Binnenlandse politiek

Jamel

Administrator
Forumleiding
Het wordt tijd voor beelden van onze nieuwe helden. Thierry Baudet bijvoorbeeld.

Thierry Baudet vindt dat iedereen maar eens moet stoppen met allerlei complotten te verzinnen over zijn uitspraak over 'Nederland en andere Boreale landen'. Want boreaal betekent letterlijk het noorden, dus dat bedoelde hij ook. Met andere woorden, uit een 21-minuten durende toespraak vol dubbelzinnige en cryptische omschrijvingen (of is er echt ene Minerva met een uil?) moeten we een term die in politieke context door figuren als Le Pen en Himmler werden gebruikt als aanduiding van het Arische (superieure) ras niet in die context horen, maar als letterlijke betekenis van het woord.
 

zwammy

Well-known member
Ga je werkelijk die samen vergelijken?

@suikerbrood. In de context dat je Thierry een fascist vind, daarom ben ik wel benieuwd naar het je standpunt.
 

Maasveld

Well-known member
Thierry Baudet vindt dat iedereen maar eens moet stoppen met allerlei complotten te verzinnen over zijn uitspraak over 'Nederland en andere Boreale landen'. Want boreaal betekent letterlijk het noorden, dus dat bedoelde hij ook. Met andere woorden, uit een 21-minuten durende toespraak vol dubbelzinnige en cryptische omschrijvingen (of is er echt ene Minerva met een uil?) moeten we een term die in politieke context door figuren als Le Pen en Himmler werden gebruikt als aanduiding van het Arische (superieure) ras niet in die context horen, maar als letterlijke betekenis van het woord.
Als je dat al niet snapt dan houdt het wel heel gauw op.
 

gevegt

Well-known member
De VVD van Amsterdam wil een onderzoek of het haalbaar is om een kerncentrale in onze hoofdstad te bouwen.
Ik ben voor!
 

gevegt

Well-known member
Thierry Baudet vindt dat iedereen maar eens moet stoppen met allerlei complotten te verzinnen over zijn uitspraak over 'Nederland en andere Boreale landen'. Want boreaal betekent letterlijk het noorden, dus dat bedoelde hij ook. Met andere woorden, uit een 21-minuten durende toespraak vol dubbelzinnige en cryptische omschrijvingen (of is er echt ene Minerva met een uil?) moeten we een term die in politieke context door figuren als Le Pen en Himmler werden gebruikt als aanduiding van het Arische (superieure) ras niet in die context horen, maar als letterlijke betekenis van het woord.

Als Baudet het zegt is het waar. Dat extreem rechts het anders gebruikt is hun probleem. Iedereen die anders denkt is hem aan het demoniseren en is bij voorbaat schuldig als Hij wordt vermoordt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Als Baudet het zegt is het waar. Dat extreem rechts het anders gebruikt is hun probleem. Iedereen die anders denkt is hem aan het demoniseren en is bij voorbaat schuldig als Hij wordt vermoordt.

Kan ik jou nou ook ergens melden?
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Als je dat al niet snapt dan houdt het wel heel gauw op.

Want? Jij had voor die speech van Baudet wel van het woord boreaal gehoord? Ik niet, dus ik ben gaan googlen. En dan kom ik op die uitspraken van Le Pen en Himmler. Zou best kunnen dat Baudet dat niet bedoelde, maar die link is toch niet zo vreemd als je weet dat Baudet uitgerekend bij Le Pen op visite is geweest om hem zijn proefschrift aan te bieden?

Of laat ik het zo zeggen: ik ken Baudet en PvD niet goed genoeg. De partijprogramma's bij de provinciale verkiezingen waren weinig concreet (als ze er al waren). En daarbij kiest hij er voor om zijn speeches po?tisch en met ingewikkelde Nederlandse woorden aan te kleden. Dat klinkt allemaal leuk, maar ik als normaal opgeleide Nederlander kan het op een gegeven moment echt niet meer volgen wat hij nou precies zegt. Dat is zijn goed recht, maar waarom dan verontwaardigd doen als ??n van zijn nogal ingewikkeld gekozen woorden bij een speech naar aanleiding van een politieke overwinning uitgelegd wordt in politieke context.
 
Bovenaan