Binnenlandse politiek

zwammy

Well-known member
32 miljoen per weg weggooien aan fraude en daar niets aan kunnen doen. Gelukkig hebben we winst gemaakt :duim:
 

Friesland

Well-known member
Juist uitgerekend het CDA? Het lijkt mij juist kenmerkend voor het CDA. Het CDA stemde in september ook al voor het voorstel. De CU en de SP zijn wel van standpunt veranderd, de CU was eerst voor (nu tegen), de SP was eerst tegen (nu onthielden ze zich van stemmen).

Het zou fractiediscipline kunnen zijn, een ruime meerderheid van de Europese Volkspartij (dat klinkt als een slechte grap, maar dat is echt de naam van de partij) stemde voor.
Aan de andere kant stemde ook een ruime meerderheid van de sociaaldemocratische partij voor, maar dat weerhield de PvdA er niet van om de juiste keuze te maken.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
https://nos.nl/artikel/2277859-forum-stel-behandeling-klimaatwet-in-senaat-uit.html

Het artikel haal ik aan vanwege de vraag waarom het meer dan 2 maanden moet duren voordat er gestemd kan worden door de PS-leden?
Alle uitslagen zijn nu bekend, dan kan je toch volgende week alle PS-en bij elkaar roepen en laten stemmen, dan heb je half april een nieuwe eerste kamer. Nu duurt het 3 maanden.

Bij 2e-kamerverkiezingen is toch na een week of 2 de eerste zitting van de nieuwe 2e Kamer?
 

Pascallovic

Well-known member
https://nos.nl/artikel/2277859-forum-stel-behandeling-klimaatwet-in-senaat-uit.html

Het artikel haal ik aan vanwege de vraag waarom het meer dan 2 maanden moet duren voordat er gestemd kan worden door de PS-leden?
Alle uitslagen zijn nu bekend, dan kan je toch volgende week alle PS-en bij elkaar roepen en laten stemmen, dan heb je half april een nieuwe eerste kamer. Nu duurt het 3 maanden.

Bij 2e-kamerverkiezingen is toch na een week of 2 de eerste zitting van de nieuwe 2e Kamer?
Het zal wel in de kieswet staan hoe dat zit.
 

JMD

Well-known member
De FvD-Stasi zijn padvinders vergeleken met jou.
Precies.
Ik sta ze gewoon met geweer op te wachten, dat snap je toch???
In mijn nieuwe huis heb ik een balkon recht boven mijn voordeur, kan ik helemaal makkelijk mikken... :p
 

zwammy

Well-known member
De verliezers van de verkiezingen drammen nog even de klimaatwet er door. Ik heb nu al zin in de verbrouwereerde gezichten op 23 mei.
 

zwammy

Well-known member
Leraressen die huilen dat de wereld vergaat omdat Trump gewonnen heeft, oh wat is het toch heerlijk de politiek deze tijd :D
 

Pascallovic

Well-known member
Dat meldpunt van Forum voor Fascisten is fantastisch.
Net zo fantastisch als die scholen en universiteiten die claimen te staan voor een veilige leer- en werkomgeving en dat er een open discussie moet plaatsvinden. Moet je eens op de werkvloer rondlopen op de hogeschool waar ik werk en horen wat daar allemaal over FvD en Baudet wordt geroepen. Je zou wel gek zijn als je daar de discussie aan gaat.
 

SuikerBrood

Well-known member
Net zo fantastisch als die scholen en universiteiten die claimen te staan voor een veilige leer- en werkomgeving en dat er een open discussie moet plaatsvinden. Moet je eens op de werkvloer rondlopen op de hogeschool waar ik werk en horen wat daar allemaal over FvD en Baudet wordt geroepen. Je zou wel gek zijn als je daar de discussie aan gaat.

Tsja, over fascisten wordt nu eenmaal niet zo vleiend gesproken.
 
Bovenaan