Binnenlandse politiek

erka

Well-known member
Jetten, de gladjanus. De verpersoonlijking van alles wat er mis is met D66. Die staat echt lichtjaren van de kiezer af. Dit gaat nog veel meer stemmers kosten.
 

leo1949

Well-known member
Echt nog een broekie die ik qua voorkomen totaal niet serieus kan nemen. Zie er meer een loopjongen in, dan een toekomstig politiekleider. Niet iemand met een natuurlijk overwicht op ervaren fractieleden als Sjoerdsma, Verhoeven en Dijkstra.

Zouden zijn balletjes al ingedaald zijn. :heinz:
 

gevegt

Well-known member
D66 gaat de komende verkiezing veel verliezen, waarna voor de volgende Tweede Kamer verkiezing ze bij zinnen komen en Boris vd Ham als nieuwe partij leider benoemen.
 

erka

Well-known member
D66 gaat de komende verkiezing veel verliezen, waarna voor de volgende Tweede Kamer verkiezing ze bij zinnen komen en Boris vd Ham als nieuwe partij leider benoemen.

Ik had gehoopt op Jan Paternotte. Die acht ik kansrijker tegenover Klaver dan Jetten. Maar goed, D66 heeft sowieso wel afgedaan met al die rare keuzes sinds ze in het kabinet zitten. Met open ogen lopen ze in dezelfde valkuil als de PvdA vier jaar eerder.
 

gevegt

Well-known member
Ik had gehoopt op Jan Paternotte. Die acht ik kansrijker tegenover Klaver dan Jetten. Maar goed, D66 heeft sowieso wel afgedaan met al die rare keuzes sinds ze in het kabinet zitten. Met open ogen lopen ze in dezelfde valkuil als de PvdA vier jaar eerder.

Aan de rechterkant valt nu eenmaal meer stemmen te helen, stelletje slappelingen.
Aan welke kant van het spectrum staat die Paternotte?
 

leo1949

Well-known member
Urgenda wint rechtzaak tegen de staat, en de rechter verplicht de staat de 25% CO2 reductie in 2020 na te komen
Ook de opheffing van de dividendbelasting niet door.
Wordt het niet tijd om het regeerakkoord open te breken en te gaan werken aan een nieuw regeerakkoord???
 

JMD

Well-known member
Noem mij 1 partij die dat niet zo doet.

Geen.

Alleen is D'66 ooit opgericht om dat soort handjeklap etc. te voorkomen. Daar had men genoeg van (werd eind jaren 60 de 'oude politiek' genoemd). Onder Van Mierlo/Terlouw ging dat zeker zo, maar onder Pechtold is men ver afgegleden van dat soort idealen.
 

gevegt

Well-known member
Geen.

Alleen is D'66 ooit opgericht om dat soort handjeklap etc. te voorkomen. Daar had men genoeg van (werd eind jaren 60 de 'oude politiek' genoemd). Onder Van Mierlo/Terlouw ging dat zeker zo, maar onder Pechtold is men ver afgegleden van dat soort idealen.
Dat laatste klopt, het eerste niet.

Je bent nogal van democratie. Zou je op de enige partij die met meeste democratisch haar leider kiest stemmen?
 

JFK

Well-known member

leo1949

Well-known member
Ik had gehoopt op Jan Paternotte. Die acht ik kansrijker tegenover Klaver dan Jetten. Maar goed, D66 heeft sowieso wel afgedaan met al die rare keuzes sinds ze in het kabinet zitten. Met open ogen lopen ze in dezelfde valkuil als de PvdA vier jaar eerder.

Rob Jetten is net zo'n gladde teckel als Mark Rutte dus D66 blijft gewoon Een VVD light en er veranderd dus helemaal niets.
 

JMD

Well-known member
Dat laatste klopt, het eerste niet.
https://www.youtube.com/watch?v=wxO2hIoScpE
I rest my case....

Je bent nogal van democratie. Zou je op de enige partij die met meeste democratisch haar leider kiest stemmen?
Nee, ik stem op de partij waar ik het het meest mee eens ben.

Je verwacht het niet als de naam van D66 valt, ene JMD schuimbekkend te keer gaat om zijn grieven te uiten.
Misschien omdat ik teleurgesteld ben in die partij? Ik heb in 2012 op ze gestemd, maar ze hebben me daarna alleen maar teleurgesteld. Als er 1 partij tegenwoordig het prototype 'onder de Haagse kaasstolp' is zijn zij het.
Hoorde van de week iemand zeggen: 'onder Pechtold werd D66 een onderwijspartij'. Nou als dat 'de vrienden' van het onderwijs zijn hebben we geen vijanden meer nodig.
En verder: als dit al schuimbekkend is, dan ben jij ook schuimbekkend in elk PSV-wedstrijdtopic.
 

JFK

Well-known member
Hoorde van de week iemand zeggen: 'onder Pechtold werd D66 een onderwijspartij'. Nou als dat 'de vrienden' van het onderwijs zijn hebben we geen vijanden meer nodig.
Dat waren ze al in de jaren ‘90.
Maar als het aan de andere partijen lag, dan kon het onderwijs creperen.
 

gevegt

Well-known member
https://www.youtube.com/watch?v=wxO2hIoScpE
I rest my case....


Nee, ik stem op de partij waar ik het het meest mee eens ben.


Misschien omdat ik teleurgesteld ben in die partij? Ik heb in 2012 op ze gestemd, maar ze hebben me daarna alleen maar teleurgesteld. Als er 1 partij tegenwoordig het prototype 'onder de Haagse kaasstolp' is zijn zij het.
Hoorde van de week iemand zeggen: 'onder Pechtold werd D66 een onderwijspartij'. Nou als dat 'de vrienden' van het onderwijs zijn hebben we geen vijanden meer nodig.
En verder: als dit al schuimbekkend is, dan ben jij ook schuimbekkend in elk PSV-wedstrijdtopic.

Hup Jorrit!


Dat D66 te veel heeft weggegeven de laatste jaren ben ik helemaal met je eens. Net als zoveel partijen kijken ze te veel naar wat 'het volk' wil en schurken net iets te graag tegen de macht aan.

De meest democratische partij is trouwens de PvdA.
 

leo1949

Well-known member
Ach hou toch man. Je kent die hele Rob Jetten niet.

Ik heb hem met jokvrouw Kasja Ollongren bezig gezien hoe ze samen het D66 kroonjuweel afbraken.
En zijn fanatieke medewerking aan de Rutte/Polman wet die gelukkig niet doorgaat
 
Bovenaan