Binnenlandse politiek

Atreides

Well-known member
De dierbare vriendinnen van Baudet die moeiteloos een Marokkaan de schuld gaven terwijl ze zelf in dienstwaren., de NSB-roots van Hiddema, Europa dominant blank willen houden. Het rijtje is moeiteloos aan te vullen. Maar heel okselfris is het allemaal niet.

Dit soort geluiden helpt ook niet echt:

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/...ideologen-van/

N.B. ik snap eigelijk dat bruinrechtse randje i.c.m. overdreven nationalisme niet zo. Zonder deze elementen had Baudet best een interessante denker kunnen zijn.
 
Laatst bewerkt:

SanMark.

Well-known member
Afgelopen week het verhaal van een transgender en een Marokkaans meisje .

Zo zonde dat steeds de verkeerde homo in elkaar word geramd.
 

JMD

Well-known member
De dierbare vriendinnen van Baudet die moeiteloos een Marokkaan de schuld gaven terwijl ze zelf in dienstwaren., de NSB-roots van Hiddema, Europa dominant blank willen houden. Het rijtje is moeiteloos aan te vullen. Maar heel okselfris is het allemaal niet.
Ik ben het grotendeels met dit rijtje eens ja (en ook je nota bene trouwens), maar ik vind het echt onzin om iemand te veroordelen op basis van mijn wat zijn vader wel of niet gedaan heeft. Ja, die vader (en oudere broer(s)) was zo fout als maar zijn kan, maar moet je dat Theo aanrekenen?
 

Atreides

Well-known member
Afgelopen week het verhaal van een transgender en een Marokkaans meisje .

Als dat zo zou zijn is het inderdaad geen goede pr. Heb je vast een betrouwbare bron voor?

Waar ik wel een klaar mee ben is het wegkijken, ontkennen en niet benoemen van D66 bij de <enorme kuch> 'jongeren/

Zo zonde dat steeds de verkeerde homo in elkaar word geramd.

Ik wist helemaal niet dat onze duospringer van de verkeerde kant is.
 

JMD

Well-known member
Afgelopen week het verhaal van een transgender en een Marokkaans meisje .

Zo zonde dat steeds de verkeerde homo in elkaar word geramd.
Die inmiddels de stad ook ontvlucht zijn...

Moet toch lastig zijn voor de Jettens van deze wereld: je bevindt je in een groep mensen waarbij elke kritiek op allochtonen wordt weggezet als racistisch. Tevens vindt diezelfde groep mensen dat als je niks met homo's wilt te maken hebben je homofoob... Dan is het koorddansen als een groep homo's weggepest wordt door Marokkanen. Dus zeg je maar niks.
Waren die homo's weggepest door FVD-jongeren dan had hij vooraan gestaan om te veroordelen... :werder:
 

Atreides

Well-known member
Ik ben het grotendeels met dit rijtje eens ja (en ook je nota bene trouwens), maar ik vind het echt onzin om iemand te veroordelen op basis van mijn wat zijn vader wel of niet gedaan heeft. Ja, die vader (en oudere broer(s)) was zo fout als maar zijn kan, maar moet je dat Theo aanrekenen?

Het zit voor mij in het patroon. Losse indingen zeggen niet zoveel. Langzamerhand is er sprake van én én én én én én (en ongetwijfeld nog meer) bij de FvD.
Op zichzelf ben ik geen voorstander om mensen af te rekenen aan hun ouders. Maar gezien de standpunten van het FvD maak je je zelf bijna automatisch verdacht.

Overigens lijkt hij zelf zich toch niet echt lekker te kunnen distancieren, wat mij betreft een enorme uitglijder:
Het echte gevaar, zegt Hiddema in datzelfde interview komt van een andere kant. Inderdaad: van de Islam. “‘Moslims ondergraven de democratie”. Dan kun je beter bij de NSB.
https://www.welingelichtekringen.nl...boer-was-zat-ik-misschien-ook-bij-de-nsb.html

N.B. ik snap eigenlijk nog steeds waarom de heren niet net iets meer Bolkenstein aanhangen. Het lijntje pro-Europa en toch kritisch, en kritisch op migratie zonder bruin randje lijkt me veel werkbaarder.
 

SanMark.

Well-known member
Atreides je begint steeds meer Bart Schut trekjes te krijgen.

Een dominant Europa lijkt mij niet zo verkeerd als je ziet wat dat import allemaal aanricht aan ravage in bv Frankrijk en ook in Nederland worden imams ingeschakeld om de buurt rustig te krijgen.

We worden als blanken steeds verder terug geduwd, en alles wat er binnenkomt voegt weinig toe en eist zeer veel.
 

JMD

Well-known member
Het zit voor mij in het patroon. Losse indingen zeggen niet zoveel. Langzamerhand is er sprake van én én én én én én (en ongetwijfeld nog meer) bij de FvD.
Op zichzelf ben ik geen voorstander om mensen af te rekenen aan hun ouders. Maar gezien de standpunten van het FvD maak je je zelf bijna automatisch verdacht.

Overigens lijkt hij zelf zich toch niet echt lekker te kunnen distancieren, wat mij betreft een enorme uitglijder:

https://www.welingelichtekringen.nl/...ij-de-nsb.html
Mmm, gezien de aanhalingstekens zijn die laatste woorden ('dan kun je beter bij de NSB) er door de auteur achter gezet... ;)


N.B. ik snap eigenlijk nog steeds waarom de heren niet net iets meer Bolkenstein aanhangen. Het lijntje pro-Europa en toch kritisch, en kritisch op migratie zonder bruin randje lijkt me veel werkbaarder.
Hou op. Die man werd mid jaren 90 ook voor fascist en racist uitgemaakt door links. Hij wordt nu als 'redelijk' gezien omdat er nog extremeren rondlopen en dus de munitie op is (spreekwoordelijk) om op Bolkestein te richten.
Misschien dat gedurende de jaren de luiken bij mensen open gaan en dat Bolkestein het soms idd zo slecht niet zag.
 

JMD

Well-known member
Ik haak af bij het woord bruin. Geen zin om op zulke teksten te reageren.

Eens. Het is een zwaktebod. Men weet het niet meer, men snapt ook niet waarom FVD/PVV steeds meer zetels krijgen, dus hoopt men door maar genoeg 'fascist' en 'racist' te roepen richting hen dat de mensen dan weglopen. Ik denk juist dat je daardoor de mensen juist meer bij hen houdt. Net zoals dat juist door het verzwijgen van misstanden van allochtonen (of het ontkennen van problemen bij bv Marokkanen) je mensen naar die partijen drijft. En ja, het merendeel van de allochtonen (Marokkanen) deugt, maar ook die zijn er niet bij gebaat dat de misstanden met de mantel der liefde bedekt worden.
 

JMD

Well-known member
Ben ik cynisch als ik denk dat Frau Ollongren aangeeft onderzoek te gaan doen of de TK-verkiezingen misschien uitgesteld moeten worden omdat het in de peilingen niet goed gaat met D66???
Gelukkig is behalve de FVD en PVV (wat te verwachten viel gezien hun continue kruistocht tegen Ollongren) ook bv de PvdA het er niet mee eens dat ze dat onderzoek doet...
Stemmen kan perfect op 1,5meter. En als dat in de huidige stemlokalen niet lukt, dan zoek je grotere zalen of ga je eerder open of doe je meer stemlokalen of ...
 
Bovenaan