Binnenlandse politiek

Pascallovic

Well-known member
De SP zal nooit zulke fouten maken als Omtzigt, die hebben voor die tijd al hun handen van relevante kwesties afgetrokken.
 

leo1949

Well-known member
Komende woensdag om 14.15 kan je zien wat de VVD is en waarvoor ze staan.
En dat is niet voor jou of mij en daar wil de SP zeker niet mee in zee en gelijk hebben ze.
In een kabinet willen ze echt wel plaats nemen maar dan zonder VVD.
En dan kan je wel zeggen dat de VVD nu de grootste is MAAR dat blijft niet zo want ze zijn over hun hoogtepunt heen.
Waar Rutte nu mee bezig is zal ze gelukkig genoeg stemmen gaan kosten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wat zal het frustrerend zijn als Rutte zich onverhoopt niet laat klem zetten.
 

Eef de Kip

Well-known member
Geen idee. Ik lul maar wat in de rondte.
Laat ik eerlijk zijn, wie ben ik om geen vertrouwen te hebben in Rutte?

Ik zal je eerlijk zeggen dat ik het ook allemaal niet handig vind hoor maar ik heb ook geen zin om mee te gaan met die Leo retoriek. Ik zeg ook niet dat het geld gaat opleveren (net zo min dat je kunt zeggen wat het ons gaat kosten) maar zolang alle "kenners" over elkaar heen struikelen maar er nog geen enkele objectieve berekening te maken valt ga ik toch maar niet mee in de massa hysterie.
 

JFK

Well-known member
Ik zal je eerlijk zeggen dat ik het ook allemaal niet handig vind hoor maar ik heb ook geen zin om mee te gaan met die Leo retoriek. Ik zeg ook niet dat het geld gaat opleveren (net zo min dat je kunt zeggen wat het ons gaat kosten) maar zolang alle "kenners" over elkaar heen struikelen maar er nog geen enkele objectieve berekening te maken valt ga ik toch maar niet mee in de massa hysterie.
En t?ch snap ik de keuze van het kabinet en kan ik erachter staan.
Ja, heel lullig dat het om 1,4 miljard gaat dat je misloopt, maar wat je misschien kan binnenharken, zeker na de Brexit, vind ik het waard om tot dit plan over te gaan.
 

gevegt

Well-known member
Ik zal je eerlijk zeggen dat ik het ook allemaal niet handig vind hoor maar ik heb ook geen zin om mee te gaan met die Leo retoriek. Ik zeg ook niet dat het geld gaat opleveren (net zo min dat je kunt zeggen wat het ons gaat kosten) maar zolang alle "kenners" over elkaar heen struikelen maar er nog geen enkele objectieve berekening te maken valt ga ik toch maar niet mee in de massa hysterie.

Wat ik het meest opmerkelijk vind van dit gedoe, is het schermen met banen. Een hoofdkantoor verplaatsen kost hooguit 400 banen.
Niemand die even dieper nadenkt en maar roept dat het hele bedrijf weggaat. Dat doen ze dus nooit.
 

JFK

Well-known member
Wat ik het meest opmerkelijk vind van dit gedoe, is het schermen met banen. Een hoofdkantoor verplaatsen kost hooguit 400 banen.
Niemand die even dieper nadenkt en maar roept dat het hele bedrijf weggaat. Dat doen ze dus nooit.

Naast dat hoofdkantoor heb je ook weer toeleveranciers die hier van kunnen profiteren.
 

gevegt

Well-known member
En t?ch snap ik de keuze van het kabinet en kan ik erachter staan.
Ja, heel lullig dat het om 1,4 miljard gaat dat je misloopt, maar wat je misschien kan binnenharken, zeker na de Brexit, vind ik het waard om tot dit plan over te gaan.

De bedrijven die dit aangedragen hebben al een hoofdzetel in Engeland.
Dat maakt het eigenlijk alleen maar lachwekkender. Europa is hun grootste markt.
 

Maasveld

Well-known member
Wat voor invloed zou het hebben gehad als ze de belasting naar, pak 'm beet 7,5 a 10% zouden hebben verlaagd.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wat voor invloed zou het hebben gehad als ze de belasting naar, pak 'm beet 7,5 a 10% zouden hebben verlaagd.

Zou je qua vestigingsplaats niet hebben geholpen.

Jesse Klaver die gaat het overigens via Brussel proberen tegen te houden. Het ondermijnen van Nederland haar soevereiniteit op het gebied van belastingheffing lijkt mij geen goede zaak. Democratisch ook weinig chique om niet eerst de Tweede Kamer route te doorlopen. Gaat hij deze week nog wel naar het debat?
 

Eef de Kip

Well-known member
Een hoofdkantoor verplaatsen kost hooguit 400 banen.

Daar geloof ik niets van maar goed daar gaan we dus. Iedereen rept maar wat zonder dat we de feiten hebben, en verder gaat het niet om een enkel hoofdkantoor want wellicht blijven er meer of nog sterker, wellicht worden er andere hoofdkantoren getriggerd om hier naar toe te komen. Ik zeg niet dat dit allemaal gebeurt hoor maar ik kan me zo voorstellen dat het allemaal net iets genuanceerder ligt.

Maar ik vind het ook prima om te gillen dat de VVD op schoot zit bij het grootkapitaal enz enz blabla, dat bekt ook lekker.
 
Bovenaan