Pensioenakkoord geklapt dus.
Ik ga ervanuit dat de coalitiepartijen niet op verkiezingen zitten te wachten (gezien de verwachte uitslag in maart). Dan kunnen ze nog zomaar blijven zitten.Kabinet gaat toch vallen na maart.
Gewoon een keer stoppen om het FNV als gesprekspartner te erkennen. Vakbonden zijn sowieso nog meer achterhaald dan ons pensioenstelsel.
FNV doet het alleen voor bejaarde leden die al met pensioen zijn. Voor de rest is namelijk geen dode hond die nog met een vakbond wil worden geassiocieerd. Voor die zeer beperkte achterban die nog geen 20% van de beroepsbevolking behelst komen de vakbonden op. De andere 80% kunnen voor de vakbond doodvallen. Het is geen wonder dat er tegenwoordig CAO's worden afgesloten met de wel democratisch gekozen ondernemingsraden en dat de vakbonden buitenspel staan. FNV is net de PvDA en heeft dus niks maar dan ook niks meer met de arbeiders in de bouw en de stratenmakers te maken.Ja dan wordt het voor de staat en de werkgevers wat gemakkelijker om die pensioenfondsen leeg te roven net zoals in de jaren 90 toen er ca. 25 miljard uit werdt onttrokken.
ZZP'ers en mensen in zware beroepen zoals de bouw, stratenmakers etc daar doet de FNV het voor en kennelijk zit jij niet in deze doelgroep gezien je reactie.
In maart 2019 wordt het onderhandelen wat gemakkelijker en worden kortingen voor ouderen en buitensliuiting van jongeren in zware beroepen en zzp'ers voorkomen.
Kabinet gaat toch vallen na maart.
Wauw, je laat me wel speciaal voelen.Dat zou een zege zijn voor ons land.
Er moet een einde komen aan de macht van het kapitaal want dit is voor de gewone burger niet meer te betalen.
Gewoon een keer stoppen om het FNV als gesprekspartner te erkennen. Vakbonden zijn sowieso nog meer achterhaald dan ons pensioenstelsel.
Haha, Rosenm?ller lijsttrekker voor Groenlinks in de Eerste Kamer
Misschien ben ik wat naief, maar dat lijkt me toch een prima kandidaat voor GL-kiezers?
Als ze het extreem linkse karakter verder willen versterken wel ja.
Nu: D66 9 SP 6 PvdA 6 GL 4 VVD 3 CDA 3 Stad&Ommeland 2 CU 2 Student&Stad 2 PvdD 1 100%Gr 1
Coalitie D66 PvdA GL VVD 22
Deze doen allemaal weer mee + PVV en de (jawel) Sportpartij
Daarnaast gaat het totaal van 39 naar 45 zetels
Mijn voorspelling:
GL 8 D66 6 PvdA 6 SP 6 CDA 4 VVD 3 Stad&Ommeland 3 CU 3 Student&Stad 2 PvdD 2 100%Gr 1 PVV 1 Sportpartij 0
Coalitie GL D66 PvdA CDA VVD 27