Binnenlandse politiek

Max

Administrator
Forumleiding
49 Euro Netto meer.

180 euro / 5 maanden is 36 euro. 8 euro zorgkosten zit je al op 44 euro. Mag je nog 167 euro aan producten kopen of diensten afnemen waarop het lage BTW tarief van toepassing is. Dus jouw nettoloonsverhoging is al opgevreten. Zeker als je bedenkt dat supermarkten alle producten gelijk maar een tandje duurder heeft gemaakt.
 

JMD

Well-known member
2.100 euro zou het gemiddelde huishouden kwijt zijn en dat schijnt dan 334 euro meer te zijn. Ten opzichte van mijn termijn bedrag even berekend wat ik dan mogelijk te weinig zou betalen en dan gaat het om ongeveer 130 euro. Gezien ik vorig jaar met het huidige termijn bedrag terug kreeg, zal het vermoedelijk voor mij wel meevallen.

Bij mij werd mijn termijnbedrag voor gas/elektriciteit 12 euro meer per maand. Wat deels ook te verklaren was doordat ik afgelopen jaar iets meer gas verbruikt heb. (had in die koude tijd in februari net vakantie, dus de kachel heeft toen flink lange dagen staan 'loeien')

Valt dus bij mij ook wel mee, maar het si wel zo dat de beloofde 'plus' in mijn nettosalaris ook niet zoveel was als beloofd, dat was minder dan 40 euro p/m. Voeg daarbij dat mijn zorgkosten 10 euro p/m gestegen zijn en de 12 euro p/m meer voor 'gas & licht' en dan nog de 9 ipv 6% en de 'plus' is totaal weg.
 
Laatst bewerkt:

Eef de Kip

Well-known member
En dan reken ik de normale inflatie nog geeneens mee. Nee mijn koopkracht zal er niet op vooruit gaan.

Maar goed, ik moet zeggen dat ik het huidige beleid van interen op de overheidsschuld wel ondersteun dus an sich heb ik er ook geen hele grote problemen mee. Mits het bij een paar euro blijft dan.
 

JMD

Well-known member
Maar goed, ik moet zeggen dat ik het huidige beleid van interen op de overheidsschuld wel ondersteun dus an sich heb ik er ook geen hele grote problemen mee. Mits het bij een paar euro blijft dan.

Dat heb ik ook hoor. Maar dan moet het kabinet dan niet de belofte doen dat iedereen er op vooruit gaat als dat dus niet zo is.
Want nu geef je mensen die politici zien als leugenaars alleen maar meer munitie en speel je PVV/SP/FVD flink in de kaart.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Precies. Maar stop dan maar meteen met het aan honderd knoppen te draaien om maar dit koopkracht fabeltje te kunnen verkopen.
 

Maasveld

Well-known member
:oops: heb het nog even nagekeken maar ik zit al 7 maanden bij mijn nieuwe leverancier ipv 5.
Ontzettende politicus.

Ik had mijn eigen risico altijd op zo laag mogelijk staan, terwijl ik dat minimum al jarenlang niet haal. Daarom toch maar eens de rekenmachine erbij gepakt. Door een overstap zou ik op om en nabij hetzelfde bedrag blijven, maar doordat ik mijn eigen risico op maximum heb gezet bespaar ik 20 euro per maand. Om "verlies" te draaien op deze beslissing moet ik meer dan 625 euro aan eigen risico gaan opslurpen, die gok neem ik wel. Zodoende heb ik de hogere energiekosten kunnen compenseren.
 

JFK

Well-known member
Dat heb ik ook hoor. Maar dan moet het kabinet dan niet de belofte doen dat iedereen er op vooruit gaat als dat dus niet zo is.
Want nu geef je mensen die politici zien als leugenaars alleen maar meer munitie en speel je PVV/SP/FVD flink in de kaart.

Daarom stem ik ook altijd trouw CDA.
 

gevegt

Well-known member
Dat de energierekening omhoog zou gaan was in december al duidelijk. Het stond al op mijn Essent rekening dat de belastingen met ruim 30% omhoog zouden gaan.
 

Hankie

Well-known member
Is niks aan de hand jongens, Nibud zegt dat iedereen er wel op vooruit gaat. Daarnaast zal Wiebus kijken of er ergens een meevaller is.
 

Pascallovic

Well-known member
Is niks aan de hand jongens, Nibud zegt dat iedereen er wel op vooruit gaat. Daarnaast zal Wiebus kijken of er ergens een meevaller is.

Wat ik mij dan afvraag is waarom het Nibud schijnbaar wel over de laatste cijfers beschikt en daar koopkrachtplaatjes op maakt, terwijl het kabinet zelfs in december nog met achterhaalde cijfers op de proppen komt.
 

Hankie

Well-known member
Wat ik mij dan afvraag is waarom het Nibud schijnbaar wel over de laatste cijfers beschikt en daar koopkrachtplaatjes op maakt, terwijl het kabinet zelfs in december nog met achterhaalde cijfers op de proppen komt.

Waarschijnlijk geen goed document management :heinz:
 
Bovenaan