Binnenlandse politiek

erka

Well-known member
Zometeen persconferentie van Hoekstra van financi?n. Onderwerp onbekend. Ik durf het wel te raden: KLM.
 

erka

Well-known member
Politiek gevoel h?.

Nederland gaat meer aandelen kopen in Air France-KLM. Net zoveel aandelen als Frankrijk heeft.
 

erka

Well-known member
Afgelopen tijd al in het geheim 12% gekocht. Ik kan niet anders zeggen maar wel een strakke actie.
 

gevegt

Well-known member
Afgelopen tijd al in het geheim 12% gekocht. Ik kan niet anders zeggen maar wel een strakke actie.

Afgelopen week zei iemand op Radio 1 precies wat ze nu doen, het enige was wat ze konden doen om het belang van schiphol / KLM te waarborgen.
 

erka

Well-known member
Haha, Frankrijk wist van niks, is pas zojuist ge?nformeerd. Lol.

Ze zijn er al twee jaar mee bezig. Al die tijd geheim gehouden.
 

erka

Well-known member
Schiphol en Lelystad gaan dus meer vluchten krijgen.

De angst was juist dat AF-KLM vluchten bij Schiphol weg zou halen naar Parijs. Gaat vooral om intercontinentale vluchten. En als die wegvallen heeft KLM ook minder markt voor de verbindende Europese vluchten.
 

gevegt

Well-known member
De angst was juist dat AF-KLM vluchten bij Schiphol weg zou halen naar Parijs. Gaat vooral om intercontinentale vluchten. En als die wegvallen heeft KLM ook minder markt voor de verbindende Europese vluchten.

De hub-vluchten. Schiphol is er afhankelijk van. Nu de staat in beide ondernemingen aandelen heeft, gaan ze uitbreiden. Zo moeilijk is dat niet.
 
Bovenaan