Binnenlandse politiek

JMD

Well-known member
De verkiezingsbeloftes van al die politieke partijen.
Inderdaad. Daarom moet ik altijd zo lachen om mensen die zeggen dat de Brexitbeloftes niet klopten en dat daarom het referendum over moet. Als dat het criterium is kan bijna elke verkiezing wel over.

Ik vind dit erger:
Facebook accepteert gesponsorde
berichten met nepnieuws die op de dag
voor de Provinciale Statenverkiezingen
op de site moesten komen.Brandpunt+
plande advertenties met nepnieuws over
partijleiders en stembureaus.

Een redacteur maakte zes berichten.In
drie posts werd erop gemikt om VVD- of
PvdA-kiezers thuis te laten blijven,
bijvoorbeeld door berichten over dichte
stembureaus.In drie andere advertenties
stond nepnieuws over partijleiders.Een
bericht over CDA-leider Buma werd wel
geweigerd,vanwege kwetsende taal.

In een reactie zegt Facebook de zaak te
onderzoeken.
(Bron: TT)
 

Maasveld

Well-known member
Haha, een paar maanden na het afschaffen van het raadgevend referendum wil Hugo de Jonge een raadgevend referendum uitschrijven betreffende de zomer-/wintertijd.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Er is een Europees referendum over deze kwestie geweest. Heel Europa kon stemmen.

Edit: officieel was het een raadpleging.

Ja, daar heb ik ook aan meegedaan, maar dat was idd een raadpleging. (en een verdomd kleine 'opkomst')
 

zwammy

Well-known member
Waarom zou het een slechte zaak zijn als Europa allemaal verschillende tijdzones heeft, is nu toch ook het geval?
 

JMD

Well-known member
Waarom zou het een slechte zaak zijn als Europa allemaal verschillende tijdzones heeft, is nu toch ook het geval?

Dat valt best mee. Alleen Gr.Britt/Ierland/Portugal lopen 1 uur achter, en een aantal landen tegen Rusland aan lopen 1 uur voor. Maar verder heeft heel Centraal Europa dezelfde tijd.
Alle tijdzones zijn ongeveer verticale delen op de wereldbol. Dat kan zo meteen totaal weg gaan, en de basisregel (hoe meer naar het oosten, hoe later het is) kan verdwijnen als bv NL wel zomertijd heeft en DUI niet.

Dit is echt iets wat je Europees moet regelen.
 

Pascallovic

Well-known member
Waarom zou het een slechte zaak zijn als Europa allemaal verschillende tijdzones heeft, is nu toch ook het geval?
Nu is het overzichtelijk. Straks wellicht niet meer als je in Nederland bijvoorbeeld zomertijd hebt, in Belgie wintertijd en dan in Frankrijk weer zomertijd.
 

JMD

Well-known member
Nu is het overzichtelijk. Straks wellicht niet meer als je in Nederland bijvoorbeeld zomertijd hebt, in Belgie wintertijd en dan in Frankrijk weer zomertijd.

Duitsland ging overigens pas in 1980 ofzo over op zomertijd, dus de situatie die ik schetste (NL wel, DUI niet) is al eens eerder voorgekomen. Maar tegenwoordig doen we veel meer dingen samen dan toen, dus lijkt dat me nu veel storender dan toen.
 
Bovenaan