Binnenlandse politiek

Jamel

Administrator
Forumleiding
Die Jetten is echt een ongelooflijke lul. Mondje vol over het klimaat, maar zelf met grote regelmaat de wereld rond vliegen. En als hij daar op aangesproken wordt dan is zijn antwoord "daarom ben ik ook een groot voorstander van een vliegbelasting". Dus met andere woorden, omdat meneertje Jetten het zich met zijn vorstelijke salaris kan veroorloven om wat extra geld te betalen voor zijn hobby, is het opeens niet zo erg meer dat hij daarmee bijdraagt aan een vervuild klimaat.
 

Janssen

Well-known member
Ik moet de eerste politicus die ergens het goede voorbeeld in geeft nog tegenkomen hoor.

Behoudens die mafklapper van Groenlinks die zogenaamd bij zijn Marokkaanse onderburen gaat ontbijten natuurlijk.
 

Pascallovic

Well-known member
Daarom is zo'n vliegbelasting ook zinloos. De echte vervuilers die veel vliegen gaan echt niet minder reizen met het vliegtuig als er een vliegbelasting is. Het zal ook niet een noemenswaardige daling van het vliegverkeer tot gevolg hebben. Je pakt mogelijk een kleine groep mensen die slechts af en toe met het vliegtuig reizen omdat ze het niet kunnen betalen.
 

Janssen

Well-known member
Je pakt inderdaad de mensen die zoals ik 1 keer per jaar met de vlieger op vakantie gaan terwijl je eigenlijk die klojo?s als Jetten zou moeten aanpakken.
 

JMD

Well-known member
Hoe kun je dan het aantal vliegbewegingen drastisch verminderen?
Vooral zorgen dat de korte-afstandsvluchten minder aantrekkelijk worden. Dus daar wel flink taks op invoeren, en ook de trein sneller/beter/goedkoper maken, zodat die ook concurreert met het vliegtuig.

Over langeafstandsvluchten moet je uberhaupt niet de illusie hebben dat je die flink in aantal kan verminderen en zal je het moeten zoeken in energiezuiniger maken. Zo is de nieuwe dreamliner 20% energiezuiniger. Dat is op een intercontinentale vlucht best veel.
 

JMD

Well-known member
Om te beginnen bedrijven aanpakken die werknemers onnodig de hele wereld over sturen. Maak zakenreizen maar eens 50 keer zo duur.
Dat ook ja. Via skype kan je ook al gewoon vergaderen.

Maar goed, de politiek geeft ook niet het goede voorbeeld. Gaan met 1600 vliegtuigen naar Zwitserland voor die conferentie in Davos (wat in de buurt geen fatsoenlijk vliegveld heeft en dus moet iedereen dan ook nog eens vanaf het vliegveld met de taxi, want denk niet dat de regeringsleiders samen in 1 bus willen) om daar te vertellen dat we op het milieu moeten letten.
 

gevegt

Well-known member
Vooral zorgen dat de korte-afstandsvluchten minder aantrekkelijk worden. Dus daar wel flink taks op invoeren, en ook de trein sneller/beter/goedkoper maken, zodat die ook concurreert met het vliegtuig.

Over langeafstandsvluchten moet je uberhaupt niet de illusie hebben dat je die flink in aantal kan verminderen en zal je het moeten zoeken in energiezuiniger maken. Zo is de nieuwe dreamliner 20% energiezuiniger. Dat is op een intercontinentale vlucht best veel.
Het eerste gaat helaas nog dexennia duren, als het er al van komt.

De vliegtuigindustrie dwingen om energiezuiniger te worden zie ik wel zitten. Je zou de landingsrechten van ouwe meuk bijvoorbeeld veel hoger kunnen maken.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Laten we voor echte klimaatveranderingen eens beginnen met een aantal duurzame dingen goedkoper te maken, in plaats van duurder. Er zijn veel dingen waar ik mijn vraagtekens bij zet, maar dat het openbaar vervoer dit jaar weer duurder is geworden vind ik het meest stupide van allemaal. Daar maak je me echt razend mee. Dan mogen ze wat mij betreft al gelijk opflikkeren met hun klimaatakkoord.
 

gevegt

Well-known member
Laten we voor echte klimaatveranderingen eens beginnen met een aantal duurzame dingen goedkoper te maken, in plaats van duurder. Er zijn veel dingen waar ik mijn vraagtekens bij zet, maar dat het openbaar vervoer dit jaar weer duurder is geworden vind ik het meest stupide van allemaal. Daar maak je me echt razend mee. Dan mogen ze wat mij betreft al gelijk opflikkeren met hun klimaatakkoord.

Dan moet je de rechtse partijen uit de regering flikkeren.

Om te beginnen zouden ze het OV moeten subsidi?ren en moderniseren van de belastingcenten die ze gaan heffen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Gewoon iedereen indoctrineren, te beginnen bij de leerlingen.

Daar ben ik uiteraard ook mee bezig. :duim:


Iets anders, ook interessant: in Rotterdam voeren ze momenteel een debat over het Rotterdam Project, met o.a. deelnemers, de wethouder en uiteraard Beau. Daar worden hele vette dingen afgesproken met elkaar. Ze gaan bijvoorbeeld aanstaande maandag al een werkgroep formeren die met elkaar financi?n proberen los te krijgen om het Rotterdam Project voort te zetten. De gemeente financiert mee en Beau wordt het gezicht van die groep. Daar word ik blij van!
 

Pascallovic

Well-known member
Daar ben ik uiteraard ook mee bezig. :duim:


Iets anders, ook interessant: in Rotterdam voeren ze momenteel een debat over het Rotterdam Project, met o.a. deelnemers, de wethouder en uiteraard Beau. Daar worden hele vette dingen afgesproken met elkaar. Ze gaan bijvoorbeeld aanstaande maandag al een werkgroep formeren die met elkaar financi?n proberen los te krijgen om het Rotterdam Project voort te zetten. De gemeente financiert mee en Beau wordt het gezicht van die groep. Daar word ik blij van!
Wat vet ze gaan een werkgroep formeren. Dat ze zoiets in de politiek nooit bedenken. Misschien ook maar een commissie erbij doen en natuurlijk een stuurgroep voor de uitvoering. Wellicht nog een klankbordgroep erbij om de idee?n te toetsen.
 
Laatst bewerkt:

Jamel

Administrator
Forumleiding
Wat vet ze gaan en werkgroep formeren.

Mja aanstaande maandag dus al aan de slag. Dus niet het eindeloze overleggen en rapporten opstellen enzo.

Verder komt er een nieuwe nachtopvang. De slaapzalen gaan weg. In plaats daarvan komen er gewoon kamers. Daarnaast komen er 650 nieuwe woningen voor urgentie vrij.

Die wethouder is goed bezig!
 

Hankie

Well-known member
Wat vet ze gaan een werkgroep formeren. Dat ze zoiets in de politiek nooit bedenken. Misschien ook maar een commissie erbij doen en natuurlijk een stuurgroep voor de uitvoering. Wellicht nog een klankbordgroep erbij om de idee?n te toetsen.

Vergeet de stuurgroep niet
 
Bovenaan