Binnenlandse politiek

JMD

Well-known member
En t?ch snap ik de keuze van het kabinet en kan ik erachter staan.
Ja, heel lullig dat het om 1,4 miljard gaat dat je misloopt, maar wat je misschien kan binnenharken, zeker na de Brexit, vind ik het waard om tot dit plan over te gaan.

Helemaal mee eens!!!

Max

Administrator
Forumleiding
Ik las gisteren een stuk waar die relatie met multinationals veel verder terug gaat en het om iets meer dan 1,4 miljard ging en gek genoeg schijnt de VVD niet de enige partij te zijn geweest die met de multinationals in bed heeft gelegen.

Ik ben blij dat we niet meer het braafste/na?efste jongetje van de klas zijn. Ik denk dat de veranderde houding van Nederland ons verder kan helpen. Maar ik heb geen telraam of bol staan om daar een nummertje op te plakken.

Batigoal

Well-known member
De grootste kritiek is natuurlijk dat je best wel een fors bedrag investeert in pure speculatie. Niemand weet of het werkt en wat het oplevert. Daarnaast ziet (daar is ie weer) de 'gewone' burger helemaal niets van de gevolgen en dat steekt veel mensen.

Max

Administrator
Forumleiding
Binnenlandse politiek

De grootste kritiek is natuurlijk dat je best wel een fors bedrag investeert in pure speculatie. Niemand weet of het werkt en wat het oplevert. Daarnaast ziet (daar is ie weer) de 'gewone' burger helemaal niets van de gevolgen en dat steekt veel mensen.

Ik kan mij eerlijk gezegd vanuit mijn ervaring niet voorstellen dat het helemaal niets oplevert. Dividendbelasting is een factor in de beslissing om je ergens wel of niet te vestigen. De gewone burger die heeft hopelijk straks nog zijn baan of die vindt een baan. Maar dat is inderdaad speculatie. Als de gewone burger dit soort beslissingen moest nemen, dan zat die gewone burger binnen no time zonder werk. Ik snap best dat de gewone burger er geen fuck van begrijpt, maar de gewone burger begrijpt wel meer dingen niet. Deels ook de schuld van politici, media en deskundigen.

leo1949

Well-known member
Hier nog 1tje

23518861_1560581037367892_2829774733189050817_n.jpg

Bron: Noord Hollands dagblad

Bijlagen

• Preview-1280-1800-1475376_1.jpg
    Preview-1280-1800-1475376_1.jpg
    98,5 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:

leo1949

Well-known member
Ja Shell is in 20 jaar van 11.000 banen toch wel naar de 11.000 banen gegaan.

En wat wou je toevoegen aan:

Unilever 2/3 van zijn personeel opgeruimd
Philips 3/4 van zijn personeel opgeruimd
Akzo/Nobel bijna 2/3 van zijn personeel opgeruimd.
En dan kom jij alleen maar met............ Shell.

Nederland is meer dan alleen maar Shell
Voor al die ontslagen willen ze ook nog dat we ze 1,4 miljard €uro per jaar cadeau doen.
Dit kan je echt niet menen of goedpraten.

Laatst bewerkt:

leo1949

Well-known member
Is bij Philips ook de splitsing meegenomen?

Van Philips lichtdivisie is alleen het hoofdkantoor nog over het meeste zit al in het buitenland.
En daar willen jullie graag 1.4 miljard voor besteden.

Gooi dat geld dan in het IJsselmeer dan kan je tenminste nog "PLONS" horen dan het aan die idiote dingen uit te geven.

vakx2.0

Banned
Zonde. Als je zo nodig een PLONS wil horen, kun je beter aan de SP vragen of ze nog een paar van die gratuite tomaten van ze in het IJsselmeer willen tossen (doen ze eindelijk eens een keer wat nuttigs).

Pascallovic

Well-known member
Zonde. Als je zo nodig een PLONS wil horen, kun je beter aan de SP vragen of ze nog een paar van die gratuite tomaten van ze in het IJsselmeer willen tossen (doen ze eindelijk eens een keer wat nuttigs).
Ik zou die Emiel Roemer in het Ijsselmeer tossen met zijn zetelverlies bij verkiezingen waar de concurrent op links die jarenlang VVD-beleid heeft uitgevoerd ook maar liefst 29 zetels moest inleveren.

leo1949

Well-known member

Kom eens met een zinnig antwoord!!!!
Want dit geeft toch al aan dat je geen weerwoord hebt tegen het opheffen van de dividendbelasting

leo1949

Well-known member
Ik zou die Emiel Roemer in het Ijsselmeer tossen met zijn zetelverlies bij verkiezingen waar de concurrent op links die jarenlang VVD-beleid heeft uitgevoerd ook maar liefst 29 zetels moest inleveren.

Heeft ook niets met het onderwerp opheffen dividendbelasting te maken.
Dus er is geen weerwoord om het op te heffen.

vakx2.0

Banned
Kom eens met een zinnig antwoord!!!!
Want dit geeft toch al aan dat je geen weerwoord hebt tegen het opheffen van de dividendbelasting

Jij ook niet. Het is koffiedik kijken. En redeneren met boerenverstand. Jouw boerenverstand is niet slechter, of beter, dan dat van een ander. Ik ben absoluut geen VVD'er, maar ik geef ze wel credits voor het feit dat ze Nederland niet alleen uit de crisis hebben geloodst, maar zelfs naar een Europese toppositie wisten te brengen (grootste economische groei van Europa). Ze krijgen van mij dus het voordeel van de twijfel als het over dit soort zaken gaat.

Die linkse rakkers daarentegen... als we die de laatste vijf jaar aan het roer hadden gehad, was de schade heel wat groter geweest dan die 1,4 miljard van jou.

Laatst bewerkt:

leo1949

Well-known member
De grootste groei is voor de multinationals en de superrijke.
Niet voor de bevolking van ons land.

Bovenaan