en de Ministers en Staatssecretarissen allemaal van het niveau Omzigt zouden zijn en ook net zo diep willen graven/gaan als hem (en het hart op de goede plek hebben)...
Daar hebben we veel te weinig kamerleden voor.
 
Bovenaan